Cum a fost afectată România de „pana Windows”. Ce se întâmplă cu instituțiile și companiile de stat

×
Codul embed a fost copiat

Problemele înregistrate de către utilizatorii de Microsoft Windows din întreaga lume au afectat și activitatea unor furnizori de servicii și utlități din România.

La nivel mondial, utilizatorii de Microsoft Windows s-au confruntat cu probleme serioase în ceea ce privește funcționarea sistemului de operare. La deschiderea computerelor apărut „ecranul albastru al morții”,  notează Mashable. La scurt timp, compania lui Bill Gates a anunțat că se lucrează pentru remedierea problemelor.

Problemele legate de acest sistem de operare au ajuns și în România, afectând o serie de companii care oferă servicii și utilități. În ceea ce privește instituțiile statului român, ministrul Digitalizării, Bogdan Ivan, a declarat că nu sunt probleme.

Ministrul a confirmat faptul că nici instituțiile de stat și activitatea Guvernului nu a fost afectată de problemele legate de sistemul de operare al Microsoft. De asemenea, acesta a transmis că nici munca din companiile de stat precum Tarom sau Hidroelectrica.

Printre companiile mari din România care au avut probleme din cauza întreruperilor sistemului IT se numără PPC, fostul Enel, care a anunțat că are probleme cu infrastructura cibernetică și că aplicația sa va fi indisponibilă până la ora 14:00.

Citește și
windows blue screen eroare
Pană globală de Windows. Milioane de utilizatori s-au trezit cu „ecranul albastru al morții” pe monitoare

Din cauza unor probleme apărute în infrastructura informatică a unuia dintre furnizorii cu care colaborăm, o parte dintre serviciile și aplicațiile noastre, precum myPPC, sunt momentan indisponibile. Ne cerem scuze pentru situație, am identificat cauza acestor întreruperi în servicii și colaborăm pentru remedierea acestora în cel mai scurt timp posibil”, a transmis PPC, fostul Enel.

Furnizorul de energie electrică Engie s-a confruntat cu probleme în această dimineață, anunțând că serviciul său de call center nu a fost disponibil și că, în cele din urmă, situația a fost remediată.

Din motive tehnice, serviciul de call center este momentan indisponibil. Ne cerem scuze și vă asigurăm că lucrăm pentru a remedia această situație în cel mai scurt timp. Mulțumim pentru înțelegere!”, a transmis inițial furnizorul.

Deși nu au fost raportate probleme în ceea ce privește activitatea aeroporturilor din România. Totuși, unele companii aeriene au fost afectate de „pana Windows”, printre acestea se numără Wizz Air, Ryan Air, Turkis Airlines și Eurowings.

În cazul Wizz Air au fost înregistrate întârzieri în cazul zborurilor către Bologna (întârziere de 48 minute), Tenerife (întârziere de 70 de minute), Memmingen (întârziere de 45 de minute), Bari (întârziere de 2 ore și 30 de minute, Dortmund (întârziere de aproximativ 2 ore) și Basel (întârziere de aproximativ 2 ore).

La amiază, Wizz Air a anunțat și anularea cursei Wizz 3059 spre Beauvais, Franța.De asemenea, au mai fost anulate și cursele Wizz 3005 Otopeni-Luton, Wizz 3005 Otopeni-Luton.

Pe lângă Wizz Air, și Lufthansa a anunțat anularea unor zboruri. Este vorba despre cursa 1652/1653 Munchen-Otopeni-Munchen.

De asemenea, compania a făcut check-in manual. În plus, operatorul aerian și-a sfătuit clienții să ajungă la aeroport cu cel puțin 3 ore mai devreme înainte de ora la care pleacă zborurile lor.

„Sunt așteptate perturbări potențiale din cauza întreruperii continue a sistemului IT global al unei terțe părți

Astăzi, la fel ca toate companiile aeriene, Wizz Air se confruntă cu dificultăți tehnice extreme cauzate de întreruperea sistemelor IT globale ale unei terțe părți. Clienții Wizz Air se pot confrunta cu perturbări în întreaga rețea, serviciile de pe website și aplicațiile mobile fiind temporar indisponibile.

Următoarele servicii online nu sunt disponibile în prezent:

- Website-ul și aplicația mobilă Wizz Air;

- Sistemul de rezervare;

- Sistemul de check-in online și afișarea cărții de îmbarcare;

- Centrele de contact - rezervări noi și modificări ale celor existente;

În timpul întreruperii, este oferit check-in-ul gratuit la aeroport. Prin urmare, sfătuim pasagerii să ajungă la aeroport cu cel puțin 3 ore înainte de ora de plecare programată pentru a avea suficient timp pentru check-in, controlul de securitate și eventuale proceduri de sănătate sau de siguranță specifice fiecărui aeroport”, a transmis Wizz Air.

Un mesaj similar a avut și o platformă de cumpărare a biletelor de avion, care a atras atenția utilizatorilor săi că în contextul problemelor cauzate de Windows ar putea apărea dificultăți în ceea ce privește cumpărarea, check-in sau gestionarea rezervărilor.

Din cauza unei probleme IT globale care afectează unele companii aeriene și care nu este în controlul nostru, este posibil să întâmpinați dificultăți la:

- achiziționarea biletelor de avion

- check-in online

- gestionarea rezervărilor online

Pentru zborurile de astăzi, vă recomandăm să ajungeți la aeroport cu cel puțin 3 ore înainte de zbor.”, au transmis reprezentanții Vola.ro.

Articol recomandat de sport.ro
Olăroiu, răsplătit de arabi în mijlocul unui sezon istoric: românul încheie anul cu o veste excelentă
Olăroiu, răsplătit de arabi în mijlocul unui sezon istoric: românul încheie anul cu o veste excelentă
Citește și...
Haos în SUA și Europa. Toate avioanele au fost chemate la sol, după întreruperea Windows. Sunt probleme și pe căile ferate
Haos în SUA și Europa. Toate avioanele au fost chemate la sol, după întreruperea Windows. Sunt probleme și pe căile ferate

Din cauza căderii Microsoft Windows la nivel global, în Statele Unite autoritățile au luat decizia de a chema la sol toate avioanele. Măsura a fost urmată și în Europa, de țări precum Franța și Germania.

Pană globală de Windows. Milioane de utilizatori s-au trezit cu „ecranul albastru al morții” pe monitoare
Pană globală de Windows. Milioane de utilizatori s-au trezit cu „ecranul albastru al morții” pe monitoare

O mare problemă a fost sesizată, vineri, în ceea ce privește funcționarea Microsoft Windows. Sunt raportate întreruperi ale Windows în întreaga lume, aparent cauzate de o problemă CrowdStrike.

Greșeala fundamentală pe care o fac utilizatorii de calculator. Devine tot mai lent și nu e o conspirație a lui Bill Gates
Greșeala fundamentală pe care o fac utilizatorii de calculator. Devine tot mai lent și nu e o conspirație a lui Bill Gates

Dacă sunteți utilizator de Windows și calculatorul se mișcă ca un melc, ori aveți erori ciudate, se blochează ori „îngheață”, soluția s-ar putea regăsi în updatarea driverelor.

Recomandări
Klaus Iohannis, după consultările politice: ”Negocierile pentru găsirea unei ecuații guvernamentale solide, spre finalizare”
Klaus Iohannis, după consultările politice: ”Negocierile pentru găsirea unei ecuații guvernamentale solide, spre finalizare”

Preşedintele Klaus Iohannis a convocat, duminică, la Palatul Cotroceni, consultări cu partidele parlamentare, în vederea desemnării unui candidat pentru funcţia de prim-ministru.  

Lasconi, după consultările cu Iohannis: ”Nu are legitimitate de a mai sta în vârful statului”. ”Suntem în război hibrid”
Lasconi, după consultările cu Iohannis: ”Nu are legitimitate de a mai sta în vârful statului”. ”Suntem în război hibrid”

Elena Lasconi a declarat după consultările de la Cotroceni că Iohannis ”nu are legitimitatea morală, nici legală de a mai sta în vârful statului român”. Președinta USR i-a cerut lui Klaus Iohannis să-și dea demisia.

Mass-media susține că aproape 85.000 de soldați ai Rusiei au fost uciși în războiul din Ucraina, până acum
Mass-media susține că aproape 85.000 de soldați ai Rusiei au fost uciși în războiul din Ucraina, până acum

Jurnaliștii au identificat numele a 84.761 de soldați ruși care au murit - până acum - în timpul invadării Ucrainei, se arată într-o investigație comună realizată de BBC Rusia și Mediazona, potrivit Kyiv Independent