O nouă centură a Capitalei, deși avem una cu asfaltul distrus. De unde vin banii
Autorităţile nu au fost capabile să repare şoseaua de centură a capitalei, lucrare pe care toate guvernele au considerat-o o prioritate, dar vor să construiască una nouă în sudul Bucureştiului.
Viitoarea centură ar trebui să lege autostrada Bucureşti - Piteşti de autostrada Soarelui. Iar cei doi constructori, unul turc şi unul grec, au promis că va fi gata în trei ani şi jumătate.
Şoseaua va costa o jumătate de miliard de euro, bani care vin de la Uniunea Europeană.
Alegeri 2024
10:00
Ce averi au candidații la alegerile prezidențiale. De la terenuri și case până la lingouri de aur, bijuterii și tablouri
17:07
Alegeri prezidențiale 2024. George Simion și Elena Lasconi, luptă strânsă pentru locul doi - sondaj la comanda USR
21:03
Reacția lui Simion după Kievul a dezvăluit de ce nu are voie în Ucraina. Liderul AUR, apel către serviciile secrete
20:15
Document. Motivul pentru care George Simion a fost interzis în Ucraina. Guvernul României a publicat răspunsul Kievului
În prezent, șoseaua de Centură a capitalei a fost reabilitată pe jumătate. Ministerul Transporturilor a reuşit, cu chiu cu vai, să lărgească drumul doar în zona de nord. Partea din sud a rămas la fel de aglomerată, cu asfaltul distrus.
În loc să o repare, responsabilii vor să să construiască una nouă. O altă şosea de centură botezată Autostrada Zero, sau A0.
Autostrada A0 va începe de la Autostrada Soarelui, lângă comuna Manolache din Judeţul Ilfov. Şoferii vor intra pe noua centura de două benzi, chiar din A2 şi vor merge în paralel cu actuala centura. Astfel, nu vor mai fi nevoiţi să stea ore în şir în coloană.
Ca să fie construită, Autostrada 0 a fost împărţită în trei părţi. Două vor fi construite de o firmă turcească, şi o a treia de o societate din Grecia.
Autostrada A0 Centura București Sud:
Lotul 1, A2 - Jilava, 16,3 km Alsim Alarko
Lotul 2, Jilava -DN6, 17 km Alsim Alarko
Lotul 3, DN6 - A1, 17,5km Aktor
Aceasta din urmă a mai avut lucrări la noi, cum ar fi autostrada urbană, în timp ce turcii abia acum au intrat în România.
Vedat Alatoglu, reprezentantul Alsim Alarko: "Plănuim să muncim şi stăm în România pe lung şi vrem să fim consideraţi companie locală, nicidecum străină. Apreciem sincer încrederea acordată pentru aceste două proiecte."
Când va fi gata, autostrada cea nouă ar prelua tot traficul de tranzit care vine din nordul ţării şi se îndreaptă spre Bulgaria sau spre Portul Constanța. Ar uşura astfel traficul pe şoseaua veche de centură, şi ar face-o mai accesibilă pentru cei care locuiesc în Bucureşti.
Constructorii au termen 12 luni să proiecteze drumul şi alte 30 de luni să îl predea, gata să fie folosit de şoferi.
Sorin Scarlat, directorul CNAIR: "Să încercăm să scurtăm durata de proiectare, astfel la sfârşitul anului acesta să putem da ordinul de începere pentru lucrări."
Pe hârtie, autostrada urmează să fie gata în cel mai bun caz, în 2023.
Răzvan Cuc, ministrul Transporturilor: "Asta presupune să angajeze forţa de muncă din românia să aducă utilaje, nu să meargă doar pe subcontractări. Conform termenului contractual se va termina."
A0 va costa mai bine o jumătate de miliard de euro, bani de la Uniunea Europeană.
Până când va fi gata autostradă, şoferii sunt nevoiţi să circule pe actuala centură de sud, printre gropi şi TIR-uri.
Pe Instagram-ul Știrile ProTV găsiți imaginile momentului din lume!
CLICK AICI pentru a instala GRATUIT aplicația Știrile ProTV pentru telefoane Android și iPhone!
Abonați-vă gratuit la newsletter-ul Știrile Pro TV de pe WhatsApp. Primiți în fiecare zi cele mai importante știri pe telefon!