Studiu: O dietă bogată în fructe și legume poate reduce șansele de răspândire a cancerului de prostată

62446350
Shutterstock

O dietă bogată în fructe, legume, nuci și cereale integrale poate reduce șansele de răspândire a cancerului de prostată la aproape jumătate, potrivit unui studiu, conform Daily Mail.  

Bărbații care au consumat cele mai multe alimente pe bază de vegetale au avut mai puține șanse să vadă cum cancerul lor crește, se răspândește la oase sau, în cele din urmă, să moară din cauza acestuia decât cei care au mâncat cel mai puțin.

Oamenii de știință cred că acest lucru s-ar putea datora, printre altele, nivelului ridicat de antioxidanți și compuși antiinflamatori din fructe și legume, care s-au dovedit a proteja împotriva bolii.

Constatările indică faptul că schimbările simple ale stilului de viață pot ajuta mulți bărbați care trăiesc cu o boală la un nivel mai scăzut să trăiască o viață normală.

Cercetarea a implicat peste 2.000 de bărbați din SUA diagnosticați cu cancer de prostată localizat între 1999 și 2018, care nu se răspândise.

Aceștia au fost chestionați cu privire la regimul alimentar și la stilul de viață și au fost urmăriți în medie timp de 6,5 ani.

Cei care aveau cele mai multe diete bazate pe vegetale mâncau, de obicei, cu 1,9 porții mai multe de legume, cu 1,6 porții suplimentare de fructe și cu 0,9 porții mai multe de cereale integrale pe zi decât cei care mâncau cel mai puțin.

De asemenea, aceștia au mâncat în medie cu o porție mai puțin de lactate - cum ar fi brânza - cu 0,4 porții mai puțin de grăsimi animale, puțin mai puține ouă și marginal mai puțină carne.

Cercetătorii de la Universitatea din California, San Francisco, spun că evoluția cancerului de prostată, inclusiv recidiva, tratamentul secundar au fost cu 47% mai mici la cei care au avut cele mai ridicate niveluri de alimentație bazată pe vegetale.

„Aceste constatări sugerează că consumul unei diete bazate în principal pe legume și fructe poate fi asociat cu rezultate mai bune pentru sănătatea specifică cancerului de prostată în rândul bărbaților” au scris aceștia în revista JAMA.

Articol recomandat de sport.ro
Viral! Iubita l-a pus într-o postură jenantă chiar la prezentarea oficială
Viral! Iubita l-a pus într-o postură jenantă chiar la prezentarea oficială
Citește și...
Ziua tatălui este sărbătorită în România pe 12 mai. Ce trebuie să știi despre această sărbătoare

La 12 mai 2024 este sărbătorită Ziua tatălui în România. Această zi este marcată, conform prevederilor legii în vigoare (Legea nr. 319/2009), în cea de-a doua duminică a lunii mai.

Cascadorie bizară în Vrancea. Cum au ajuns două mașini una peste alta, într-o poziție imposibilă

Un accident din Vrancea soldat cu doi răniți ușor a ieșit în evidență prin poziția de-a dreptul imposibilă în care o mașină a ajuns peste o alta, într-un echilibru care pare a sfida fizica.

 

Cum arată un kilometru de tunel pe porțiunea Autostrăzii A1 Sibiu-Pitești de 335 de milioane de euro VIDEO

Compania Naţională de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR) prezintă stadiul lucrărilor pe secţiunea Tigveni - Curtea de Argeş a Autostrăzii A1 Sibiu - Piteşti, anunţând că a fost săpat peste un kilometru de tunel.

Recomandări
Două drone UAV, distruse de Armata Română în zona Neptun Deep. Au fost găsite în derivă în Marea Neagră

Două drone UAV, tip Gerbera, au fost distruse în această după-amiază de scafandrii EOD ai Armatei Române, în zona economică exclusivă, la ~90NM distanță travers de Constanța, în zona Neptun Deep, a anunțat Radu Miruță, ministrul interimar al Apărării.

România se pregătește să închidă și Reactorul 2 de la Cernavodă. De unde luăm energie și cum e afectată populația

Criza din energie ia amploare. Estimările actuale ale debitelor Dunării arată că joi dimineață ar putea fi oprit și cel de-al doilea grup de la Cernavodă. Pregătirile au început deja, pentru ca deconectarea să fie una controlată. 

Pîslaru: Zilele următoare sunt decisive pentru Legea salarizării. „Am primit mandat să închid discuțiile cu sindicatele”

Ministrul interimar al Muncii, Dragoş Pîslaru, afirmă că, în urma discuţiilor care au avut loc, marţi seară, la Palatul Cotroceni, pe tema proiectului legii salarizării unitare nu s-a ajuns la un acord.