„Brânza Regelui Carol”. Influenceri români, păcăliți să promoveze un produs care nu există. Cum au picat în plasă
Experimentul inițiat de Andrei Petroff a vrut să arate că celebritățile din mediul online promovează de multe ori produse pe care nu le verifică înainte. Testul a fost picat de mai multe vedete de pe internet.
„Scopul nu a fost şi nu este să îmi bat joc de nişte oameni. Le-am dat toate oportunităţile să se prindă că ce le-am trimis nu era un produs real”, spune tânărul, Andrei Petroff, pentru paginademedia.ro.
Influencerul spune că a lăsat intenționat indicii că pachetul este fals. De exemplu, scrisoarea era semnată de „Curtea Regală a României”, instituție care în realitate nu există, dar care poate fi ușor confundată cu „Casa Regală a României” sau cu „Familia Regală a României”.
Andrei Petroff a construit întreaga poveste în jurul unei bucăți de brânză și a reușit să păcălească mai mulți influenceri să promoveze acest produs.
În pachetele de PR trimise de el exista o bucată de brânză Camembert, prezentată de tânărul Andrei Petroff drept o „brânză făcută de călugări la o mănăstire din satul săsesc Cloaşterf, în cinstea Regelui Carol al III-lea”.
Bucata de brânză a fost împachetată apoi în hârtie maro și o sfoară, cu un sigiliu din ceară roşie ataşat. Pentru ambalaj a folosit o cutie roșie lucioasă „kitsch”, după cum o descrie tânărul.
A ales apoi 16 influenceri pe care a încercat să-i convingă să îi accepte produsul. Printre aceștia se numărau Ioana Grama, Alina Ceuşan, Oana Roman și Ana Morodan.
Opt vedete au muşcat momeala. Influencerii și-au luat rolul în serios și au început să promoveze produsul pe Instagram.
„La prima impresie este foarte elegant şi maiestuos, aşa”, a spus Claudisky.
Și Oana Roman se numără printre vedetele care au fost păcălite. Aceasta le-a arătat fanilor de pe Instagram cadoul primit şi a povestit, sub titlul #branzaregelui, povestea „senzaţionlă” a produsului.
Inclusiv Ana Morodan a postat pe Instagram o fotografie cu pachetul de PR primit.