"Am pornit timid, aveam o camera si ma filma sotul". Romanii care si-au castigat celebritatea pe Youtube isi spun secretele
In era tehnologiei este simplu sa iti faci vocea auzita, mai ales cand ai un canal de Youtube. In ultimii ani, si romanii au inceput sa prinda gustul blogurilor video.
Unii chiar si-au luat in serios munca si posteaza aproape zilnic filmulete despre mancare, machiaj sau jocuri. Youtube a ajutat mult la expansiunea acestui tip comunicare si le-a oferit multora sansa sa devina celebri peste noapte. In plus, cele mai vizualizate clipuri sunt si premiate in bani.
Laura are deja peste 300 de filmulete pe Youtube in care vorbeste despre ce inseamna sa fii femeie, de la machiaj pana la tinute sau atitudinea pozitiva. Canalul Youtube a devenit locul ei de munca si a reusit convinga peste 40.000 de oameni sa o urmareasca.
Odata castigata increderea publicului, au venit si banii.
"Si din Youtube direct, dar si lucrez cu branduri si product placement, campanii, promovez anumite produse”, spune ea.
Cel mai bine platit clip i-a adus 500 de euro din publicitate si din vizualizari.
Schimbam registrul si intram in bucataria Jamilei, un alt canal de Youtube ce a devenit o adevarata afacere. Geanina si sotul ei au renuntat la joburile pe care le aveau pentru a se dedica filmarilor pentru Youtube. Ea gateste, iar el filmeaza si peste 100.000 de oameni ii urmaresc.
Geanina Avram Staicu: “Pornisem asa, usor si timid. Aveam o camera si ma filma sotul meu. Nu se uita nimeni la ce postam eu. Acum suntem la alt nivel - in prima zi facem cam 5.000 de vizualizari, depinde si de reteta. In total avem 33 de milioane de vizualizari pe toate retetele.”
Ana Sipciu, Google: "Ca sa primesti bani, trebuie sa ai canalul deschis pentru monetizare. E o setare simpla pe care orice utilizator poate sa o bifeze, si vei primi o parte din banii din publicitatea care este servita pe canalul tau."
Youtube Romania a fost lansat in 2013 si de atunci au inceput tot mai multi romani sa incarce continut pe platforma de Youtube si unii dintre ei chiar sa castige bani din asta. Cele mai abordate subiecte sunt divertisment, tutorialele sau cum sa faci anumite lucuri, sa gatesti ori cum sa iti repari laptopul de exemplu.
In ceea ce priveste vizualizarile, in 2015 cel mai urmarit clip muzical de catre romani este Tranquila de J. Balvin, iar cel mai urmarit clip non-muzical este coverul... comic dupa aceeasi piesa.