Zeci de mii de români ar fi plătit mai mult pe polița RCA. Baza de date dă erori des
Înainte să-şi reînnoiască asigurarea civilă obligatorie, şoferii sunt sfătuiţi să verifice în ce categorie bonus malus sunt încadraţi.
Altfel, s-ar putea trezi că au fost "retrogradaţi", chiar dacă nu au avut niciun accident. Baza de date cu istoricul şoferilor dă erori, aşa că mulţi au achitat poliţe RCA şi la tarif dublu, după ce au fost încadraţi greşit într-o clasă inferioară.
Au fost însă şi cazuri de români care au avut de câştigat, pentru că lor li s-a şters trecutul cu incidente auto. Neoficial, 50 de mii de astfel de cazuri au fost identificate.
Alegeri 2024
21:26
Nicuşor Dan: Votul meu în primul tur va fi pentru Nicolae Ciucă sau Elena Lasconi
19:26
Au fost tipărite 5,6 milioane de buletine de vot pentru referendumul din București. Care este condiția pentru a fi validat
19:14
Cum votăm la prezidențiale, în țară și în străinătate. Cei care nu sunt în localitatea de reședință pot vota la orice secție
19:05
Sondaj AtlasIntel alegeri prezidențiale 2024. George Simion și Elena Lasconi ar fi umăr la umăr în bătălia pentru locul doi
Broker: ”Se observă că pe anumiţi asiguratori, bonus 8, maxim existent, iar la alţii există acest B0 şi la alţii nu avem tarife deloc.”
Acesta este un caz care demonstrează că baza de date în care este trecut istoricul auto al fiecărui şofer român scârţâie. Am verificat bonitatea unui şofer care este încadrat la cea mai bună clasa B8: adică are o reducere de 50% la poliţa RCA. La 3 asiguratori a pierdut toate cele 8 clase şi a căzut la 0. Dacă ar fi cumpărat una dintre acele poliţe, ar fi plătit dublu. În loc de 506 de lei, 1012.
Brokerul primeşte un mesaj pe calculator care-l anunţă că baza de date da erori.
Broker: ”Problema că sunt foarte mulţi care ignoră aceste mesaje de eroare, emit poliţa pe acea valoare şi asiguraţii se trezesc cu aceste tarife incorecte.”
Un tarif mai mare înseamnă şi un câştig mai mare pentru cel care emite asigurarea auto obligatorie.
Cei care au sesizat problema au anunţat asiguratorul, care restituie diferenţa de bani. Alte erori, nimeni nu poate şti câte, au rămas nedescoperite. Asiguratorii se feresc să dea cifre exacte, însă neoficial au fost depistate 50 de mii de cazuri de încadrări eronate.
Broker: ”Au fost şi pe plus, nu doar pe minus. În cazul şoferilor care au avut o pauză între asigurări. s-a şters istoricul şi au fost încadraţi la B0.”
Desigur, în acest caz, nimeni nu a sesizat greşeala, din moment ce titularii au plătit mai puţin. Teoretic, de la începutul toamnei astfel de situaţii ar trebui să dispară. Actuala bază de date va fi înlocuită cu una performantă, susţin reprezentanţii biroului asiguratorilor de autovehicule din România.