Succesul Squid Game salvează industria textilă din Coreea de Sud. Toată lumea vrea treninguri verzi și salopete roz
Treningurile verzi şi salopetele roz ”Made in Korea” purtate de personajele din Squid Game, un serial de succes la nivel mondial, au impulsionat vânzările din industria textilă din Coreea de Sud, care a avut dificultăţi în perioada pandemiei.
Zilele acestea activitatea din interiorul unei fabrici textile din districtul Seongbuk din capitala Seul este la un nivel susţinut, maşinile de cusut lucrând din greu pentru a face faţă comenzilor pentru articolele de culoarea verde şi roz.
Alegeri 2024
19:35
Cine ar putea deveni noul președinte al României. Aceeași persoană, două sondaje diferite
16:15
Lider PSD, răspuns pentrul Lasconi, în cazul George Simion și interdicția lui la Chișinău
20:15
Candidații la prezidențiale fac coadă la Nicușor Dan. După Kelemen Hunor, primarul se întâlnește și cu Marcel Ciolacu
20:57
Ioan Chirteş a explicat de ce liderul AUR, George Simion, are interzis în Ucraina şi Republica Moldova: "Sunt dovezi clare!"
"În mod normal octombrie este o lună lentă pentru industria textilă, însă graţie Squid Game şi Halloween-ului lucrăm din greu", spune proprietarul fabricii, Kim jin-ja.
Potrivit acesteia, vânzările anuale de aproximativ 1,5 miliarde woni (1,27 milioane de dolari) ale acestei fabrici au scăzut cu o treime după pandemia de COVID-19.
Majoritatea comenzilor pentru această fabrică vin din Japonia însă introducerea restricţiilor de călătorie a obligat-o pe Kim jin-ja să oprească activitatea în august şi septembrie.
Un trening verde pentru copii costă 25,5 dolari
Acum, Kim jin-ja speră că ritmul comenzilor va continua şi după Halloween şi de asemenea crede că există şanse pentru reluarea exporturilor de produse textile ”Made in Korea”.
Industria textilă din Coreea de Sud era în declin încă dinainte de pandemie din cauza salariilor mari care creează dificultăţi în cursa cu China, Vietnam şi Indonezia.
Din cele 2.144 de firme producătoare din districtul Seongbuk, aproximativ 70% sau 1.510 sunt firme de textile, spune preşedintele Asociaţiei producătorilor de textile, Oh Byung-yeol.
"Cei doi ani de COVID au fost o perioadă dificilă pentru firmele de textile sud-coreene. Însă Squid Game, care a devenit un fenomen global, a făcut populare treningurile pe piaţa internă, ceea ce a dus la un val de comenzi", spune primarul din Seongbuk, Lee Seung-ro.
În prezent, un trening verde pentru copii, similar cu cel din serialul Squid Game, se vinde pentru aproximativ 30.000 de woni (25,50 dolari) în Piaţa Namdaemun, cea mai mare piaţă tradiţională din Coreea de Sud, unde se comercializează o gamă largă de articole de la ustensile de bucătărie la bijuterii.
Un comerciant de textile din Piaţa Namdaemun spune că el şi alţi comercianţi pur şi simplu nu au suficiente treninguri pentru a face faţă cererii.
Potrivit serviciului de streaming Netflix, de la lansarea sa în data de 17 septembrie, serialul Squid Game a fost vizionat de 142 de milioane de gospodării, astfel că Netflix a dobândit 4,38 milioane de noi abonaţi.
Mulţi dintre micii proprietari de firme din Coreea de Sud susţin că se regăsesc în personajele care se confruntă cu dificultăţi financiare şi care se luptă pentru şansa de a câştiga premiul de 38 de milioane de dolari în serialul Squid Game.