ePlan. Cum s-au reflectat schimbările Google asupra pieței din România și cum s-au adaptat afacerile
În ultimii ani, Google s-a schimbat tot mai des și mai profund, afectând astfel modul în care afacerile își capătă sau își mențin vizibilitatea online.
Horia Neagu, fondator agenție de digital marketing Napoleon Digital, a vorbit despre cum a evoluat activitatea SEO din perspectiva gigantului tehnologic, cum s-au reflectat schimbările Google asupra pieței din România și cum s-au adaptat afacerile.
„În primul rând vedem o evoluție a algoritmului fulminantă, cred că nemaiîntâlnită până acum. Cu alte cuvinte, algoritmul Google devine din ce în ce mai complex, tot timpul s-a schimbat, dar acum update-urile Google vin cu o frecvență mult mai mare. Dacă acum cinci-șase ani vedeam trei-patru-cinci update-uri pe an, acum nu este neobișnuit să vedem 10-11-12 update-uri pe an. Iar multe dintre update-uri (acum) sunt mari, 'core updates', adică acele update-uri care schimbă fundamental ceva la algoritmul Google și care impactează probabil masiv chiar toate site-urile”, a spus Neagu.
Cum să „rankezi”
„Dacă acum opt-nouă ani mergeam la varii conferințe și vorbeam despre SEO și era cumva privit ca o armă secretă, ca ceva exotic care te face mai bun decât competitorii, astăzi nu mai este un secret pentru nimeni, a devenit deja ceva banal. Drept consecință, mai toate piețele au devenit mai competitive și este mai dificil să rankezi decât acum cinci, opt, 10 ani”, a mai spus Neagu.
Ce ar trebui să știe și să facă afacerile pentru a „ranka” bine în Google, aflați din video, la emisiunea ePlan.