Se distrează, dar fac și bani. Succesul uriaș pe care îl au vloggerii români pe internet

Ultimul update: Joi 05 Aprilie 2018 10:33
Data publicarii: Joi 05 Aprilie 2018 09:15
Categorie: Smart things

Au milioane de fani printre tinerii României. Nu doar că distrează, dar şi influenţează viitoarele generaţii. Le spunem vloggeri, bloggeri sau comedianţi. Practic sunt nişte tineri care îşi filmează viaţa şi o postează pe internet.

Însă în timp ce le vizionăm clipurile şi le dăm like-uri, internetul ne ţine captivi în aşa numitele bule. Practic, citim şi vedem doar ceea ce urmărim constant. Un nou trend însă pare să conteste acest mecanism. Vloggerii fac schimb de vieţi şi astfel de public, iar cei care îi urmăresc au de a face automat şi cu alte păreri.

Iar astăzi pe Ruxi şi Creața le urmăresc doar pe Facebook 820.000 de oameni, pe YouTube peste 400.000, iar pe Instagram au peste 370.000 de urmăritori. Se adresează în mare parte tinerilor cu vârste cuprinse între 18 şi 34 de ani.

Iar ele îi fac pe români să zâmbească şi le iese.

''Noi nu facem vlogging, noi facem entertaiment, comedie. Și a prins, cred că lumea era curioasă, uite nişte fete în România care în sfârșit vor să fie comice'', spune Roxana Erdei.

Astăzi împlineşte 18 ani, dar poate spune mândru că se întreţine singur cu ajutorul propriului vlog. În cheamă Alex Alvarez.

''Conținutul meu e efectiv bazat pe ce fac eu, viaţa mea, merg mă întâlnesc cu cineva, cu o altă vedetă, pardon, a sunat arogant.''

Însă despărţirea de o fostă iubită l-a făcut să scrie piesa ''Dragoste neînțeleasă'', care i-a adus peste 4.300.000 de vizualizări.

Astfel, aceşti tineri au ajuns să fie plătiţi de companii mari pentru a le promova evenimentele sau produsele. Printre cei mai cunoscuţi sunt şi băieţii din: ''Noaptea Târziu.'' Cei trei fac parodie muzicală şi au început în urmă cu patru ani, iar acum au peste 200 de clipuri pe internet unde îi urmăresc 1.320.000 de oameni.

”Parodiile noastre atrag atenţia asupra unor probleme ale societății. Cea mai cunoscută parodie a noastră e sunt un cocalar, are peste 30.000.000 de vizualizări, clar e o problemă. Noi am făcut o parodie”, spune Adrian Popescu.

Milioane şi milioane de vizualizări. Aceste cifre nu pot decât să ne dovedească faptul că internetul a ajuns o parte importantă din vieţile noastre. Însă, în timp ce urmărim aceşti tineri şi le dăm like-uri, algoritmii internetului ne oferă doar ceea ce noi urmărim în mod constant. Mecanismul se numeşte filtre bubble.

''Tot ce ne apare pe wall-ul nostru nu e la întâmplare, tot ce vedem e ca urmare a unui comportament online pe care l-am avut. Adică dacă am dat like la o anumită pagina sau urmărim doar o parerere încet o să fim expuşi doar la părerea rspectiv. Soluţia e să urmăreşti cât mai mult din alte păreri, păreri opuse'', spune Victor Stroe, specialist.

Iar vloggerii au pus în aplicare acest experiment. Pentru o zi şi-au schimbat unul cu celălalt vieţile, canalele pe care postează şi implicit publicul.

De pildă, fetele de la Like One au fost pentru o zi, pe internet, Alvarez. Iar băieţii de la Noaptea Târziu au făcut schimb de vieţi cu fraţii Munteanu.

Trendul de ''swap de vloggeri'' pare să devină din ce în ce mai popular în rândul tinerilor cunoscuţi pe internet, care astfel îi ajută şi pe cei care îi urmăresc să-şi lărgească perspectivele.

CLICK AICI pentru a instala GRATUIT aplicatia Stirile ProTV pentru telefoane Android si iPhone!

iLikeIT. Cine este creatorul Cosmin's Vlog, unul dintre cele mai virale canale video din România
iLikeIT. Cine este creatorul Cosmin's Vlog, unul dintre cele mai virale canale video din România
Klaus Iohannis
Iohannis, la Innovation Labs: Digitalizarea scăzută a economiei şi a administraţiei este o realitate
Experți și antreprenori vor prezenta viziunea lor despre viitorul tehnologiei la iCEE.fest 2018
iLikeIT. Jocurile săptămânii
Ore de istorie, predate cu ajutorul unor jocuri: „Merg la sufletul copiilor”
Personalul hotelier, înlocuit în tot mai multe locații din lume de roboți
Momentul în care acumulatorul unui smartphone explodează
Icee fest
Netflix, Google și Facebook pe aceeasi scenă cu The New York Times, CNN, El Mundo, Social Chain și Discovery