Directorul ROMATSA, numit secretar de stat la Ministerul Transporturilor. Semnalul de alarma tras de sindicalisti
In scandalul imens dintre angajati si conducerea Autoritatii Romane de Monitorizare a Traficului Aerian, ROMATSA, controlorii de trafic trag un semnal de alarma.
UPDATE 21:40 Premierul Victor Ponta l-a numit marti pe directorul general al ROMATSA, Ion Aurel Stanciu, in functia de secretar de stat al Ministerului Transporturilor, potrivit unei Decizii a prim-ministrului publicata in Monitorul Oficial, transmite Agerpres.
Tot marti, printr-o Decizie a premierului publicata in Monitorul Oficial, Marius Humelnicu a fost numit secretar de stat in Ministerul Transporturilor.
Alegeri 2024
21:03
Reacția lui Simion după Kievul a dezvăluit de ce nu are voie în Ucraina. Liderul AUR, apel către serviciile secrete
20:15
Document. Motivul pentru care George Simion a fost interzis în Ucraina. Guvernul României a publicat răspunsul Kievului
19:35
Cine ar putea deveni noul președinte al României. Aceeași persoană, două sondaje diferite
16:15
Lider PSD, răspuns pentrul Lasconi, în cazul George Simion și interdicția lui la Chișinău
Prim-ministrul a decis, de asemenea, eliberarea din functia de secretar de stat la Ministerul Transporturilor a lui Virgil Dragos Titea.
Sindicalistii sustin ca programul care dirijeaza avioanele are erori ce pot pune in pericol zborurile. Oamenii ii acuza pe sefii ROMATSA ca nu ar fi prelungit contractul de intretinere si erorile nu mai pot fi astfel remediate.
Directorul companiei spune insa ca siguranta pasagerilor nu este afectata si ca negociaza un nou contract de intretinere. Sindicalistii ameninta cu greva generala pe 1 septembrie.
Florin Diaconu, controlor de trafic: "In vara asta am avut atat de multe disfunctionalitati ale sistemului cum n-am avut niciodata, credeti-ma colegii mei in stresul asta si cu acest sistem sunt niste eroi. Daca nu se intampla ceva este pentru ca dansii, colegii mei, sunt acolo si au grija."
Sincron Gabriel Tudorache, seful sindicatului din ROMATSA: " Noi avem un sistem pe care dirijam. Acest sistem, daca ne dispar avioane de pe ecran sau nu se aude bine in frecventa, nu putem sa il reparam, nu sunt specialistii care l-au creat, italienii de la care il cumparasem, pentru ca n-au vrut sa mai dea niste bani, noi astazi nu mai avem acest contract de mentenanta"
Cu alte cuvinte, atunci cand apar erori de sistem, controlorii de trafic intervin manual.
Gabriel Tudorache, seful sindicatului din ROMATSA: "Si daca n-am avea sistem deloc, noi am fost invatati si putem dirija fara ecran radar, doar ca atunci probabil nici o treime n-ar trece pe deasupra, pentru ca exista alte esalonari, alte legi. Se cheama dirijare non-radar."
Directorul ROMATSA nu neaga informatiile, dar sustine ca avioanele sunt in siguranta.
Ion Aurel Stanciu, directorul ROMATSA: "Stiu ca s-a aprobat deja in comitetul director incheierea unui nou contract de mentenanta. Nu este nicio schimbare semnificativa in sensul scaderii sigurantei traficului aerian ca asa vrea unul sau doi sindicalisti"
Surprinsi ca si cand ar fi auzit pentru prima data de astfel de probleme, cei de la Ministerul Transporturilor au cerut Autoritatii Aeronautice Civile sa faca o ancheta. Sa vada daca ceea ce spun controlorii de trafic, daca siguranta zborurilor din Romania este sau nu pusa in pericol.
Sindicalistii de la ROMATSA sustin ca pe 1 septembrie de la ora 11 vor declansa greva generala, care ar putea afecta peste 2 mii de zboruri. Directorul Regiei spune la randul sau ca a contestat anuntul lor in instanta, pe motiv ca nu au respectat procedurile.
In Romania sunt 600 de controlori de trafic, toti angajati ROMATSA. 250 dirijeaza traficul de pe cele 16 aeroporturi din tara, iar restul avioanele care tranziteaza spatiul nostru aerian.
Sursa: Pro TV
Etichete: program, sindicalisti, trafic aerian, romatsa, erori,
Dată publicare:
25-08-2015 19:15