Probleme pe Dunăre. Nivelul apei a scăzut mult și brusc, în mod inexplicabil
O scădere bruscă a nivelului Dunării începe să creeze probleme pe fluviu.
La Galați, la punctul de traversare cu bacul, mașinile cu garda joasă sunt întoarse din drum, pentru că nu mai pot fi îmbarcate în siguranță pe feribot.
Cotele apelor Dunării au scăzut pe tot sectorul românesc, în ciuda faptului că precipitațiile nu au lipsit.
Alegeri 2024
15:07
BEC a retras materialele online ale unui candidat. Ce regulă importantă nu a respectat și care a fost reacția lui
14:21
Câți bani vor câștiga membrii secțiilor de votare la alegeriile parlamentare și prezidențiale. Sumele pe care le vor încasa
12:32
Cine poate deveni președintele României. Ce prevede Constituția
11:25
Cum și unde pot vota românii la alegerile prezidențiale. Ce trebuie să ai la tine când mergi la secția de vot
Urmele rămase de la apa murdară ne arată unde era Dunărea acum o săptămână și cât de mult și cât de brusc a scăzut.
Primele efecte se văd la punctul de traversare spre județul Tulcea. Pasarela de acces pe feribot nu le mai permite vehiculelor cu garda joasă să se îmbarce în siguranță.
Nicolae Gârlenu, căpitan fluvial bac: „S-au făcut niște unghiuri la pasarele și la pontoane care ating mașinile cu garda joasă și TIR-urile, autocarele. Nu riscăm, pentru că urmează chiar să blocăm. Preferăm să renunțăm la ei, să mergă prin alte direcții".
Șofer camion: „Eu am perne de aer. Pot să o ridic, nu e problemă. Sunt alte vehicule de tonaj mai mare care au într-adevăr garda mai joasă".
În acest timp, pentru a nu perturba navigația și a nu se creea blocaje pe Dunăre, Administrația Fluvială a început să dragheze preventiv. Se fac lucrări de adâncire la Bechet și la Cochirleni, între Călărași și Cernavodă, dar și în zona Seimeni, în aval de Cernavodă.
Florin Uzumtoma, director Căi Navigabile AFDJ Galați: „Întrebarea interesantă este unde se duce această apă, pentru că n-o regăsim. Că nu au fost zone inundate și se știe că avem inundație. E clar că pământul este foarte uscat și ele sunt absorbite înapoi în sol".
Specialiștii de la Administrația Fluvială a Dunării de Jos spun că, în numai o săptămână, debitul fluviului la intrarea în țară a scăzut cu 1.000 de metri cubi pe secundă. Mai precis, debitul fluviului era, la Porțile de Fier, de 5.500 de metri cubi pe secundă, în urmă cu o săptămână, iar acum e de 4.600.