Autostrada Comarnic-Brasov, scumpa dar spectaculoasa

×
Codul embed a fost copiat

Practic, va traversa Valea Prahovei, fie pe sub pamant, fie la inaltime, pe viaducte. Sase tunele pereche, de cate 15 kilometri, si inca patru kilometri de poduri duble vor brazda Carpatii.

In final, cei din Bucuresti vor ajunge in statiunile de la munte, in numai o ora.

Constructorul autostrazii Comarnic-Brasov a alocat tot anul 2010 pentru proiectare. Pe plansa descoperim un traseu extrem de dificil prin munti. Tronsonul incepe cu un nod rutier la Comarnic, dupa care intra in subteran prin trei tunele duble, pentru a ocoli orasul.

La fel se intampla la Sinaia si Busteni. Orasele sunt evitate tot de tunele care vor strapunge stanca, iar la suprafata prin viaducte si poduri. Cel mai lung tunel va fi insa cel de la Predeal, de aproape 3,8 km.

Toate aceste tunele fac ca autostrada sa fie mai scurta cu trei kilometri fata de proiectul initial, iar viteza de deplasare creste pana la 120 de kilometri pe ora. Aici se vede cel mai bine bunul interes al constructorului atunci cand lucreaza pe banii lui, asa cum se intampla intr-un contract de concesiune.

Citește și
groapa
Zece masini stricate in aceeasi groapa, intr-o singura seara!

Cei 55 de km de autostrada vor costa in final 1,2 miliarde euro, insa statul ii va plati progresiv 26 de ani dupa finalizarea lucrarii, evident cu dobanzi.

Taxa de autostrada nu a fost stabilita, dar nu va depasi cinci euro, spun sefii de la Transporturi.

Lucrarile incep in 2011 si ar trebui finalizate in patru ani, conform contractului.

Articol recomandat de sport.ro
Scandalos! Încă două țări „interzise” de Donald Trump la Campionatul Mondial din 2026
Scandalos! Încă două țări „interzise” de Donald Trump la Campionatul Mondial din 2026
Citește și...
Radu Berceanu: Mi se rupe sufletul cand vad pe ce drumuri merg cu masina
Radu Berceanu: Mi se rupe sufletul cand vad pe ce drumuri merg cu masina

Soferul Radu Berceanu e nemultumit de cum arata drumurile din Romania. Iar ministrul Radu Berceanu spune ca ar avea nevoie de trei, patru ori mai multi bani pe an ca sa poata repara infrastructura.

Zece masini stricate in aceeasi groapa, intr-o singura seara!
Zece masini stricate in aceeasi groapa, intr-o singura seara!

Evitati pe cat puteti soseaua dintre Campulung si Pitesti! O groapa lata si adanca, mascata de zapada, a stricat luni seara cel putin zece masini.

S-a dat verde la “Autostrada Zapezii” Comarnic-Brasov
S-a dat verde la “Autostrada Zapezii” Comarnic-Brasov

UPDATE: Viitoarea autostrada Comarnic- Brasov, cea mai scumpa din istoria Romaniei, are in sfarsit un constructor cu acte in regula.

Recomandări
USR îl mută pe Radu Miruță la șefia MApN. Cine va prelua Ministerul Economiei
USR îl mută pe Radu Miruță la șefia MApN. Cine va prelua Ministerul Economiei

USR vrea să-l mute pe Radu Miruță, de la Economie la Apărare. Iar în locul său ar urma să fie propus senatorul Irineu Darău. Deciziile partidului vin după demisia lui Ionuț Moșteanu de la vârful MapN.

Cu cât va crește salariul minim în 2026. Compromisul la care au ajuns partidele din coaliție
Cu cât va crește salariul minim în 2026. Compromisul la care au ajuns partidele din coaliție

Salariul minim pe economie ar putea crește de la 1 iulie 2026 cu 300 de lei brut. Asta la schimb cu reducerea impozitului pe cifra de afaceri pentru marile companii.

Istoric: „Rusia lui Putin atacă verigile slabe ale Europei. România este, fără îndoială, una dintre ele”
Istoric: „Rusia lui Putin atacă verigile slabe ale Europei. România este, fără îndoială, una dintre ele”

Istoricul Thierry Wolton avertizează că democrația europeană rămâne neînțeleasă de restul lumii și se declară surprins de acordul dintre Putin și Trump, menit să slăbească Europa pentru câștig economic ulterior.