Ce scrie în procesul verbal preliminar care vizează accidentul de metrou de la Timpuri Noi. Totul e cât se poate de clar
Un incident neobișnuit a avut loc, marți seară, în București, la stația de metrou Timpuri Noi, unde două trenuri s-au ciocnit.
Incidentul a avut loc la o oră de vârf, atunci când în fiecare garnitură de metrou erau sute de pasageri. Riscurile care unei astfel de ciocniri sunt imense, spun specialiștii. Asta pentru că, spre deosebire de tren, unde numărul locurilor este mult mai mare, la metrou se circulă mai mult în picioare, iar riscurile ca oamenii să se lovească sunt considerabile.
Într-un document oficial, intrat în posesia clubferoviar.ro, este descris cu lux de amănunte filmul evenimentelor care au avut loc în seara zilei de 27 februarie, cu puțin timp înainte de producerea accidentului.
Alegeri 2024
19:26
Au fost tipărite 5,6 milioane de buletine de vot pentru referendumul din București. Care este condiția pentru a fi validat
19:14
Cum votăm la prezidențiale, în țară și în străinătate. Cei care nu sunt în localitatea de reședință pot vota la orice secție
19:05
Sondaj AtlasIntel alegeri prezidențiale 2024. George Simion și Elena Lasconi ar fi umăr la umăr în bătălia pentru locul doi
15:07
BEC a retras materialele online ale unui candidat. Ce regulă importantă nu a respectat și care a fost reacția lui
Iată cum s-au desfășurat evenimentele care au culminat cu ciocnirea celor două trenuri ale Metrorex, potrivit procesului verbal preliminar:
Ora 18:43 - Trenul 4211, format din REM 10-49-60 IVA, a rămas defect la plecarea din staţia Dristor 1 spre staţia Nicolae Grigorescu, pe firul 1, cu ultimele două vagoane la peron şi restul vagoanelor în tunel.
Ora 18:46 - Trenul 4 care circula de la staţia Mihai Bravu spre staţia Dristor 1, pe firul 1, în spatele trenului 4211, a fost oprit în linie curentă de instalația ATP — ATO în apropierea staţiei Dristor 1.
Ora 18:49 - "Trenul 17, care circula pe firul 1 între Dristor 2 şi Pantelimon, a oprit în staţia Timpuri Noi, urmând a fi expediat pe firul 1 (normal) către staţia Mihai Bravu.
Din cauza faptului că trenul 4211 nu a reuşit să remedieze defecţiunea, s-a hotărât darea trenului înapoi şi regararea acestuia în staţia Dristor 1, pentru debarcarea călătorilor. După debarcarea călătorilor, mecanicul a transmis faptul că trenul poate circula în sens opus (spre staţia Mihai Bravu)".
Ora 18:59 - "În consecință, operatorul de tracţiune împreună cu mecanicul trenului şi operatorul de circulaţie au dispus îndrumarea acestuia către depoul Ciurel, pentru remediere. Pentru ca acest lucru să se întâmple, era necesară întoarcerea trenului nr. 4 în direcţia Mlhai Bravu – Timpuri Noi. Pentru efectuarea acestei operaţiuni, mecanicul trenului nr. 4 a schimbat postul de conducere, a izolat instalaţia ATP şi a circulat pe firul 1 contrasens şi apoi pe firul 2 normal până la stația Mihal Bravu, unde a garat la peron, la ora 18:59. După coborârea și urcarea călătorilor, mecanicul trenului 4 a anunţat prin staţia de sonorizare că trenul circulă în direcţia Dristor 2".
Ora 19:03 - "Trenul 4 a plecat din staţia Mihai Bravu, pe firul 2 (normal), către staţia Timpuri Noi, în baza semnalului de ieşire al staţiei Y2 aflat pe poziţie pe oprire (roşu cu alb). Impiegatul de mișcare (IDM) al staţiei Piaţa Unirii 1 a efectuat parcurs de ieşire pentru trenul 17 de la linia 1 Timpuri Noi peste diagonala 4-8 pe contrasens pe firul 2, după care parcursul a fost anulat. Însă macazurile au rămas înzăvorâte pe abatere cu acces la linia 1 din staţia Timpuri Noi".
Ora 19:06 - "Trenul 4 a depăşit semnalui Y al staţiei Timpuri Noi aflat pe oprire (roşu cu alb), a continuat mersul pe diagonala 4-8 abatere a staţiei Timpuri Noi şi s-a cuplat cu trenul nr. 17 care se afla garat la linia 1 a staţiei Timpuri Noi".
Acest incident este cercetat de Agenția de investigare feroviară română.