(P) Importanța layout-ului dintr-un magazin pentru creșterea vânzărilor
Layout-ul este tehnica de merchandising care îmbunătățește vânzarea de produse profitând de distribuția în spațiu. În prezent, aceasta a devenit o zonă de investiții esențială pentru succesul unui magazin de cartier sau al unui supermarket.
Dezvoltarea noțiunilor de merchandising adecvate reprezintă un punct fundamental în gestionarea unei afaceri. Această zonă de publicitate vizează schimbarea prezentării pasive a unui produs, cu una activă, orientată spre obținerea celei mai bune performanțe a unui plan de afaceri.
Layout-ul produselor pe rafturi, tehnica de marketing axată pe studierea arhitecturii comerciale a unui magazin, este o chestiune care trebuie luată în considerare în cadrul unui plan de investiții inițial. Aranjarea corespunzătoare a produselor pe rafturi contribuie la creșterea profiturilor unui magazin cu 20% sau 30%.
În zona comercială, prezentarea unui produs depășește criteriile estetice, implică criterii tehnice care pot face diferența. Nu este suficient să se colaboreze cu cei mai buni furnizori, să se optimizeze managementul logistic, să se ofere cele mai bune prețuri și cea mai bună calitate. Trezirea interesului consumatorilor în ceea ce privește produsele care nu reprezintă o necesitate înainte de a intra într-un magazin sau într-un centru comercial, este o modalitate eficientă de a crește profiturile și de a descoperi noi nișe de piață.
În prezent, există tot mai multe companii mici care angajează specialiști pentru a-i sfătui cu privire la gestionarea spațiului și distribuirea produselor pe rafturile metalice precum sunt gondolele. Angajarea unui specialist în organizarea unui magazin vă permite să profitați din plin de punctele de vânzare.
Cei specializați în amenajarea în mod eficient a unui magazin reprezintă aliați importanți în vederea profitării la maximum de o investiție în infrastructură și mobilier, optimizând fluxurile în spațiile comerciale.
Planul de amplasare a produselor are în vedere o strategie privind structura elementelor fizice, dar merge mai departe, consideră experiența utilizatorilor un teritoriu pentru a profita la maximum de punctul de vânzare.
Amenajarea magazinelor se concentrează pe ușurarea traficului în interiorul lor și direcționarea consumatorilor nu numai în zonele în care sunt produse cel mai vine vândute, ci și către zonele unde există produse care merită promovate și către zonele mai puțin atractive ale magazinului.
Pentru un layout de succes, există 4 factori care trebuie luați în considerare:
A) Un layout corespunzător urmează reguli și are o structură logică
Există formule eficiente pentru amplasarea produselor pe rafturi. Acestea care ar trebui să fie punctele voastre principale de referință. Dacă țineți cont de sfaturile unui specialist, trebuie să aveți grijă ca regulile de bază privind amplasarea produselor să fie respectate.
De exemplu, o tendință naturală a oamenilor este ca, atunci când intră, să vireze spre dreapta și să circule în direcția opusă acelor de ceasornic. Acest comportament se datorează faptului că intrările sunt situate în dreapta, iar casele de marcat în stânga. Un plan de amplasare bun are în vedere proiectarea unei structuri într-o manieră simplă și structurată, identificând zonele de vânzare reci și fierbinți și, în același timp, simplitatea acesteia ar trebui să permită incorporarea unor schimbări pe termen mediu.
B) Fiecare element este diferit:
Necesitatea de a îmbunătăți modul de distribuire a mobilierului și de a face spațiile mai funcționale depinde de tipul de afacere, produs sau serviciu care urmează a fi oferite. Cel mai important este să știți ce vreți să onțineți prin amplasarea într-un anumit mod a produselor și apoi să proiectați strategii specifice. De exemplu, amplasarea produseloe este foarte diferită dacă magazinul este cu autoservire sau cu vânzători specializați.
C) Instruiți personalul
Este necesar ca angajații să cunoască importanța urmăririi design-ului planului de organizare a magazinul. Angajații responsabili cu serviciul public sau cu înlocuirea produselor, trebuie să știe că menținerea acestei structuri face parte din responsabilitatea lor zilnică.
Proiectați un sistem adaptabil
Trebuie utilizată o metodă care simplifică și susține soluția finală, analizând posibilele alternative într-un mod logic și structurat, pentru a vă asigura că în viitor va fi capabilă să absoarbă diferitele alternative și schimbări care pot apărea.
De asemenea, pentru o organizare eficientă a produselor în magazin este indicat să alegeți rafturi metalice pentru magazin de înaltă calitate. Acestea vă pot fi oferite de echipa Rafturi Metalice de la A la Z. În funcție de specificul magazinului dvs., aceasta vă poate pune la dispoziție rafturi legume-fructe, rafturi metalice de perete, rafturi metalice de mijloc etc.
Așadar, țineți cont de layout-ul produselor pentru a obține rezultatele dorite în ceea privește creșterea constantă a vânzărilor.
Acest articol este un material publicitar al cărui conținut a fost realizat în mod independent de o terță parte, fără răspunderea editorială şi sub supravegherea PRO TV S.R.L.