"Cadoul din cutie". Romanul care vinde pe Internet daruri inedite, cu valabilitate de 18 luni
Ideea unei platforma de cadouri neobinuite i-a venit in urma cu un an, cand clientii agentiei de turism pe care o conducea ii cereau diverse pachete personalizate, care mai de care mai fanteziste.
Asa s-a nascut Happy Box, magazinul sau de „cutii cu dedicatie”, care in opt luni de zile a castigat aproape 1.500 de clienti.
La 34 de ani, Marius Avram conduce o agentie de turism si un magazin de cadouri inedite, ambele fiind „business-uri de familie”. „Happy Box e un concept pe care l-am descoperit in Franta, dar un produs relativ nou pe piata din Romania. M-am gandit la el cand tot mai multi turisti imi cereau diverse pachete”.
Alegeri 2024
21:55
Alegeri prezidențiale. Primarul Dominic Fritz: ”Un cetățean a fost amendat pentru o postare despre Elena Lasconi pe Facebook”
20:15
AUR depune plângere penală împotriva ministrului de Externe: ”Fraudare masivă a alegerilor prezidenţiale” din diaspora
19:14
Alegeri prezidențiale 2024. Secțiile de vot din toată țara sunt pregătite. Pedepse aspre pentru cei care încalcă legea
19:07
Alegeri prezidențiale 2024. Ce spun românii care votează din străinătate: ”Doamne ajută!”. ”De noi depinde soarta țării”
Asa a ajuns sa inaugureze happy-box.ro, un magazin online ce comercializeaza cadouri flexibile, care le ofera destinatarilor libertatea de a alege singuri ce-si doresc, in functie de profil si de bugetul alocat. Spune ca nu ii este frica de concurenta, de zecile de site-uri de reduceri care vind produse asemanatoare, pentru ca pachetele sale sunt diferite. De pilda, clientii Happy Box pot opta pentru un zbor cu avionul, o vacanta la munte, o lectie de dans sau o cina romantica, toate „ambalate” intr-o cutie eleganta, cu termen de valabilitate de mai multe luni.
Gama completa de cadouri include sapte pachete (Relax&Beauty, Sport&Fun, Experiente Diverse, Invitatie in oras, Sejur in doi, Escapada de Lux si Aventura), ale caror preturi variaza intre 60 si 400 de lei. Clientul comanda pachetul dorit pe site, iar acesta este livrat destinatarului sub forma unei cutii din carton, „frumos ambalate”, in interiorul careia se gasesc brosuri de prezentare a serviciilor de unde poate opta.
„Practic, in interiorul cutiei plasam diverse brosuri care prezinta beneficiarului experientele pe care acesta le poate incerca, in functie de bugetul ales, prezent sub forma unui voucher”, a explicat Marius Avram pentru Incont.ro. De exemplu, „Sejur in doi” contine 35 de sejururi turistice in Romania, pentru doua persoane, pentru o noapte sau doua de cazare, dar si alte servicii suplimentare, ca tratamente Spa sau cine romantice, din care clientul poate alege. Pretul pachetului este de 150 de lei si este valabil pana la 31 mai 2014.
Pentru derularea afacerii, Marius colaboreaza cu sute de parteneri din toata tara: hoteluri, restaurante, saloane de fitness, saloane de infrumusetare, pensiuni, parcuri de distractie, circuite auto etc. „Ne-am negociat tarifele astfel incat clientii sa nu poata gasi acelasi serviciu la un pret mai mic daca apeleaza direct la partenerii cu care lucram”, explica antreprenorul.
“Cand cumperi un cadou nu stii intotdeauna ce si-ar dori persoana respectiva. Asa ii dai posibilitatea sa aleaga ce-i place”
De ce un asemenea business? Pentru ca, de cele mai multe ori, cand cumparam cadouri pentru altii, niciodata nu stim cu exactitate ce si-ar dori acestia sa primeasca. „E important sa le dai posibilitatea sa-si aleaga si, apoi, mult mai simplu”. Client, spune el, ii poate fi oricine cu varsta cuprinsa intre 15 si 60 de ani si cu studii medii si superioare. Oricui ii place sa primeasca si sa daruiasca si care intelege ideea produsului. Asadar, vorbim despre un public tinta destul de variat.
„Online e cel mai usor mod de a avea acces la consumatori din toata tara fara sa sustii alte tipuri de costuri fixe”
„De ce online? Pentru ca online e cel mai usor mod de a avea acces la consumatori din toata tara fara sa sustii alte tipuri de costuri fixe. Apoi e mai simplu, omul intra pe site, cauta informatii si cumpara, de restul ne ocupam noi”, precizeaza Marius. Tanarul marturiseste ca Happy Box are si un spatiu in Bucuresti, unde „clientii curiosi vin si pipaie cutiile, vor sa vada cum arata”, iar 20% dintre ei se conving de atractivitatea produselor si le cumpara. „Nu vrem sa ne deschidem si alte magazine in tara, nu asta e conceptul business-ului. Sediul respectiv e proprietate personala, il folosim pentru promovare.”
In prezent, patru dintre pachetele comercializate se adreseaza pietei din Bucuresti, in timp ce restul sunt destinate intregii tari. In viitorul cat mai apropiat, Marius vrea ca toate toate produsele sale sa aiba acoperire nationala.
Investitie de 40.000 de euro
Marius a investit in afacere in jur de 40.000 de euro, resurse pe care le-a cheltuit pe sistemul online de rezervari si gestiune, printarea si editarea materialelor promotionale, pentru productia cutiilor si lansarea site-ului. Din fonduri proprii si imprumuturi bancare. In prezent are cinci angajati, care se ocupa de magazinul online si de livrarea „cutiilor” la destinatari.
Pana acum a atras aproximativ 1.500 de clienti, dar si-a propus ca tinta pentru primul an de functionare cifra de 3.000. Perioadele de sarbatori sunt cele care-i aduc cei mai multi cumparatori. „De 8 martie si Valentines`s Day am avut avem cele mai multe comenzi. Ne asteptam ca cererea sa explodeze in perioada sarbatorilor de iarna”, explica Avram. Pentru moment ii este greu sa faca estimari cu privire la evolutia afacerii, dar spera sa atraga mai multi clienti corporate si venituri de cateva zeci de mii de euro.
Articol realizat de Gabriela Stanciu.