Unul din trei angajați demisionează după mai puțin de un an la locul de muncă
Unul din trei angajați români care și-au dat demisia anul trecut avea mai puțin de un an vechime la locul de muncă.
Iar numărul lor este cu aproape 20% mai mare față de 2018. Majoritatea sunt născuți după 1995, așa numita „generație Z”.
Specialiștii spun că ei nu pleacă neapărat din cauza salariului, ci mai degrabă a programului prea încărcat. Cei mai stabili sunt angajații din generația Millenials, care rămân în medie patru ani la aceeași firmă.
Cătălin are 24 de ani și este ospătar. A lucrat în multe locuri, însă nicăieri nu a stat mai mult de șapte luni. Spune că a plecat pentru că nu simțea că are șanse să evolueze.
Cătălin Boicu, angajat: „Nu-mi aducea o satisfacție profesională deosebită și doream să îmi găsesc o vocație, să ajung cât mai departe”.
Oana Coanta, angajator: „Strategia acum 5 - 6 ani era să angajăm tineri, pe ideea că e un oraș cu studenți și că ei pot să lucreze și că sunt dinamici. Într-adevăr, am constatat că vin-pleacă, vin-pleacă. Și atunci am schimbat macazul complet. Avem o mare parte din angajați de o vârstă mai mare, sunt mai maturi, 35-40 de ani, și ei servesc drept exemplu celor mai mici”.
Majoritatea celor care schimbă des locul de muncă fac parte din generația Z, cei născuți după 1995. Într-o firma de IT, 15% dintre salariați sunt foarte tineri, iar șeful lor spune că și-a asumat un risc atunci i-a angajat.
Cristian Alexandru Cioacă, director executiv al firmei de IT: „Problema cu ei este că investiția pe care o facem noi ca timp, resursă umană și financiară uneori nu își aduce rezultatele scontate, în sensul că ei, pentru o suma mică de bani, 10-20%, aleg un alt angajator și atunci tot efortul depus se năruie”.
Specialiștii în resurse umane spun că tinerii pleacă după câteva luni pentru că vor să aibă mai mult timp liber, ca să poată face și altceva în afară de serviciu.
Sociolog: „Să participi într-un ONG, să faci voluntariat, să stai cu copiii acasă să-i educi, să-i crești sunt la fel de importante ca a avea o carieră într-o multinațională. Te interesează condițiile de muncă, munca în sine, ce faci, să fie atractiv, să fie provocator, să îți pui în valoare creativitatea, să ai o atmosfera plăcută la locul de muncă”.
Cei mai statornici angajați sunt cei din generația Y, adică cei născuți între 1977 și 1994, arată un studiu al companiei Price Waterhouse Coopers. Rămân, în medie, patru ani la același loc de muncă. Este și cazul lui Adrian Hegheș, mulțumit de statutul câștigat în acest timp.
Adrian Hegheș, angajat: „Rămân în cadrul acestei companii pentru că am o relație, aș putea spune de prietenie, cu agajatorii mei. Nu dau cioara din mâna pe vrabia de pe gard”.
Ca să-și păstreze oamenii, firmele se întrec în oferte și programe de training.
Lucian Dan, proprietarul unui magazin de vinuri: „Mă ajută foarte mult, pentru că prin aceste traininguri pot genera performanță și rezultate bune pentru companie. Iar ei au un venit mai ridicat și evoluția lor personală este pe un trend bun”.
Suma alocată de firme pentru programele de training a crescut la 762 de euro pentru un angajat, cu 30% mai mult față de acum trei ani.
Sursa: Pro TV
Etichete: salarii, angajati, beneficii, angajator, job, training, locuri de munca, firma,
Dată publicare:
06-01-2020 19:19