CFR Renaște. Compania cere 250 mil. lei pentru modernizarea şi repararea vagoanelor
Într-o ţară în care trenurile au viteza melcului, sunt vechi şi murdare şi nu de puţine ori sar de pe șine, CFR Călători cere 250 de milioane de lei pentru modernizarea şi repararea vagoanelor.
Programul iniţiat de conducerea operatorului naţional se numeşte "CFR Renaşte", iar numărul vagoanelor ar putea depăşi 1.000 până la sfârşitul anului.
CFR Călători are acum 850 de vagoane şi reuşeşte să transporte 55 de milioane de pasageri în fiecare an. Înspre cele mai populare destinaţii, oamenii sunt nevoiţi să circule în picioare.
Pentru a creşte numărul de vagoane, conducerea operatorului naţional a întocmit un program şi are nevoie de bani.
Dan Costescu, directorul CFR Călători: „Pentru proiectul de investiţii, pe care l-am numit "CFR Renaşte", o altă tranșă unde sperăm să obţinem de la Guvern 250 de milioane de lei, anul acesta speram să-i obţinem."
Teoretic ar trebui reparate şi modernizate jumătate din cele 2.000 de vagoane vechi care stau nefolosite.
Din resursele proprii, reuşesc să refacă doar câteva. Acestea intră în circulaţie între oraşele mari.
„Suntem într-un tren interregio Bucureşti Constanța. CFR Călători susţine că a fost modernizat de curând. Tapiţeria este curată, uşile sunt automatizate, se deschid un pic mai greu. Toaleta şi aceasta este curată. Teoretic aşa ar trebui să arate toate trenurile CFR Călători”, spune corespondentul Știrilor PRO TV Vitalie Cojocari.
Călător: „Sunt ok, dacă ai loc, aici este mai frig. De obicei este curat"
Călător: „De mult nu am mai văzut mizerie, ceva merge spre bine."
Din păcate, lucrurile nu arată la fel de bine într-un tren cu navetişti, cum este cel care face legătura între Bucureşti şi Urziceni.
Reporter: De ce este atât de murdar?
Controlor: E chestia, şefu, datorită faptului că se face curăţenie în el. E curat.
Reporter: Hai să vă arăt ceva.
Controlor: Aici au urcat călătorii.
Reporter: Staţionam aici 30 de minute. În 30 de minute a apărut mizeria?
Controlor: Da.
Conducerea CFR Călători promite să cerceteze astfel de situaţii şi să sancţioneze firma care se ocupă de curăţenie.
Dan Costescu, directorul CFR Călători: Trenurile sunt curate la expediere şi garantăm pentru acest lucru. Când vom avea excepţii le vom trata ca atare.
Reporter: Cum?
Dan Costescu: Le vom trata. Avem penalităţi până la întreruperea contractului.
Modernizarea unui vagon costa până la 1 milion de euro.