CAMERA ASCUNSA: Care sunt rutele-cheie in batalia pentru turismul electoral si ce riscuri exista
Angajatii celei mai mari uzine din Barlad au fost avertizati ca luni dimineata nu pot veni la munca daca nu demonstreaza ca au votat, iar unii transportatori par pregatiti pentru turismul electoral.
Conducerea uzinei FEPA din Barlad a anuntat ca luni niciun angajat nu va intra in fabrica, daca nu demonstreaza cu buletinul ca a votat.
Toti cei 500 de salariati au fost instiintati printr-o circulara ca trebuie sa mearga la urne, daca mai vor sa aiba un loc de munca.
Alegeri 2024
19:35
Cine ar putea deveni noul președinte al României. Aceeași persoană, două sondaje diferite
16:15
Lider PSD, răspuns pentrul Lasconi, în cazul George Simion și interdicția lui la Chișinău
20:15
Candidații la prezidențiale fac coadă la Nicușor Dan. După Kelemen Hunor, primarul se întâlnește și cu Marcel Ciolacu
20:57
Ioan Chirteş a explicat de ce liderul AUR, George Simion, are interzis în Ucraina şi Republica Moldova: "Sunt dovezi clare!"
Documentul, semnat de unul dintre administratori si de liderul sindical, a ajuns si pe mana politiei. Reprezentantii uzinei au refuzat sa comenteze situatia.
Si unii transportatori ar putea ajunge in vizorul politiei. Reporterii PROTV au cerut oferte de la mai multe companii pretinzand ca reprezinta anumite partide. Iata raspunsurile primite la intentia de a obtine curse speciale pentru 150 de persoane care ar urma sa faca turism electoral.
"Buna ziua! Caut si eu niste microbuze, niste autobuze de inchiriat pentru duminica, pentru votare."
"Pentru?"
"Pentru votare."
"Asteptati putin."
"Pentru cate persoane?"
"Pai, stiu eu, vreo 100-150 de oameni."
"De unde pana unde?"
"Nu e de unde pana unde, e de facut ture. Pentru duminica, pentru votare."
Oamenii sunt constienti de riscurile la care se expun, dar asta nu-i impiedica sa ne invete ce avem de facut, ca sa nu fim prinsi.
"Va trebuie o lista cu toti pasagerii, cu nume si prenume, se trec intr-o lista si se declara la ARR, la ISCTR, cu o ora inainte. Se declara si va dati seama ca in Bucuresti va fi... Te trage pe dreapta, buletinele.
"Pai vedem, daca e sa mai iesim din Bucuresti, o luam si prin Ilfov."
"Vaaai de viata mea! Mai ales la Buda si la iesiri..."
Asa aflam ca trebuie trecuta ruta exacta a cursei speciale, trebuie incheiat un contract de inchiriere, iar supraveghetorul celor care ar urma sa voteze trebuie sa apara si el in lista, cu rolul de ghid. E clar ca sfatuitorul nostru are experienta alegerilor.
In final, nu putem bate palma pentru ca omul nostru afla ca sunt deja extrem de multe rezervari de bilete intre Constanta si Bucuresti.
Vorbim cu dispecerul altei firme. Ii spunem ca putem pleca in cursa la ora 9.00, ca terminam turul sectiilor de votare imediat dupa pranz. Ne invita in birou. Stie si el ce urmeaza sa se intample duminica.
"Eu zic ca o sa fie vanatoare de fantome in ziua aia!"
Cu toate astea, si aici ni se spune acelasi lucru: ne-ar da masini, dar toate au fost antamate pentru curse dinspre Litoral catre Bucuresti.
O alta autogara - acelasi scenariu. Soferii si dispecerii par dornici sa ne ajute, chiar daca trec peste lege.
"Fii atent aici: te duci la baiatu' ala de-acolo de la miscare si-i ceri numarul de telefon al directorului de la Amic. Te serveste, ca are masini".
Toti sunt constienti ca turismul electoral e ilegal. Reprezentantii firmelor de transport risca sa-si piarda licenta, iar calatorii se pot alege cu dosar penal in cazul unui vot multiplu.
Ministerul Public a cerut ca fiecare Parchet de Curte de Apel din tara sa desemneze un procuror care sa verifice modul in care sunt cercetate fraudele electorale.