(P) Importanța layout-ului dintr-un magazin pentru creșterea vânzărilor

layout magazin

Layout-ul este tehnica de merchandising care îmbunătățește vânzarea de produse profitând de distribuția în spațiu. În prezent, aceasta a devenit o zonă de investiții esențială pentru succesul unui magazin de cartier sau al unui supermarket.

 

Dezvoltarea noțiunilor de merchandising adecvate reprezintă un punct fundamental în gestionarea unei afaceri. Această zonă de publicitate vizează schimbarea prezentării pasive a unui produs, cu una activă, orientată spre obținerea celei mai bune performanțe a unui plan de afaceri.

Layout-ul produselor pe rafturi, tehnica de marketing axată pe studierea arhitecturii comerciale a unui magazin, este o chestiune care trebuie luată în considerare în cadrul unui plan de investiții inițial. Aranjarea corespunzătoare a produselor pe rafturi contribuie la creșterea profiturilor unui magazin cu 20% sau 30%.

În zona comercială, prezentarea unui produs depășește criteriile estetice, implică criterii tehnice care pot face diferența. Nu este suficient să se colaboreze cu cei mai buni furnizori, să se optimizeze managementul logistic, să se ofere cele mai bune prețuri și cea mai bună calitate. Trezirea interesului consumatorilor în ceea ce privește produsele care nu reprezintă o necesitate înainte de a intra într-un magazin sau într-un centru comercial, este o modalitate eficientă de a crește profiturile și de a descoperi noi nișe de piață.

Citește și
Cristian Tudor Popescu despre o eventuală anulare a primului tur: „Ar fi o catastrofă și mai mare decât procentajul lui Georgescu”

În prezent, există tot mai multe companii mici care angajează specialiști pentru a-i sfătui cu privire la gestionarea spațiului și distribuirea produselor pe rafturile metalice precum sunt gondolele. Angajarea unui specialist în organizarea unui magazin vă permite să profitați din plin de punctele de vânzare.

Cei specializați în amenajarea în mod eficient a unui magazin reprezintă aliați importanți în vederea profitării la maximum de o investiție în infrastructură și mobilier, optimizând fluxurile în spațiile comerciale.

Planul de amplasare a produselor are în vedere o strategie privind structura elementelor fizice, dar merge mai departe, consideră experiența utilizatorilor un teritoriu pentru a profita la maximum de punctul de vânzare.

Amenajarea magazinelor se concentrează pe ușurarea traficului în interiorul lor și direcționarea consumatorilor nu numai în zonele în care sunt produse cel mai vine vândute, ci și către zonele unde există produse care merită promovate și către zonele mai puțin atractive ale magazinului.

Pentru un layout de succes, există 4 factori care trebuie luați în considerare:


A) Un layout corespunzător urmează reguli și are o structură logică

Există formule eficiente pentru amplasarea produselor pe rafturi. Acestea care ar trebui să fie punctele voastre principale de referință. Dacă țineți cont de sfaturile unui specialist, trebuie să aveți grijă ca regulile de bază privind amplasarea produselor să fie respectate.

De exemplu, o tendință naturală a oamenilor este ca, atunci când intră, să vireze spre dreapta și să circule în direcția opusă acelor de ceasornic. Acest comportament se datorează faptului că intrările sunt situate în dreapta, iar casele de marcat în stânga. Un plan de amplasare bun are în vedere proiectarea unei structuri într-o manieră simplă și structurată, identificând zonele de vânzare reci și fierbinți și, în același timp, simplitatea acesteia ar trebui să permită incorporarea unor schimbări pe termen mediu.

B) Fiecare element este diferit:

Necesitatea de a îmbunătăți modul de distribuire a mobilierului și de a face spațiile mai funcționale depinde de tipul de afacere, produs sau serviciu care urmează a fi oferite. Cel mai important este să știți ce vreți să onțineți prin amplasarea într-un anumit mod a produselor și apoi să proiectați strategii specifice. De exemplu, amplasarea produseloe este foarte diferită dacă magazinul este cu autoservire sau cu vânzători specializați.

C) Instruiți personalul

Este necesar ca angajații să cunoască importanța urmăririi design-ului planului de organizare a magazinul. Angajații responsabili cu serviciul public sau cu înlocuirea produselor, trebuie să știe că menținerea acestei structuri face parte din responsabilitatea lor zilnică.

Proiectați un sistem adaptabil

Trebuie utilizată o metodă care simplifică și susține soluția finală, analizând posibilele alternative într-un mod logic și structurat, pentru a vă asigura că în viitor va fi capabilă să absoarbă diferitele alternative și schimbări care pot apărea.

De asemenea, pentru o organizare eficientă a produselor în magazin este indicat să alegeți rafturi metalice pentru magazin de înaltă calitate. Acestea vă pot fi oferite de echipa Rafturi Metalice de la A la Z. În funcție de specificul magazinului dvs., aceasta vă poate pune la dispoziție rafturi legume-fructe, rafturi metalice de perete, rafturi metalice de mijloc etc.

Așadar, țineți cont de layout-ul produselor pentru a obține rezultatele dorite în ceea privește creșterea constantă a vânzărilor.

 

Articol recomandat de sport.ro
OFICIAL Românul cu două selecții la națională a semnat cu Real Madrid!
OFICIAL Românul cu două selecții la națională a semnat cu Real Madrid!

Acest articol este un material publicitar al cărui conținut a fost realizat în mod independent de o terță parte, fără răspunderea editorială şi sub supravegherea PRO TV S.R.L.

Citește și...
(P) L’OR ofera o experienta VIP pe circuitul de la Imola in 2025, campanie inspirată de parteneriatul cu Ferrari Hypercar
(P) L’OR ofera o experienta VIP pe circuitul de la Imola in 2025, campanie inspirată de parteneriatul cu Ferrari Hypercar

L’OR Espresso, brand premium din portofoliul JDE Peet’s, desfăşoară (27 Octombrie - 22 Decembrie 2024) o campanie de prin care se poate câştiga o experienţă VIP în cadrul competiţiei de la Imola din 2025 alături de alte premii precum kituri LOR X Ferrari.

(P) Toyota România, partener al excelenței olimpice, premiază sportivii medaliați la Paris 2024
(P) Toyota România, partener al excelenței olimpice, premiază sportivii medaliați la Paris 2024

Într-un moment special din cadrul Galei „110 ani de Olimpism în România”, Toyota România a celebrat excelența sportivilor medaliați la Jocurile Olimpice Paris 2024, oferindu-le câte un automobil Toyota Hybrid, ca recunoaștere a performanțelor lor.

(P) Fabrica EGGER de la Rădăuți, o abordare circulară și sustenabilă în industrie
(P) Fabrica EGGER de la Rădăuți, o abordare circulară și sustenabilă în industrie

Fabrica EGGER din Rădăuți, parte a grupului internațional EGGER, reprezintă un model de referință în România pentru integrarea conceptelor de economie circulară și sustenabilitate în industria prelucrării lemnului.

Recomandări
Curtea Constituţională discută joi două cereri de anulare a alegerilor prezidenţiale. Ulterior, are loc şedinţă CSAT
Curtea Constituţională discută joi două cereri de anulare a alegerilor prezidenţiale. Ulterior, are loc şedinţă CSAT

Curtea Constituţională este aşteptată să decidă joi asupra a două cereri de anulare a primului tur al alegerilor prezidenţiale, depuse de doi competitori electorali, Cristian Terheş şi Sebastian Popescu, clasaţi pe poziţiile 9 şi 12. 

Câți bani au primit influencerii care l-au promovat pe Călin Georgescu. Unii regretă și se delimitează acum de el
Câți bani au primit influencerii care l-au promovat pe Călin Georgescu. Unii regretă și se delimitează acum de el

După ascensiunea fulminantă, obţinută pe TikTok și cu ajutorul influencerilor, Călin Georgescu a început să-şi piardă o parte dintre susținători.

Reacția TikTok, după acuzațiile privind conturile false: ”Nu am găsit dovezi ale unei Operațiuni de Influență Secretă”
Reacția TikTok, după acuzațiile privind conturile false: ”Nu am găsit dovezi ale unei Operațiuni de Influență Secretă”

TikTok răspunde acuzațiilor despre conturile false care ar fi influențat alegerile prezidențiale în care Călin Georgescu a ieșit pe primul loc în primul tur, afirmând că nu au găsit dovezi concludente.