Ce cumpără femeile de pe internet. Produsele la reduceri se află printre favoritele împătimitelor de shopping online
Deși petrec mult timp pe internet, românii nu mai cumpără atât de multe produse online.
Din cauza scumpirilor generalizate, cumpărăturile au scăzut cu aproape 3% în primele luni ale anului, comparativ cu aceeași perioadă a anului trecut. Cele mai multe comenzi, sunt făcute de doamne.
Aproximativ 76% dintre români au cumpărat anul trecut cel puțin un produs din mediul online, arată datele unei firme de curierat.
Din 2019 până în prezent, numărul românilor care fac cumpărături din fața calculatorului sau de pe telefon a crescut constant, ba chiar am depășit media europeană.
Totuși, față de perioada pandemiei, când comerțul online a înregistrat cifre record, acum comenzile s-au redus.
Client: „Înainte, știți cum e – iei , hai să iau și aia, hai să iau și aia, poate o poartă și pe asta...Acum, totul cântărit, strictul necesar”.
Client: „Analizez de cel puțin două ori dacă am nevoie sau nu de produsul respectiv”.
R: Căutați produse la reducere?
Client: „Dacă strict am nevoie de ceva, e ok și prețul întreg, dar cu un research pe prețurile din piață”.
Cristian Pelivan, director executiv al Asociației Române a Magazinelor Online: „Nu mai cumpărăm din impuls. Am văzut și de Black Friday, când foarte multe persoane, simțitor mai mulți români decât în anii trecuți, au declarat că și-au făcut o listă înainte, că au luat decizia în familie de a cumpăra. Înainte ne trezeam dimineața, începeam Black Friday și cumpărăm – e la reducere, îl iau că e la reducere. Comportamentul pare să scadă”.
Firmele de curierat susțin că sunt mai puține colete
Pe fondul unei inflații record de peste 14% înregistrată în lunile de vară, românii preferă să cumpere mai multe produse o singură dată, astfel încât să plătească mai puțin pentru transport.
Nadia Talpă, reprezentantul unei companii de curierat: „Numărul de colete comandate a scăzut undeva cu o medie de două colete per comandă”.
Cele mai harnice la cumpărături sunt femeile
În România, cele mai multe femei care fac cumpărături online au vârsta cuprinsă între 18 și 34 de ani. În rândul lor, procentul este de peste 50%, iar acesta scade cu înaintarea în vârstă.
Cele mai multe dintre doamnele care își fac cumpăturile din mediul online locuiesc în orașele mari, de până la 250.000 de locuitori.
Ponderea cea mai mare o au femeile din Moldova, Ardeal, Muntenia și București. Prețul este cel mai important atunci când vine vorba de cumpărăturile online, însă la fel de importante sunt și produsele aflate la promoție. Sunt căutate ofertele, reducerile sezoniere sau evenimentele de tip Black Friday.
Cele mai multe produse sunt cele din zona de îngrijire, urmate de articolele de îmbrăcăminte și încălțăminte.
Cărțile au început să fie tot mai des comandate, în special în mediul rural, asta și pentru că nu mai sunt atât de multe biblioteci. La fel de căutate sunt articolele pentru amenajarea locuinței.
Christian Năsulea, profesor de economie mondială: „Femeile tind să amenajeze locuința până la 55 de ani, după care la un moment dat probabil se plictisesc și lasă bărbatul să își pună canapeaua aia pe care au vrut-o de 30 de ani și nu se mai opun deciziei”.
În creștere sunt însă comenzile de la magazinele internaționale. Conform legislației europene, pentru livrările intracomunitare nu se plătește TVA.
Sursa: Pro TV
Etichete: cumparaturi, cumparaturi online, reduceri, black friday,
Dată publicare:
07-03-2023 20:52