România va avea o nouă legătură cu Ucraina. Când va fi gata podul peste Tisa
Podul transfrontalier dintre România şi Ucraina, peste râul Tisa, va fi finalizat în luna noiembrie a acestui an, a informat, joi, administratorul public al judeţului Maramureş, Gabriel Bogdan Şteţco.
"Vorbim de o investiţie de peste 40 de milioane de euro, din fonduri europene, foarte importantă pentru Maramureşul istoric şi pentru întreg judeţul nostru. Odată finalizat, podul peste Tisa va deschide calea spre noi schimburi comerciale internaţionale, care vor creşte economia judeţului şi, implicit, calitatea vieţii maramureşenilor", a spus Gabriel Bogdan Şteţco, conform Agerpres.
Amplasamentul este realizat în proporţie de 37% şi cuprinde două poduri paralele, cu două benzi pe sens, 5 poduri de descărcare, 2 clădiri administrative, trotuare, parte de rezistenţă şi de fundare a halelor de control şi de scanare. Accesul spre punctul de frontieră se va face prin sensul giratoriu care va fi realizat în punctul zero al podului.
Alegeri 2024
15:07
BEC a retras materialele online ale unui candidat. Ce regulă importantă nu a respectat în propaganda electorală
14:21
Câți bani vor câștiga membrii secțiilor de votare la alegeriile parlamentare și prezidențiale. Sumele pe care le vor încasa
12:32
Cine poate deveni președintele României. Ce prevede Constituția
11:25
Cum și unde pot vota românii la alegerile prezidențiale. Ce trebuie să ai la tine când mergi la secția de vot
"Noul pod peste Tisa nu este unul simplu de traversare a unui râu de pe un mal pe celălalt, în cazul nostru de pe malul românesc pe malul ucrainean, ci vorbim despre o întreagă infrastructură a unui punct de frontieră. Întreg amplasamentul al podului peste Tisa are o lungime de 1,2 kilometri, din drumul naţional, şi cuprinde: accesul la punctul de frontieră, birou vamal, dotări şi echipamente necesare pentru efectuarea traficului comercial prin acest punct", a afirmat Gabriel Bogdan Şteţco.
Potrivit acestuia, în prezent, la graniţa României cu Ucraina din Sighetu Marmaţiei se desfăşoară doar tranzit de persoane, pe podul istoric, de lemn, care a necesitat de-a lungul timpului lucrări de punere în siguranţă, fiind afectate elementele de rezistenţă a podului, fapt care semnalează necesitatea unui nou pod peste râul Tisa.