Buget CFR Marfa rectificat: Mai multi bani pentru bonusuri si directori, pierderi in urcare de 4 ori

CFR Marfa 2

Ministerul Transporturilor a pregatit un nou proiect de buget la CFR Marfa, in care sunt prevazute bonusuri si cheltuieli aferente contractului de mandat mai mari, venituri in scadere cu peste 9% si pierderi in urcare.

CFR Marfa estimeaza venituri de 1,02 miliarde lei in acest an, in scadere cu 9,4%, si pierderi de 220,1 milioane lei, mai mari de 4,4 ori fata de sumele prevazute in bugetul de venituri si cheltuieli pentru 2013 aprobat la inceputul lunii noiembrie, reiese din proiectul de rectificare al BVC.

Bugetul de venituri si cheltuieli al transportatorului feroviar de marfa a fost aprobat printr-o hotarare a Guvernului din 6 noiembrie. In buget sunt prevazute venituri de 1,135 miliarde lei, cheltuieli de 1,185 miliarde lei si o pierdere de 50 milioane lei.

Totodata, bugetul include cheltuieli de investitii de 77 milioane lei, cheltuieli cu salariile de 268,3 milioane lei si un numar prognozat de 9.053 salariati la finele acestui an.

Proiectul de HG privind aprobarea bugetului de venituri si cheltuieli rectificat pe acest an al CFR Marfa, lansat vineri in dezbatere de Ministerul Transporturilor, prevede venituri totale de 1,028 miliarde lei, cheltuieli de 1,248 miliarde lei si pierderi de 220,1 milioane lei.

Citește și
CFR Marfa 2
Culisele ratarii privatizarii CFR Marfa - II. Evenimentele stranii din spatele usilor inchise

Documentul include cheltuieli de investitii de 75 milioane lei, cheltuieli cu salariile de 258,1 milioane lei si 8.876 de salariati la finele acestui an. La rubrica "bonusuri", in varianta aprobata la inceputul lunii noiembrie este trecuta suma de 871.000 lei, iar in proiectul de modificare aceasta urca la 1,12 milioane lei.

Totodata, la "cheltuieli aferente contractului de mandat", noul buget prevede suma de 1,48 milioane lei, fata de 1,21 milioane lei in forma actuala. In aceasta categorie intra banii primiti de administratori, membrii AGA, cenzori si directorul general, potrivit companiei.

Pe de alta parte, cheltuielile cu bunuri si servicii sunt estimate la 598,8 milioane lei in varianta rectificata, fata de 648,6 milioane in forma aprobata. Comparativ, anul trecut compania a inregistrat venituri de 1,05 miliarde lei, pierderi de 405 milioane lei si a avut un numar mediu de 8.411 angajati.

Fostul ministru al Transporturilor Relu Fenechiu a anuntat in februarie noua conducere a CFR Marfa, formata din economisti, ingineri si juristi. Presedintele Consiliului de Administratie a fost ales Aysun Mustafa, iar directorul general este Alexandru Dragos Draghici. Restul administratorilor sunt Liviu Radu, Bogdan Constantinescu, Dan Constantinescu, Ionut Georgescu si Dan Belcea.

Dupa demisia lui Mustafa Aysun, conducerea CA a fost preluata de Liviu Radu. Veniturile CFR Marfa au scazut cu 5% in primele noua luni, la 714,3 milioane lei, nerealizarea nivelului prognozat fiind cauzata atat de reducerea volumelor transportate cat si de oprirea procesului de casare a vagoanelor vechi, iar pierderile companiei s-au redus cu 20,8%, la 135,3 milioane lei, potrivit datelor comunicat recent de companiei agentiei MEDIAFAX.

"Conform proiectului de buget de venituri si cheltuieli, care se afla pe circuitul de aprobare, pentru acest an s-au prognozat venituri totale in valoare de 1,135 miliarde lei si o pierdere bruta de 50 milioane lei", aratau reprezentantii CFR Marfa.

Procedura de privatizare a companiei, adjudecata de Grup Feroviar Roman, a esuat, iar vanzarea a 51% din actiuni nu putut fi finalizata pana la termenul limita, 14 octombrie, in contextul in care unele banci creditoare ale CFR Marfa nu si-au dat acordul pentru schimbarea actionariatului, iar Consiliul Concurentei nu a avut timpul necesar pentru a se pronunta asupra tranzactiei. Procesul a fost reluat.

Guvernul si FMI au decis ca CFR Marfa sa fie restructurata "agresiv", prin reducerea costurilor de personal, vanzarea vagoanelor invechite ca fier vechi si oprirea de livrari catre clientii care au acumulat datorii fata de companie.

Pentru CFR Marfa a fost stabilita o noua tinta trimestriala de arierate, care sa ajunga la zero datorii, excluzand dobanzile si penalitatile pentru arieratele existente, se arata in scrisoarea de intentie convenita de Guvern cu Fondului Monetar International (FMI) si Comisia Europeana la inceputul lunii noiembrie. In scrisoare, privatizarea CFR Marfa este estimata sa fie finalizata in luna mai 2015.

Articol recomandat de sport.ro
Ce face marea campioană Monica Roșu, la 20 de ani după ce s-a retras din gimnastică. "E o altă carieră"
Ce face marea campioană Monica Roșu, la 20 de ani după ce s-a retras din gimnastică. "E o altă carieră"
Citește și...
Culisele ratarii privatizarii CFR Marfa - III. Povestea unui esec care poate duce la faliment
Culisele ratarii privatizarii CFR Marfa - III. Povestea unui esec care poate duce la faliment

Privatizarea continua. Sau se reia. Oricum i-am spune, CFR Marfa e de vanzare. Dar nu oricum. In noul acord cu FMI, Guvernul se angajeaza sa restructureze prin masuri dure compania de transport.

Culisele ratarii privatizarii CFR Marfa - II. Evenimentele stranii din spatele usilor inchise
Culisele ratarii privatizarii CFR Marfa - II. Evenimentele stranii din spatele usilor inchise

Ministerul considera "procedura incheiata". Castigatorul ramane cu banii. Iar Romania adauga inca un strat la consistenta lipsa de incredere in fata investitorilor. Dar sa ne intoarcem la cotloanele privatizarii.

Culisele ratarii privatizarii CFR Marfa - I. Dedesubturile unei proceduri din care a pierdut statul
Culisele ratarii privatizarii CFR Marfa - I. Dedesubturile unei proceduri din care a pierdut statul

Cea mai importanta companie romaneasca scoasa recent la vanzare a ramas tot a statului. I s-au sters insa datoriile. Si Guvernul a platit foarte bine consultanta de urgenta. Peste toate, CFR Marfa continua sa provoace zilnic pierderi bugetului.

Recomandări
ANM a prelungit avertizările de vreme rea: vânt puternic, ninsori și viscol. HARTĂ
ANM a prelungit avertizările de vreme rea: vânt puternic, ninsori și viscol. HARTĂ

Administrația Națională de Meteorologie a emis o informare meteorologică și mai multe atenționări și avertizări Cod Galben și Cod Portocaliu, ce vizează intensificări ale vântului, ninsori, polei și viscol, în mare parte din țară.

Volodimir Zelenski ar urma să facă o concesie majoră pentru pace în Ucraina
Volodimir Zelenski ar urma să facă o concesie majoră pentru pace în Ucraina

Rusia a lovit fără milă blocuri de locuințe, chiar și în ziua de Crăciun. Valul de drone și rachete a ucis joi cel puțin 5 oameni și a rănit zeci, în mai multe orașe ucrainene.

Plan Roșu de Intervenție activat, în urma unui accident între 10 mașini, în județul Olt. 27 de persoane implicate
Plan Roșu de Intervenție activat, în urma unui accident între 10 mașini, în județul Olt. 27 de persoane implicate

Un accident de amploare s-a produs pe Drumul Expres 12, în zona localității Optași Măgura, județul Olt, unde 10 autoturisme au fost implicate într-o coliziune în care se aflau aproximativ 27 de persoane.