Tone de alimente sunt la ofertă zilele acestea în magazine. Unele produse s-au ieftinit şi cu 80%
Tone de alimente sunt la ofertă zilele acestea în magazine. Comercianții încearcă să vândă din stocurile de sărbători așa că cei care nu și-au făcut poftele de Paște încă mai pot găsi cozonaci, pască, drob, sau iepuri ciocolată.
Unele produse s-au ieftinit şi cu 80%.
Într-un magazin din capitală am găsit un munte de cozonac și pască, iar reducerea este de 50 la sută.
La fel s-a întâmplat și în această cofetărie din Iași. Produsele sunt proaspete, însă preparate cu ingredientele rămase de la Paște.
Client: „Când am văzut discountul de 50%, nu m-am putut abține. Ador pasca cu ciocolată, e o delicatesă și cozonacul l-am luat ca să profit de discount.”
Alina Neamțu, reprezentant cofetărie: „Dimensionarea vânzărilor a fost mai mică decât așteptările noastre. A fost o perioadă cu multe pauze și clienții au plecat din Iași până pe 7”.
Și carnea de grătar sau pentru gătit, care nu s-a vândut de sărbători, este mult mai ieftină.
De altfel, săptămânile imediat următoare Crăciunului și Paștelui sunt perioadele în care în magazinele fac cele mai multe reduceri. Mai ales pentru că mare parte dintre produsele specifice sunt perisabile, iar comercianții încearcă să scape de ele.
Elena Filip, specialist în piața de retail: ”Este excelent și pentru retaileri pentru că își recuperează o parte din investiție, dar și pentru clienți care acum au acces, la niște prețuri rezonabile, la produse mai fistichii”.
În ultimul an, de când prețurile în magazine au tot crescut, alimentele scoase la ofertă sunt vânate de tot mai mulți clienți. Inclusiv pe internet există clipuri în care vloggerii îi învață pe oameni unde să găsească rafturile care ascund reduceri.
Andrada Rax, vlogger: ”Primesc foarte multe întrebări, în ce rețete ar putea să introducă anumite alimente pe care le găsesc la raftul cu reduceri accelerate. Mie îmi place să revin către ei și să le dau idei și ponturi„.
Inclusiv clienții acestui local din capitală, au putut cumpăra meniuri și cu 60% mai ieftine.
Alex Mantello, managerul de marketing al unui restaurant: ”Dacă o ciorbă normal costă 21 de lei sau 17 lei, oamenii o pot achiziționa cu 9, 10 lei. Acum a fost cerere mai ridicată fiindcă foarte multă lume s-a trezit cu magazinele și unele restaurante închise. Au vânat ofertele”.
Alexandru Țurcanu, reprezentantul unei aplicații cu mâncare la reducere: ”Clienții intră în aplicație, selectează pachetul dorit, și se duc la restaurant să îl ridice. Găsesc pachete de mâncare reduse cu 50, 70%”.
Astfel de practici contribuie și la reducerea risipei alimentare.