Succesul Squid Game salvează industria textilă din Coreea de Sud. Toată lumea vrea treninguri verzi și salopete roz

Succesul Squid Game salvează industria textilă din Coreea de Sud. Toată lumea vrea treninguri verzi și salopete roz
Getty

Treningurile verzi şi salopetele roz ”Made in Korea” purtate de personajele din Squid Game, un serial de succes la nivel mondial, au impulsionat vânzările din industria textilă din Coreea de Sud, care a avut dificultăţi în perioada pandemiei.

 

Zilele acestea activitatea din interiorul unei fabrici textile din districtul Seongbuk din capitala Seul este la un nivel susţinut, maşinile de cusut lucrând din greu pentru a face faţă comenzilor pentru articolele de culoarea verde şi roz.

"În mod normal octombrie este o lună lentă pentru industria textilă, însă graţie Squid Game şi Halloween-ului lucrăm din greu", spune proprietarul fabricii, Kim jin-ja.

Potrivit acesteia, vânzările anuale de aproximativ 1,5 miliarde woni (1,27 milioane de dolari) ale acestei fabrici au scăzut cu o treime după pandemia de COVID-19.

Citește și
soldati, Coreea de Nord
VIDEO. Soldații din Coreea de Nord cu ”pumnii de fier”. Demonstrații în fața lui Kim Jong-un
De ce „urăște” Donald Trump Ucraina. În 2019 i-a spui lui Zelenski: „Ucraina știe multe despre asta”

Majoritatea comenzilor pentru această fabrică vin din Japonia însă introducerea restricţiilor de călătorie a obligat-o pe Kim jin-ja să oprească activitatea în august şi septembrie.

 

Un trening verde pentru copii costă 25,5 dolari

 

Acum, Kim jin-ja speră că ritmul comenzilor va continua şi după Halloween şi de asemenea crede că există şanse pentru reluarea exporturilor de produse textile ”Made in Korea”.

Industria textilă din Coreea de Sud era în declin încă dinainte de pandemie din cauza salariilor mari care creează dificultăţi în cursa cu China, Vietnam şi Indonezia.

Din cele 2.144 de firme producătoare din districtul Seongbuk, aproximativ 70% sau 1.510 sunt firme de textile, spune preşedintele Asociaţiei producătorilor de textile, Oh Byung-yeol.

"Cei doi ani de COVID au fost o perioadă dificilă pentru firmele de textile sud-coreene. Însă Squid Game, care a devenit un fenomen global, a făcut populare treningurile pe piaţa internă, ceea ce a dus la un val de comenzi", spune primarul din Seongbuk, Lee Seung-ro.

În prezent, un trening verde pentru copii, similar cu cel din serialul Squid Game, se vinde pentru aproximativ 30.000 de woni (25,50 dolari) în Piaţa Namdaemun, cea mai mare piaţă tradiţională din Coreea de Sud, unde se comercializează o gamă largă de articole de la ustensile de bucătărie la bijuterii.

Un comerciant de textile din Piaţa Namdaemun spune că el şi alţi comercianţi pur şi simplu nu au suficiente treninguri pentru a face faţă cererii.

Potrivit serviciului de streaming Netflix, de la lansarea sa în data de 17 septembrie, serialul Squid Game a fost vizionat de 142 de milioane de gospodării, astfel că Netflix a dobândit 4,38 milioane de noi abonaţi.

Mulţi dintre micii proprietari de firme din Coreea de Sud susţin că se regăsesc în personajele care se confruntă cu dificultăţi financiare şi care se luptă pentru şansa de a câştiga premiul de 38 de milioane de dolari în serialul Squid Game.

 

Articol recomandat de sport.ro
NEWS ALERT Veste uriașă pentru Simona Halep!
NEWS ALERT Veste uriașă pentru Simona Halep!
Citește și...
„Squid Game” a fost detronat. Serialul care a ajuns acum cel mai vizionat de pe Netflix, în SUA
„Squid Game” a fost detronat. Serialul care a ajuns acum cel mai vizionat de pe Netflix, în SUA

„Squid Game” a fost detronat duminică de seria thriller „You” de pe prima poziție a listei celor mai vizionate spectacole de pe Netflix în Statele Unite, după lansarea sezonului 3, din 15 octombrie, transmite Bloomberg.

VIDEO. Soldații din Coreea de Nord cu ”pumnii de fier”. Demonstrații în fața lui Kim Jong-un
VIDEO. Soldații din Coreea de Nord cu ”pumnii de fier”. Demonstrații în fața lui Kim Jong-un

Soldații din Coreea de Nord au fost puși să spargă cărămizi cu mâinile goale și să îndoaie bare de fier în fața președintelui Kim Jong-Un și a liderilor comuniști.

Netflix este dat în judecată din cauza succesului foarte mare al unui serial
Netflix este dat în judecată din cauza succesului foarte mare al unui serial

Compania Netflix este dată în judecată de operatorul SK Broadband, furnizor de Internet din Coreea de Sud. Motivul este faptul că serialul Squid Game are succes foarte mare și a cauzat o creștere bruscă a traficului.

Recomandări
Întâlnire de taină la Damasc. Presa din Siria: Șeful Serviciului Secret din România, față în față cu Bashar al-Assad
Întâlnire de taină la Damasc. Presa din Siria: Șeful Serviciului Secret din România, față în față cu Bashar al-Assad

Un diplomat european a dezvăluit, miercuri, pentru Syria TV, că Serviciului Secret din România a vizitat Siria și s-a întâlnit cu președintele Bashar al-Assad și cu directorul serviciilor de informații siriene, Hossam Luke.

Tehnologia care poate apăra România în cazul unui atac cu rachete balistice. A fost testată cu succes de Israel și SUA
Tehnologia care poate apăra România în cazul unui atac cu rachete balistice. A fost testată cu succes de Israel și SUA

Israelul și Statele Unite au folosit pentru prima oară într-o situație reală interceptoarele de rachete balistice împotriva proiectilelor lansate de Iran.

România, mamă vitregă pentru elevi. „Masa caldă” e, de fapt, rece în peste 60% din cazuri. Nu toți copiii o primesc
România, mamă vitregă pentru elevi. „Masa caldă” e, de fapt, rece în peste 60% din cazuri. Nu toți copiii o primesc

"Masa caldă" în școli este în peste 60% din cazuri un sendviș sau un pachet cu hrană rece. Programul național funcționează doar într-o treime dintre școlile alese de Ministerul Educației, care dă vina pe incompetența autorităților locale.