Trafic-record de mărfuri în Portul Constanța. Rusia a adus în România cea mai mare cantitate de produse petroliere

×
Codul embed a fost copiat

Portul Constanța a avut anul acesta un trafic-record de mărfuri. În primele zece luni, au trecut pe acolo 63 de milioane de tone de produse, cele mai multe din ultimii 30 de ani.

Asta înseamnă, că România a câștigat zeci de milioane de euro. Suprinzător, Rusia este țara din care a ajuns la noi cantitatea cea mai mare de produse petroliere.

79 de nave așteptau, marți, la prânz, să intre la descărcat sau încărcat în Portul Constanța. Dar sunt zile când toate cele 140 de dane sunt pline.

Mihai Teodorescu, directorul executiv al Portului Constanța: „Este un an record. Vom depăși 70 de milioane de tone. Relațiile principale sunt cu Ucraina, Georgia, Brazilia, Turcia, Italia”.

Datele strânse după primele zece luni ale anului arată că traficul de mărfuri prin Portul Constanța a depășit cu 10% nivelul record înregistrat în 2021.

Citește și
port constanta
Războiul din Ucraina a scos la iveală neglijența și nepăsarea care pot duce la un blocaj în Portul Constanța
Adevărul despre moartea lui Aleksei Navalnîi. Autoritățile au ascuns semnele care arătau în mod clar ce s-a întâmplat

Două țări non UE conduc în topul traficului de mărfuri prin Portul Constanța. Pe primul loc este Rusia, de la ei am importat petrol și minereuri, mărfuri care reprezintă mai mult de 18% din total, iar cu Turcia am schimbat cereale. De altfel, în primele zece luni ale lui 2022, peste o treime din mărfurile care au ajuns în port este reprezentată doar de cereale, iar pe umătorul loc sunt produsele petroliere care totalizează 21,5%.

Mărfurile venite din Rusia se vor împuțina anul viitor. Restricțiile impuse de Uniunea Europeană au făcut ca aceste importuri să nu mai fie profitabile. Totuși Portul Constanța va rămâne un punct important pentru rutele comerciale estice, spre Africa sau Asia.

Alexandru Toader, directorul unui terminal de minerale: „Creșterea include și noi rute pentru materiile prime solide vrac apărute ca urmare a evenimentelor din Rusia. Am suplimentat și personalul, dar a trebuit să ne mărim și capacitatea tehnică de operare”.

Claudiu Vuță, directorul unei companii portuare: „Un volum ridicat de mărfuri asigură un volum ridicat de disponibilități bănești care vor intra în conturile operatorilor, dar și pe orizontală care se duc în lanțul logistic. Cel puțin câteva zeci de milioane de euro creștere”.

Pe lângă cereale și minereuri, a crescut și numărul containerelor care au tranzitat portul.

Peste 63 de milioane de tone de mărfuri au trecut prin Portul Constanța până la sfârșitul lunii octombrie.

Articol recomandat de sport.ro
"Pentru mine e un om mort!" Laurențiu Reghecampf nu vrea să mai audă de Anamaria Prodan
"Pentru mine e un om mort!" Laurențiu Reghecampf nu vrea să mai audă de Anamaria Prodan
Citește și...
Doar războiul a reușit să facă CFR să mute vagoane care blocau Portul Constanța: Dacă aţi observat, în port au crescut copaci
Doar războiul a reușit să facă CFR să mute vagoane care blocau Portul Constanța: Dacă aţi observat, în port au crescut copaci

Port la mare nepăsare. Partea 2. Încă de acum 100 de ani portul Constanța a fost gândit că un port feroviar. Era un complex sistem cu sute de kilometri de linii de cale ferată şi triaje uriaşe, lăsat la cheie de comunişti înainte de revoluţie.

Războiul din Ucraina a scos la iveală neglijența și nepăsarea care pot duce la un blocaj în Portul Constanța
Războiul din Ucraina a scos la iveală neglijența și nepăsarea care pot duce la un blocaj în Portul Constanța

În condițiile unui trafic intens, ca urmare a închiderii porturilor din Ucraina, portul Constanța riscă să fie aproape sufocat din cauza unor probleme interne.

Aglomerație de nave în rada portului Constanța. Din cauza războiului din Ucraina, nu mai pot ancora la Odesa
Aglomerație de nave în rada portului Constanța. Din cauza războiului din Ucraina, nu mai pot ancora la Odesa

Constanța, cel mai mare port de la Marea Neagră, prin care trec anual 67 de milioane de tone de mărfuri, este supraîncărcat cu containere de la începutul războiului din Ucraina.

Recomandări
INTERVIU. Specialist de la ANM: ”Ciclonul Ashley nu a existat, nu există. Nu este cazul. Acesta încă nu s-a născut”
INTERVIU. Specialist de la ANM: ”Ciclonul Ashley nu a existat, nu există. Nu este cazul. Acesta încă nu s-a născut”

Ciclonul de care s-a temut toată lumea în weekend s-a dovedit mai slab decât se așteptau specialiștii.

Un spital din Satu Mare închide o secție din lipsă de medici. Soluția de „avarie” la care a ajuns conducerea
Un spital din Satu Mare închide o secție din lipsă de medici. Soluția de „avarie” la care a ajuns conducerea

Din cauza lipsei de medici, la Spitalul Orășenesc Negreșți-Oaș, de mâine se închid temporar secția de pediatrie și compartimentul de neonatologie.

Președinta CNAS sugerează nevoia vaccinării obligatorii. Șefa de la „Babeș” vrea lege, pentru că „nu mai este o alegere”
Președinta CNAS sugerează nevoia vaccinării obligatorii. Șefa de la „Babeș” vrea lege, pentru că „nu mai este o alegere”

Președinta CNAS sugerează că vaccinarea ar trebui să fie obligatorie. Valeria Herdea susține că vaccinarea nu ar trebui discutată ca opțională, pledând printr-o comunicare prin care oamenii să înţeleagă beneficiile vaccinării.