Interviu cu Tereza Tranakas, fondatoare şi CEO Oxygen. Care este cea mai frecventă greșeală de comunicare a companiilor
Tereza Tranakas, fondatoare şi CEO Oxygen, a fost invitată la ”Biz Power”, o emisiune realizată de Marta Ușurelu și difuzată exclusiv online pe www.stirileprotv.ro.
Vorbim astăzi tot despre business, tot despre antreprenoriat, dar de această dată despre antreprenoriat în comunicare.
Marta Ușurelu: De ce au nevoie oamenii de afaceri, antreprenorii, oamenii care fac business, de comunicare, de un om de PR? Este prima întrebare, cea mai simplă și cea mai grea în același timp.
Tereza Tranakas: ”Așa este. Avem nevoie de comunicare în absolut orice facem, în orice tip de relație. Până la urmă, și acasă, într-un cuplu, e nevoie de comunicare, în relația cu medicul tău. Comunicarea e nelipsită și foarte importantă, pentru că fără ea nu putem să ne conectăm, să transmitem corect ceea ce vrem să spunem. Și atunci, cu atât mai mult pentru companii, pentru branduri, ele trebuie să creeze relații și conexiuni cu angajații, cu publicul lor țintă. Acest lucru se face prin comunicare. Este ceea ce face Oxygen”.
Marta Ușurelu: De altfel, știi că oamenii când își fac business și pornesc la drum își iau și pe cineva la market. De ce au nevoie de o agenție și nu o fac intern?
Tereza Tranakas: ”O agenție, bineînțeles că oferă mult mai multe discipline și mult mai mult know-how pe care un om, poate intern, nu ar putea să-l să le aibă pe toate deodată. Și atunci, când externalizez aceste servicii, bineînțeles că beneficiezi de colaborarea cu profesioniști în domeniu. Îți dau exemplu, în Oxygen avem profesioniști pe zona de reputație, de social media, de research, de creație, deci este un amalgam de cunoștințe pe zona de comunicare, care te pot ajuta în această relaționare cu publicul tău țintă, mult mai mult decât a putea să facă un singur om.”
Marta Ușurelu: Sunt convinsă. Eu pun întrebările astea tocmai ca cei care ne urmăresc să înțeleagă de ce o firmă de comunicare, o companie de comunicare, este bună la casa omului, ca să zic așa. Care sunt greșelile pe care ai văzut tu că le fac cel mai des brand-urile în momentul în care comunică?
Tereza Tranakas: ”Cred că una din cele mai frecvente greșeli pe care brand-urile sau companiile le fac este să comunice unidirecțional, de la ei către un public, și să nu-și asculte publicul, să nu înțeleagă audiența cu care ei vorbesc. Ei au niște mesaje de transmis, le transmit, dar fără să asculte mai departe și să înțeleagă ce își doresc de fapt cei cu care comunică. Asta este, aș zice, cea mai frecventă greșeală pe care noi am văzut-o.”
Urmăriți integral interviul cu Tereza Tranakas în înregistrarea VIDEO a emisiunii ”Biz Power”.