Mașinile electrice sunt vedete la Salonul Auto București. Ford a prezentat primul vehicul electric

saab

Mașinile electrice rămân tentante și chiar au apărut modele noi, cu autonomie mai mare. Și totuși, cei ce le doresc cred că România nu este încă pregătită pentru un viitor verde.

Avem puține stații de încărcare, deși doar în București sunt înmatriculate peste 8 mii de vehicule electrice. Mai nou, și unele stații publice sunt cu plată, așa că un plin nu este tocmai ieftin.

La Ediția din acest an a Salonului Auto București, vedete sunt mașinile electrice. Pentru prima mașină electrică produsă de Ford, producătorul promite autonomie crescută, dar nici prețul nu e mic: pornește de la 52 de mii de euro. Și un model produs de Opel are în fișa tehnică o autonomie destul de mare: 300 de kilometri.

Răzvan Stemate, coordonator vânzări auto: „Avem o mașină full electric de generație nouă și foarte performantă, are 487 cai putere și o autonomie de 500 km. Se poate încărca până la 80% din capacitate în aproximativ 45 de minute. În anul 2024, Ford Otosan va produce prima mașină full eletrică în România”.

Costin Micu, manager vânzări: „Are o autonomie de 330 de km în Oraș, prețul pleacă prin programul RABLA de la 25 de mii de euro, are un timp de încărcare de 45 de minute dacă se folosește o stație de fast charge și se încarcă la 80% bateria sau de 5 ore dacă se folosește o stație de 11 kw și se încarcă 100% bateria. Bateria are 50 kw”.

Citește și
masina electrica
Scumpirea energiei îi afectează și pe cei cu mașini electrice. Cât costă un ”plin” la un astfel de vehicul
Putin are un plan de împărțire a Ucrainei care implică și România și i-l va propune lui Trump

Numai în prima jumătate a anului, vânzările de autoturisme electrice au crescut cu peste 400% și cu 120% în cazul celor hybrid plug-in. Cele mai căutate modele au fost Dacia Spring, cu o creștere de 37 de ori în primele 6 luni față de anul trecut, Tesla Model 3 sau Hyundai Kona.

Însă, în plină criză energetică, șoferii ar putea întâmpina o serie de probleme. Încărcarea făcută acasă ar duce orice consumator la depăsirea plafonului pana la care statul subventionează facturile. Chiar și așa, Ministrul Mediului spune că o mașină electrică este mai rentabilă.

Tanczos Barna, ministrul Mediului: „Săptămâna aceasta am vorbit cu colegii de la ANRE. Dânșii spun că în momentul în care o gospodărie depășește pragul acesta de 255 kw consumați, ajunge la aprox 2 lei și la acest preț încă este la pragul acela de rentabilitate, inclusiv mașina electrică. Cu siguranță lucrurile sunt mult mai eficiente în cazul în care acea gospodărie are și fotovoltaice instalate și are producție proprie”.

O variantă de reducere a consumului ar fi stațiile publice, unde costul unui kilowat este între 2 lei și 2 lei 50. Țara noastră are, însă, printre cele mai puține stații de încărcare la nivel european.

Adrian Sandu, Asociația Constructorilor de Autoturisme din România: „Producătorii auto vor continua să pună pe piață vehicule electrice, atâta timp cât nu există o infrastructură dezvoltată de încărcare pt aceste vehicule la nivel național va fi în continuare o problemă, pentru că vedem că se vând din ce în ce mai multe electrice și hibride plug in, dar în schimb infrastructura de încărcare continuă să bată pasul pe loc”.

România și-a asumat să construiască în următorii 4 ani peste 15.000 de statii de încărcare a mașinilor electrice. Iar cei mai mulți bani vor fi alocați prin PNRR.

Articol recomandat de sport.ro
Reacția lui Gică Hagi după conflictul dintre Denis Alibec și Mircea Lucescu! Mesajul către jucătorul său
Reacția lui Gică Hagi după conflictul dintre Denis Alibec și Mircea Lucescu! Mesajul către jucătorul său
Citește și...
Ce problemă pot întâmpina cei care dețin mașini electrice și vor să le încarce acasă, în actuala criză energetică
Ce problemă pot întâmpina cei care dețin mașini electrice și vor să le încarce acasă, în actuala criză energetică

Reducerea plafonului până la care prețul energiei va fi compensat și costurile uriașe pentru depășiri pot fi o problemă pentru cei care dețin mașini electrice și vor să le încarce acasă.

Scumpirea energiei îi afectează și pe cei cu mașini electrice. Cât costă un ”plin” la un astfel de vehicul
Scumpirea energiei îi afectează și pe cei cu mașini electrice. Cât costă un ”plin” la un astfel de vehicul

Reducerea plafonului până la care prețul energiei va fi compensat și costurile uriașe pentru depășiri pot fi o problemă pentru cei care dețin mașini electrice și vor să le încarce acasă.

Recomandări
Deși NU președintele decide asupra salariilor, pensiilor, taxelor, candidații fac promisiuni mărețe. Ce spun economiștii
Deși NU președintele decide asupra salariilor, pensiilor, taxelor, candidații fac promisiuni mărețe. Ce spun economiștii

În vreme ce la nivel european se vorbește tot mai des despre mari dificultăți pentru economie, iar recesiunea este o realitate pentru Franța și Germania, candidații la Cotroceni promit venituri mai mari, cel puțin pentru o parte din populație, dar și redu

Sondaj AtlasIntel alegeri prezidențiale 2024. George Simion și Elena Lasconi ar fi umăr la umăr în bătălia pentru locul doi
Sondaj AtlasIntel alegeri prezidențiale 2024. George Simion și Elena Lasconi ar fi umăr la umăr în bătălia pentru locul doi

Mai sunt doar trei zile până la primul tur al alegerilor prezidențiale, iar ultimul sondaj arată noi evoluții în lupta pentru turul al doilea: George Simion și Elena Lasconi ar fi umăr la umăr în bătălia pentru locul doi.

Marcel Ciolacu spune că va arăta actele pentru zborul privat când va dori: „Nimeni nu mi-a plătit nimic”
Marcel Ciolacu spune că va arăta actele pentru zborul privat când va dori: „Nimeni nu mi-a plătit nimic”

Marcel Ciolacu spune că va prezenta actele pentru a dovedi că și-a plătit zborul cu un avion privat la Nisa, însă va face acest lucru atunci când va dori el.