Succesul Squid Game salvează industria textilă din Coreea de Sud. Toată lumea vrea treninguri verzi și salopete roz

Succesul Squid Game salvează industria textilă din Coreea de Sud. Toată lumea vrea treninguri verzi și salopete roz
Getty

Treningurile verzi şi salopetele roz ”Made in Korea” purtate de personajele din Squid Game, un serial de succes la nivel mondial, au impulsionat vânzările din industria textilă din Coreea de Sud, care a avut dificultăţi în perioada pandemiei.

 

Zilele acestea activitatea din interiorul unei fabrici textile din districtul Seongbuk din capitala Seul este la un nivel susţinut, maşinile de cusut lucrând din greu pentru a face faţă comenzilor pentru articolele de culoarea verde şi roz.

"În mod normal octombrie este o lună lentă pentru industria textilă, însă graţie Squid Game şi Halloween-ului lucrăm din greu", spune proprietarul fabricii, Kim jin-ja.

Potrivit acesteia, vânzările anuale de aproximativ 1,5 miliarde woni (1,27 milioane de dolari) ale acestei fabrici au scăzut cu o treime după pandemia de COVID-19.

Citește și
soldati, Coreea de Nord
VIDEO. Soldații din Coreea de Nord cu ”pumnii de fier”. Demonstrații în fața lui Kim Jong-un
Trucul prin care s-a câștigat marele premiu de peste 9 milioane de euro la 6 din 49. Biletul a costat 4.413 lei

Majoritatea comenzilor pentru această fabrică vin din Japonia însă introducerea restricţiilor de călătorie a obligat-o pe Kim jin-ja să oprească activitatea în august şi septembrie.

 

Un trening verde pentru copii costă 25,5 dolari

 

Acum, Kim jin-ja speră că ritmul comenzilor va continua şi după Halloween şi de asemenea crede că există şanse pentru reluarea exporturilor de produse textile ”Made in Korea”.

Industria textilă din Coreea de Sud era în declin încă dinainte de pandemie din cauza salariilor mari care creează dificultăţi în cursa cu China, Vietnam şi Indonezia.

Din cele 2.144 de firme producătoare din districtul Seongbuk, aproximativ 70% sau 1.510 sunt firme de textile, spune preşedintele Asociaţiei producătorilor de textile, Oh Byung-yeol.

"Cei doi ani de COVID au fost o perioadă dificilă pentru firmele de textile sud-coreene. Însă Squid Game, care a devenit un fenomen global, a făcut populare treningurile pe piaţa internă, ceea ce a dus la un val de comenzi", spune primarul din Seongbuk, Lee Seung-ro.

În prezent, un trening verde pentru copii, similar cu cel din serialul Squid Game, se vinde pentru aproximativ 30.000 de woni (25,50 dolari) în Piaţa Namdaemun, cea mai mare piaţă tradiţională din Coreea de Sud, unde se comercializează o gamă largă de articole de la ustensile de bucătărie la bijuterii.

Un comerciant de textile din Piaţa Namdaemun spune că el şi alţi comercianţi pur şi simplu nu au suficiente treninguri pentru a face faţă cererii.

Potrivit serviciului de streaming Netflix, de la lansarea sa în data de 17 septembrie, serialul Squid Game a fost vizionat de 142 de milioane de gospodării, astfel că Netflix a dobândit 4,38 milioane de noi abonaţi.

Mulţi dintre micii proprietari de firme din Coreea de Sud susţin că se regăsesc în personajele care se confruntă cu dificultăţi financiare şi care se luptă pentru şansa de a câştiga premiul de 38 de milioane de dolari în serialul Squid Game.

 

Articol recomandat de sport.ro
FOTO Fostul jucător de la Real Madrid și-a tatuat numele copilului, apoi a aflat că nu el este tatăl
FOTO Fostul jucător de la Real Madrid și-a tatuat numele copilului, apoi a aflat că nu el este tatăl
Citește și...
„Squid Game” a fost detronat. Serialul care a ajuns acum cel mai vizionat de pe Netflix, în SUA
„Squid Game” a fost detronat. Serialul care a ajuns acum cel mai vizionat de pe Netflix, în SUA

„Squid Game” a fost detronat duminică de seria thriller „You” de pe prima poziție a listei celor mai vizionate spectacole de pe Netflix în Statele Unite, după lansarea sezonului 3, din 15 octombrie, transmite Bloomberg.

VIDEO. Soldații din Coreea de Nord cu ”pumnii de fier”. Demonstrații în fața lui Kim Jong-un
VIDEO. Soldații din Coreea de Nord cu ”pumnii de fier”. Demonstrații în fața lui Kim Jong-un

Soldații din Coreea de Nord au fost puși să spargă cărămizi cu mâinile goale și să îndoaie bare de fier în fața președintelui Kim Jong-Un și a liderilor comuniști.

Netflix este dat în judecată din cauza succesului foarte mare al unui serial
Netflix este dat în judecată din cauza succesului foarte mare al unui serial

Compania Netflix este dată în judecată de operatorul SK Broadband, furnizor de Internet din Coreea de Sud. Motivul este faptul că serialul Squid Game are succes foarte mare și a cauzat o creștere bruscă a traficului.

Recomandări
Cum s-a adaptat un liceu de top din București la învățământul modern. Elevii de a 12-a vin la școală doar 3 zile pe săptămână
Cum s-a adaptat un liceu de top din București la învățământul modern. Elevii de a 12-a vin la școală doar 3 zile pe săptămână

Unul din cele mai bune licee din București, Colegiul Național Gheorghe Lazăr, a simțit că trebuie să se reinventeze. În urmă cu patru ani directoarea a gândit un proiect pilot îndrăzneț, mai apropiat de cerințele actuale ale învățământului.  

TAROM și-a
TAROM și-a "pensionat" o parte din flotă. Soartă grea pentru unele avioane Airbus A318

Avioane Airbus care au aparținut flotei TAROM au ajuns la fier vechi. Două dintre acestea au fost dezasamblate de noul proprietar direct la Otopeni.

ANIMAȚIE GRAFICĂ. Cum s-a produs carambolul cu 12 mașini de pe A3. „Treceau pe lângă mine și se învârteau”
ANIMAȚIE GRAFICĂ. Cum s-a produs carambolul cu 12 mașini de pe A3. „Treceau pe lângă mine și se învârteau”

Scene de infarct joi dimineță pe autostrada A3, între București și Ploiești. 12 mașini s-au izbit că niște popice într-un carambol care a forțat autoritățile să activeze planul roșu de intervenție.