Diferentele dintre prebiotice si probiotice. Alimentele bogate in bacterii sanatoase care iti asigura o digestie corecta

Ultimul update: Vineri 04 Martie 2016 07:06
Data publicarii: Sambata 30 Ianuarie 2016 09:38
Categorie: CSID

Banana si graul integral contin prebiotice, deci sunt esentiale pentru sistemul digestiv. Pregatesc terenul pentru urmatorul grup de alimente ce n-ar trebui sa lipseasca din hrana zilnica: cele care contin probiotice.

Cum se deosebesc cele doua categorii? Facem imediat diferentele intre ele si vorbim despre alimentele care asigura garantat un confort zilnic.
 

Tranzitul intestinal al oricarei persoane sanatoase are nevoie de anumite componente pentru a se desfasura normal. In primul rind, de miscare. Asa se intretin muschii colonului. Apa este, de asemenea, esentiala. La fel, fibrele speciale.

Anumite produse vegetale contin prebiotice. Nu se digera si fermenteaza. Produsii din fementatie hranesc flora intestinala si o mentin in stare buna. Procesul are importanta nu doar in prevenirea constipatiei.

Dr Catrinel Macovei, medic primar diabet si nutritive: “S-a observat ca cei care au obezitate au alt tip de bacilli fata de cei normoponderali.”

Stomacul, primul organ lovit de toxinele din alimente. Combinatiile de plante care ajuta la protejarea si tratarea acestuia

E recomandat sa consumati frecvent ceapa, praz, usturoi, banane ori grau integral pentru aportul de prebiotice. Alimetatia trebuie insa completata de probiotice. Bacterii vii, care colonizeaza tubul intestinal si favorizeaza functiile acestuia.

Dr Catrinel Macovei, medic primar diabet si nutritive: “Depinde ce aducem din alimentatie, cat de contaminate sunt alimentele pe care le mancam cu bacterii sanatoase. Majoritatea acum sunt pasteurizate, conservate, pana la urma sunt cateva surse de probiotice corecta - muraturi facute in casa si iaurtul eventual facut in casa.”

Aceste bacterii intervin si in apararea imunitara prin trei cai. Omoara micro-organismele rele, patogene. Se grupeaza pe suprafetele din interiorul organismului si ocupa astel locurile posibil destinate altor bacterii periculoase. Se lipesc de bacteriile care ne fac rau si se elimina impreuna.

Asadar, produsele lactate fementate, borsul si muraturile conservate in sare ar trebuie sa regaseasca frecvent in dieta fiecaruia.

Pe langa acesti furnizori precisi de pre si probiotice, flora bacteriana normala din organismul uman - concentrata in special in colon - are nevoie de echilibru. Mai precis, bacteriile in numar inimaginabil trebuie sa traiasca in echilibru cu ele insele si cu dumneavoastra, o conditie esentiala pentru sanatatea generala.

Se intampla asta prin consumul de alimente naturale, dar si prin pastrarea moderatiei in farfurie.

Prof dr Veronica Lazar, profesor imunologie: “Exista studii bine documenstate stiintific, care demonstreaza ca dieta de tip vestic, foarte bogata in grasime si in gludice, in zaharuri, modifica foarte mult aceasta microbiota normala.”

Situatia se numeste disbioza sau haos. Se vede pe cantar: apar kilogramele in plus. Se remarca si prin scadarea capacitatii imunitare ori in tranzitul intestinal. Frecvent, dieta vestica are drept consecinta constipatia.

Copiii reactioneaza cu tulburari

Copiii reactioneaza cu tulburari "digestive" la orice agresiune din exterior. Ce spun pediatrii despre suferintele ascunse

csid

Insomniile afectează dramatic sistemul imunitar. Când este necesară o vizită la medic

Ce se întâmplă dacă ganglionii își măresc dimensiunile

CSID. Terapia cu cortizon, soluția pentru cele mai frecvente afecţiuni dermatologice

CSID. De ce este indicat să facem un detartraj măcar o dată pe an

CSID. Picăturile de nas vaso-constrictoare pot fi extrem de periculoase

2 din 10 adolescenţi suferă de depresii şi au probleme la şcoală. Ce pot face părinţii

lili sandu si oana cuzino

Lili Sandu, despre stilul de viaţă sănătos: "Mâncam icre negre în fiecare dimineaţă"