Dacia renunta la 620 de angajati si intrerupe din nou productia
UPDATE: A fost ziua vestilor neplacute pentru muncitorii de la Dacia: de vineri, activitatea va fi oprita din nou, timp de o luna. In plus, 620 de angajati temporar, cu acte ce expira in aceasta luna, nu vor mai avea parte de prelungirea contractelor.
Si asta deoarece vanzarile de masini noi, romanesti si straine deopotriva, s-au prabusit luna trecuta cu peste 50%.
Angajatii de la Dacia au reinceput luni lucrul cu speranta ca vor munci si vor fi platiti la fel ca inainte. Nu a fost insa asa. Dupa negocieri intre conducere si sindicate, care au durat aproape patru ore, a venit anuntul: "Intre 11 decembrie si 11 ianuarie nu se munceste in uzina si cei 620 de oameni cu contract de munca pe perioada determinata nu mai vin la munca pentru ca nu li se prelungesc contractele."
Alegeri 2024
19:35
Cine ar putea deveni noul președinte al României. Aceeași persoană, două sondaje diferite
16:15
Lider PSD, răspuns pentrul Lasconi, în cazul George Simion și interdicția lui la Chișinău
20:15
Candidații la prezidențiale fac coadă la Nicușor Dan. După Kelemen Hunor, primarul se întâlnește și cu Marcel Ciolacu
20:57
Ioan Chirteş a explicat de ce liderul AUR, George Simion, are interzis în Ucraina şi Republica Moldova: "Sunt dovezi clare!"
Conducerea uzinei spune ca nu a planificat alte disponibilizari, cel putin pana in primavara. In aceasta luna de somaj tehnic, toti salariatii vor fi platiti cu 85% din salariu, vor primi tichetele de masa si prima de Craciun de 450 de lei. Oamenii sunt ingrijorati pentru ca stiu foarte bine ca vanzarile nu mai merg.
Cei din conducere au anuntat si ca pe 12 ianuarie, cand se va relua lucrul, productia va scadea de la 1360, la 1085 de masini pe zi, iar investitiile de anul viitor vor fi reduse la 150 de milioane de euro, fata de programul initial de 250 de milioane. Triplarea taxei de mediu pentru masinile vechi este vazuta ca un colac de salvare.
Dacia nu este singura marca lovita de importul de masini uzate si de incetinirea creditarii de catre banci.
Eliminarea taxei pentru masinile noi cu motoare Euro 4 de pana in doi litri ar putea redresa insa vanzarile, in special pentru modelele mai ieftine.