Pasajul subteran din Piata Romana, contestat de ONG-uri. Cum s-ar schimba centrul Capitalei
Proiectul ''Piata Romana'' naste controverse. Pasajul subteran care ar urma sa fie construit pentru pietoni este contestat de reprezentantii societatii civile.
Reprezentantii ONG-urilor sustin ca din cauza acestei lucrari va creste poluarea pentru ca prin zona vor trece si mai multe masini. In plus, spun activistii, oamenii vor continua sa traverseze haotic la suprafata. Reprezentantii municipalitatii ii contrazic.
Sustinatorii proiectului spun ca toata lumea va traversa mai usor bulevardele. Pietonii vor ajunge dintr-o parte in alta in sub un minut iar soferii vor scapa de aceasta zona aglomerata in mai putin de doua minute.
Daca va fi aprobata constructia pasajului subteran, imaginea Pietei Romane ar urma sa fie schimbata.
Nu vom mai vedea pietoni inghesuindu-se la semafor si asteptand minute in sir sa traverseze strada.
Ei vor merge doar prin subteran, printr-un pasaj asemanator celui de la Universitate, insa, mai mare, de 5.200 de metri patrati. Deasupra vor circula doar masinile.
Si la suprafata vor fi schimbari. Trotuarele vor fi largite, iar de-a lungul lor vor fi plantati copaci.
La coltul fiecarei intersectii vor fi montate scari rulante si lifturi cu ajutorul carora pietonii vor putea ajunge in subteran. In total, vor fi 5 cai de acces.
Pasajul, care va face legatura cu statiile de metrou si de autobuz, va adaposti magazine, cafenele si galerii de arta. Tot comertul stradal, va fi mutat.
Citeva ONG-uri resping insa proiectul."Pietonii nu trebuie bagati in subteran, se pot sincroniza semafoarele. Daca am face centura, inel median ca masinile sa intre prin alte parti poate ca n-ar mai trebui ca masini sa circule prin centrul orasului"
Constructia va costa 18 milioane de euro iar banii vor fi cheltuiti din bugetul local. Studiul de fezabilitate este gata, contractele au fost atribuite, ramane doar sa fie aprobat planul urbanistic zonal. Lucrarile ar putea incepe la sfarsitul acestui an si ar putea bloca centrul pana in 2015.