Autostrada Comarnic-Brasov, scumpa dar spectaculoasa
Practic, va traversa Valea Prahovei, fie pe sub pamant, fie la inaltime, pe viaducte. Sase tunele pereche, de cate 15 kilometri, si inca patru kilometri de poduri duble vor brazda Carpatii.
In final, cei din Bucuresti vor ajunge in statiunile de la munte, in numai o ora.
Constructorul autostrazii Comarnic-Brasov a alocat tot anul 2010 pentru proiectare. Pe plansa descoperim un traseu extrem de dificil prin munti. Tronsonul incepe cu un nod rutier la Comarnic, dupa care intra in subteran prin trei tunele duble, pentru a ocoli orasul.
La fel se intampla la Sinaia si Busteni. Orasele sunt evitate tot de tunele care vor strapunge stanca, iar la suprafata prin viaducte si poduri. Cel mai lung tunel va fi insa cel de la Predeal, de aproape 3,8 km.
Toate aceste tunele fac ca autostrada sa fie mai scurta cu trei kilometri fata de proiectul initial, iar viteza de deplasare creste pana la 120 de kilometri pe ora. Aici se vede cel mai bine bunul interes al constructorului atunci cand lucreaza pe banii lui, asa cum se intampla intr-un contract de concesiune.
Cei 55 de km de autostrada vor costa in final 1,2 miliarde euro, insa statul ii va plati progresiv 26 de ani dupa finalizarea lucrarii, evident cu dobanzi.
Taxa de autostrada nu a fost stabilita, dar nu va depasi cinci euro, spun sefii de la Transporturi.
Lucrarile incep in 2011 si ar trebui finalizate in patru ani, conform contractului.
Sursa: Pro TV
Etichete: ministerul transporturilor, infrastructura, autostrazi,
Dată publicare:
27-01-2010 00:00