Cum a ajuns mâncarea "pe roţi" un fenomen în România. "Încercăm să scăpăm de shaorma"
Mâncarea "pe roți", preparată în bucătării mobile sau livrată unui număr restrâns de clienți din bistrouri cochete devine și în țara noastră un fenomen cultural.
Industria food truck a depășit, anul trecut, 10 milioane de euro. Peste 400 de rulote se plimbă prin țară la festivaluri în care muzica merge cu un burger, o felie de pizza, un taco sau paste făcute rapid, din ingrediente puține și proaspete.
Într-o parte sfârâie chiftele cât palma, din carne de vită. Mai încolo, se fac frigărui din pulpă de oaie, ninse în final cu sare de mare. Urmează la rând paste amestecate într-o roată de parmezan, hamsii cu usturoi şi biluţe de brânză cu trufe. Toţi bucătarii abia au parcat camionetele - restaurant.
Alegeri 2024
19:35
Cine ar putea deveni noul președinte al României. Aceeași persoană, două sondaje diferite
16:15
Lider PSD, răspuns pentrul Lasconi, în cazul George Simion și interdicția lui la Chișinău
20:15
Candidații la prezidențiale fac coadă la Nicușor Dan. După Kelemen Hunor, primarul se întâlnește și cu Marcel Ciolacu
20:57
Ioan Chirteş a explicat de ce liderul AUR, George Simion, are interzis în Ucraina şi Republica Moldova: "Sunt dovezi clare!"
Cosmin Pavel: "Este un sandwich din carne de vită, ceapă, gogoşari şi prosciutto cotto. Un produs din America pe care l-am găsit în bucătăriile de acolo. Încercam să schimbăm mentalitatea românească cu tradiţionalul shaorma."
Acum trei ani, în ţară erau trei festivaluri, unde apăreau aceste rulote. În 2019 au fost deja 40.
Estimările arată că domeniul "food truck" în România a depăşit 10 milioane de euro; sunt peste 300 de afaceri de acest tip, care acoperă practic toate tonele de gastronomie. 35.000 de euro este bugetul mediu de start - 20.000 de euro costă maşina, 10.000 echipamentele şi încă 5.000 avizele şi autorizaţiile.
Cristian Niculescu: "Au fost toţi banii pe care i-am avut şi i-am investit în business-ul ăsta. Incluzând că noi am pus hota. Eu cu soţia mea, astăzi e şi ziua ei."
Andrei Isac: "Noi când am început eram mai neexperimentaţi, a fost un pariu şi oarecum o inconştientă, nu ştiam în ce ne băgăm."
Şi totuşi, puţini dintre cei care au ales să vândă pe stradă au eşuat. Mai ales că în capitală e cel mai mare eveniment de street food din Europa de Est.
Adi Hădean: "Se pot duce şi oamenii care au un interes în zonă, şi cei care vor să mănânce ceva bun. E un mers firesc al lucrurilor, pentru că în realitate restaurantul cu faţă de masă şi somelier nu e pentru toată lumea."
Dovada că, în extra sezon, tot mai multe rulote "parchează" într-o variantă permanentă: bistroul. Ce vând în rulotă prepară şi aici şi trimit unui grup fidel şi restrâns de clienţi.
Mădălin Radu: "Avem un serviciu de livrare."
Reporter: "Sunt mai mulţi cei care vin să mănânce în bistro sau cei care comandă?"
Mădălin Radu: "Sunt împărţiţi în egală măsură."
Bucharest Street Food Carnival aşteaptă vizitatori până duminică seară.