NASA va aniversa 11 ani de la aterizarea robotului Opportunity pe Marte. Recordul stabilit de acesta

NASA aniverseaza, duminica, 11 ani de cand robotul Opportunity a ajuns pe Marte.

Masinaria, de marimea unei masinute de golf, fusese proiectata sa reziste pe planeta rosie timp de 3 luni. A depasit insa toate asteptarile si le trimite si azi cercetatorilor imagini si informatii pretioase. E drept insa ca incepe sa resimta varsta, iar memoria ii cam joaca feste.

Pe 25 ianuarie 2004, Opportunity atingea solul martian pentru prima oara. Cu trei saptamani inaintea lui, pe Marte ajunsese geamanul sau, Spirit, "declarat mort" de NASA in 2010. Amandoi robotii, in care NASA a investit 820 de milioane de dolari, si-au depasit cu mult misiunea de trei luni prevazuta initial.

''Avem un robot in varsta. E foarte sanatos, dar prezinta cateva simptome de batranete'', a spus directorul proiectului, John Callas.

Mai precis, Opportunity are probleme cu memoria. Cardurile sale de memorie au inceput sa se degradeze, iar robotul pierde date si se reseteaza constant.

marte
Un american spune ca a descoperit imaginea unui sicriu intr-o fotografie realizata pe Marte. Ce le-a cerut celor de la NASA
Lovitură pentru Serghei Șoigu. În Rusia e scandal uriaș, a fost arestată o a treia persoană anchetată în dosarul viceministrului rus al Apărării

La laboratorul NASA din Pasadena, Rebecca Sosland, in varsta de 25 de ani, face parte din echipa care cauta o solutie. ''N-as fi crezut nici intr-un milion de ani ca voi avea sansa sa lucrez la acest proiect'', spune Rebecca.

Ca sa gaseasca cea mai buna solutie pentru Opportunity, Rebecca lucreaza cu o replica a robotului. ''Fiecare zi in care mai functioneaza e o zi pretioasa in care putem explora suprafata lui Marte'', mai spune femeia.

Amneziile lui Opportunity sunt dovada ca nimic nu dureaza la nesfarsit, mai ales pe o planeta cu furtuni de praf violente si temperaturi extreme. ''O masina sau un laptop n-ar rezista nici macar o zi pe suprafata lui Marte'', a mai spus John Callas.

Opportunity a parcurs peste 40 de kilometri pe planeta rosie, depasind recordul de 39 de kilometri, detinut de un robot trimis de Uniunea Sovietica pe Luna.

NEWS ALERT Apare un nou stadion de 5 stele în România! Guvernul aprobă azi toate actele
Descoperirea facuta pe Marte. Dupa 10 ani, agentia spatiala britanica nu mai spera sa il mai gaseasca

Agentia spatiala britanica a anuntat, vineri, ca a descoperit pe suprafata lui Marte locul in care a coborat modulul martian al sondei Beagle 2, declarat definitiv pierdut in urma cu peste 10 ani.

Un internaut pasionat de astronomie si de teoriile despre existenta extraterestrilor spune ca a descoperit imaginea unui sicriu intr-o fotografie realizata pe Marte.

Decoperirea facuta de Curiosity pe Marte.
Decoperirea facuta de Curiosity pe Marte. "E dovada clara a faptului ca planeta a avut un mediu propice vietii microbiene"

Craterul Gale de pe planeta Marte, care este cercetat de robotul Curiosity, a adapostit un lac in urma cu miliarde de ani, ceea ce reprezinta o dovada clara a faptului ca planeta rosie a avut candva un mediu umed propice vietii microbiene.

Români plecați la muncă în UK, transformați în sclavi. O familie de infractori le lua actele și făcea avere de pe urma lor

Traficanţi români de persoane, condamnaţi în Marea Britanie. Sub paravanul unei afaceri de „leasing de personal”, aduceau muncitori din România şi îi exploatau.

Petre Roman, în fața procurorilor. Este informat oficial despre punerea sub acuzare în dosarul mineriadei din 1990

Petre Roman a ajuns joi la sediul Parchetului General, ca să ia la cunoştinţă că a fost pus din nou sub acuzare în dosarul Mineriadei din iunie 1990. Roman a fost premierul României între 1989-1991.

Banca Transilvania, OTP Bank și Exim Banca Românească, procese câștigate cu ANPC. Nu plătesc amenzi și nu oferă rate egale

Alte trei bănci au câștigat procesele cu Autoritatea Națională a Consumatorilor, care le obligase să emită scandețare cu rate egale la credite pentru toși clienții. La acest moment sunt cinci instituții bancare care au avut căștig de cauză.