Autostrada Comarnic-Brasov, scumpa dar spectaculoasa

×
Codul embed a fost copiat

Practic, va traversa Valea Prahovei, fie pe sub pamant, fie la inaltime, pe viaducte. Sase tunele pereche, de cate 15 kilometri, si inca patru kilometri de poduri duble vor brazda Carpatii.

In final, cei din Bucuresti vor ajunge in statiunile de la munte, in numai o ora.

Constructorul autostrazii Comarnic-Brasov a alocat tot anul 2010 pentru proiectare. Pe plansa descoperim un traseu extrem de dificil prin munti. Tronsonul incepe cu un nod rutier la Comarnic, dupa care intra in subteran prin trei tunele duble, pentru a ocoli orasul.

La fel se intampla la Sinaia si Busteni. Orasele sunt evitate tot de tunele care vor strapunge stanca, iar la suprafata prin viaducte si poduri. Cel mai lung tunel va fi insa cel de la Predeal, de aproape 3,8 km.

Toate aceste tunele fac ca autostrada sa fie mai scurta cu trei kilometri fata de proiectul initial, iar viteza de deplasare creste pana la 120 de kilometri pe ora. Aici se vede cel mai bine bunul interes al constructorului atunci cand lucreaza pe banii lui, asa cum se intampla intr-un contract de concesiune.

Citește și
groapa
Zece masini stricate in aceeasi groapa, intr-o singura seara!

Cei 55 de km de autostrada vor costa in final 1,2 miliarde euro, insa statul ii va plati progresiv 26 de ani dupa finalizarea lucrarii, evident cu dobanzi.

Taxa de autostrada nu a fost stabilita, dar nu va depasi cinci euro, spun sefii de la Transporturi.

Lucrarile incep in 2011 si ar trebui finalizate in patru ani, conform contractului.

Articol recomandat de sport.ro
Scandalos! Încă două țări „interzise” de Donald Trump la Campionatul Mondial din 2026
Scandalos! Încă două țări „interzise” de Donald Trump la Campionatul Mondial din 2026
Citește și...
Radu Berceanu: Mi se rupe sufletul cand vad pe ce drumuri merg cu masina
Radu Berceanu: Mi se rupe sufletul cand vad pe ce drumuri merg cu masina

Soferul Radu Berceanu e nemultumit de cum arata drumurile din Romania. Iar ministrul Radu Berceanu spune ca ar avea nevoie de trei, patru ori mai multi bani pe an ca sa poata repara infrastructura.

Zece masini stricate in aceeasi groapa, intr-o singura seara!
Zece masini stricate in aceeasi groapa, intr-o singura seara!

Evitati pe cat puteti soseaua dintre Campulung si Pitesti! O groapa lata si adanca, mascata de zapada, a stricat luni seara cel putin zece masini.

S-a dat verde la “Autostrada Zapezii” Comarnic-Brasov
S-a dat verde la “Autostrada Zapezii” Comarnic-Brasov

UPDATE: Viitoarea autostrada Comarnic- Brasov, cea mai scumpa din istoria Romaniei, are in sfarsit un constructor cu acte in regula.

Recomandări
Ilie Bolojan: România nu se poate redresa economic cât timp prea puțini oameni lucrează. Doar Italia stă mai rău
Ilie Bolojan: România nu se poate redresa economic cât timp prea puțini oameni lucrează. Doar Italia stă mai rău

Ilie Bolojan a declarat că România este ţara din Europa aflată pe penultimul loc ca pondere din populaţie activă implicată în economie şi doar Italia este în spatele nostru, precizând că în România lucrează prea puţini oameni.

Ce urmează pentru România și Europa de Est. Avertismentul istoricilor: „Nu mai aveți timp”
Ce urmează pentru România și Europa de Est. Avertismentul istoricilor: „Nu mai aveți timp”

Țările din Europa de Est, printre care și România riscă să "nu mai aibă timp" să construiască democrații cu adevărat consolidate, în contextul internațional actual, "care provoacă foarte mari neliniști".

Mesajul CNSAS la 36 de ani de la Revoluție: Conspirațiile și mistificările încearcă să ascundă crimele regimului comunist
Mesajul CNSAS la 36 de ani de la Revoluție: Conspirațiile și mistificările încearcă să ascundă crimele regimului comunist

Consiliul Naționaal pentru Studierea Arhivelor Securității atrage atenția că la 36 de ani de la evenimentele din decembrie 1989, memoria publică a Revoluției este supusă constant unor tentative de rescriere și reinterpretare.