Falimentul CFR Marfa. Vagoanele de 10 milioane de euro care zac sub rugina. Au fost cumparate desi nici macar nu incap in tuneluri

×
Codul embed a fost copiat

Investitii de zeci de milioane de euro pierdute prin contracte suspecte. Manageri si politicieni incompetenti.

Va suna cunoscut? Duminica, la "Romania, te iubesc" aflati povestea unei companii care altadata era in varful ierarhiei transportatorilor din Europa, iar acum trage sa moara: CFR Marfa.

Ingropata in datorii si cu o cota de piata din ce in ce mai mica, CFR Marfa este un model pentru cum nu ar trebui sa fie gestionata o societate de stat.

De luni intregi, asistam la ultimele acte dintr-o piesa cu deznodamant tragic: privatizarea CFR Marfa. Cine au fost actorii care au jucat un rol in destinul acestei societati, cum s-a ajuns ca despre o companie cu potential enorm sa se vorbeasca ca despre un morman de fier vechi.

De ani de zile CFR Marfa a fost capusata, bombardata de tot felul de contracte si cu toate acestea nimeni nu a luat niciodata o decizie pana acum. S-a ajuns la privatizarea unei societati cu mari probleme - peste 400 de milioane de euro datorie

Citește și
Cosmin Savu
CFR Marfa - de la extaz la agonie in doar 15 ani, la Romania, te iubesc! Duminica, 10 martie, de la 18:00, intr-o ancheta Stirile ProTv

In 1998 cand s-a creat aceasta companie, cei care conduceau ministerul nici macar nu se gandeau ca peste 15 ani aceasta societate va ajunge in pragul falimentului si va fi vanduta probabil pe o suma derizorie.

Dar sa vedem in ce a investit CFR Marfa sume consistente: vagoane noi de tip RO-LA, vagoane care sa preia tirurile care intrau in tara pe calea ferata, o masura facuta sa decongestioneze soselele si asa proaste ale Romaniei.

Doar ca vagoanele nu erau compatibile cu infrastructura de la acea data. Aveam vagoane, dar nu aveam sinele care sa le tina ca sa nu mai vorbim ca odata incarcate aceste vagoane nu incapeau in majoritatea tunelurilor din Romania.

Intr-un singur lot de astfel de vagoane s-au investit aproape 10 milioane de euro.

"La am cumparat eu? Ma indoiesc profund, dar ne uitam. Am cumparat vagoane de dormit. N-o sa gasiti RO-LA-uri cumparate, ca n-am cumparat, am memorie buna" se scuza Miron Mitrea.

Zeci de astfel de vagoane sunt aruncate aici in Videle aruncate pe sine. Fiecare vagon a costat aproape 100 de mii de euro. Asa s-au facut investitiile la CFR Marfa. Asa zac sub rugina.

Orice manager investeste ca sa obtina profit. La CFR marfa, investitiile enorme au adus ... paguba. Demonstratia continua duminica la "Romania te iubesc".

Articol recomandat de sport.ro
GALERIE FOTO Fosta soție a lui Claudiu Niculescu arată spectaculos la 46 de ani. Imagini de la plajă cu Diana Munteanu
GALERIE FOTO Fosta soție a lui Claudiu Niculescu arată spectaculos la 46 de ani. Imagini de la plajă cu Diana Munteanu
Citește și...
Ancheta Stirile ProTV. Reteta unui faliment. Cum a ajuns CFR Marfa ingropata in datorii
Ancheta Stirile ProTV. Reteta unui faliment. Cum a ajuns CFR Marfa ingropata in datorii

Investitii de zeci de milioane de euro, pierdute prin contracte suspecte. Manageri si politicieni incompetenti. Va suna cunoscut?

CFR Marfa - de la extaz la agonie in doar 15 ani, la Romania, te iubesc! Duminica, 10 martie, de la 18:00, intr-o ancheta Stirile ProTv
CFR Marfa - de la extaz la agonie in doar 15 ani, la Romania, te iubesc! Duminica, 10 martie, de la 18:00, intr-o ancheta Stirile ProTv

CFR Marfa e in colaps, un urias desfacut in bucati de cei pentru care glasul rotilor de fier a rostit doar cuvantul „profit”.

Romania, te iubesc: Trenule, caruta mica! (partea a II-a)
Romania, te iubesc: Trenule, caruta mica! (partea a II-a)

Avem oficiali incompetenti sau nepasatori, intersati mai mult de politica. In tot acest timp, colosul CFR se apropie de faliment, impartit in trei: Infrastructura, Marfa si Calatori.

Recomandări
Noul an începe cu scumpiri, taxe noi și impozite mai mari. Lista majorărilor aplicate de la 1 ianuarie
Noul an începe cu scumpiri, taxe noi și impozite mai mari. Lista majorărilor aplicate de la 1 ianuarie

Anul 2025 vine cu scumpiri la carburanţi, în urma creşterii accizelor, cu majorarea tarifului la călătoria cu metroul, dar şi cu o serie de măsuri fiscale prevăzute în ordonanţa "trenuleţ".

Tranzitul gazului rusesc prin Ucraina spre Europa, oprit. Moscova pierde 5 miliarde de dolari/an. Cum este afectată România
Tranzitul gazului rusesc prin Ucraina spre Europa, oprit. Moscova pierde 5 miliarde de dolari/an. Cum este afectată România

Exporturile rusești de gaze către Europa prin conductele care traversează Ucraina au încetat oficial începând cu 1 ianuarie 2025. Cea mai afectată țară este Moldova, în condițiile în care UE a reușit între timp să-și asigure gaze din alte surse.

 

Cum a sărbătorit lumea trecerea în Anul Nou. 2025, întâmpinat cu focuri de artificii și spectacole cu drone
Cum a sărbătorit lumea trecerea în Anul Nou. 2025, întâmpinat cu focuri de artificii și spectacole cu drone

Intrarea în 2025 s-a făcut cu fast, chiar dacă în multe locuri de pe glob situația rămâne tensionată. Focurile de artificii și petrecerile în aer liber au dat tonul trecerii în noul an.