Prima strada solara din lume a fost deschisa. Cat a costat un km de drum acoperit cu panouri solare deosebit de solide
Prima strada solara din lume a fost data in functiune joi in Normandia, in nord-estul Frantei, cu o tehnologie aflata inca in faza de testare prin care un kilometru de drum a fost pavat cu panouri solare deosebit de solide.
Panouri fotovoltaice au fost lipite pe un tronson de un kilometru de sosea pe un drum la iesirea din comuna Tourouvre. Suprafata de 2.800 de mp de dale solare ar trebui sa permita producerea echivalentului energiei electrice folosite pentru iluminarea publica a unui oras de 5.000 de locuitori, potrivit companiei insarcinata cu acest proiect.
Proiectul a fost realizat de societatea Colas, filiala a grupului francez Bouygues, in partenariat cu institutul de cercetare public CEA Tech. Costul lucrarilor, 5 milioane de euro, a fost acoperit de o subventie de stat.
Instalatia a fost testata in ultimele luni pe patru locatii pilot din Franta, in locuri de parcare sau in fata cladirilor publice, dar cu suprafata panourilor solare mult mai mici.
O idee similara a fost experimentata in Olanda, unde o pista de ciclism solara de 70 de metri a fost data de doi ani in functiune la nord de Amsterdam.
Ideea este de a lipi de-a lungul soselei aceste dale solare protejate de o rasina pentru a produce electricitate. Avantajul este ca producerea de electricitate ne deranjeaza pe nimeni pe aceste suprafete, care sunt in medie ocupate doar 20% din timp, potrivit Colas. Exista insa si inconvenientul ca panourile plate produc mai putina electricitate decat cele inclinate si costul electricitatii produse astfel este mult mai ridicat al celei furnizate de panourile solare instalate pe acoperisuri.