Un spot publicitar pentru ColonHelp interzis de la difuzare de catre CNA
Un spot publicitar pentru suplimentul alimentar ColonHelp, transmis de Prima TV, a fost interzis de la difuzare, printr-o decizie luata marti de CNA, care a considerat ca respectivul clip incalca legislatia audiovizualului.
CNA a analizat, in sedinta de marti, emisiunea "Ajutor! Vreau sa slabesc!", difuzata pe 21 februarie pe TVR 2. In respectiva emisiune a fost difuzat spotul publicitar la suplimentul alimentar ColonHelp.
In urma difuzarii emisiunii, CNA a primit o reclamatie de la PRISA (Patronatul Roman al Industriei Suplimentelor Alimentare), potrivit careia spotul ColonHelp incalca legislatia audiovizualului.
In legatura cu spotul ColonHelp, CNA a primit si un punct de vedere de la Consiliul Roman pentru Publicitate (RAC). "Comitetul Etic al RAC a analizat aceasta plangere si a solicitat ca anuntatorul sa modifice aceasta comunicare comerciala deoarece nu se face mentiunea 'Consultati medicul inainte de a urma dieta'", a spus reprezentanta RAC, Laura Frunzeti, in sedinta de marti a CNA.
In urma discutiilor, membrii CNA au decis, marti, sa aplice o decizie de intrare in legalitate in privinta spotului ColonHelp, fapt care presupune ca acesta nu mai poate fi difuzat pe posturile TV pana cand nu va fi modificat astfel incat sa respecte prevederile legislatiei audiovizualului.
Decizia a fost luata in baza articolului 133, alineatul 1 din Codul de reglementare a continutului audiovizual, potrivit caruia "Publicitatea si teleshoppingul la produsele si tratamentele pentru slabit ori pentru mentinerea greutatii corporale trebuie sa includa avertizarea, sonora si scrisa: 'Consultati medicul inainte de a urma dieta'", si a articolului 134, alineatul 1, litera c din Cod, conform caruia "Publicitatea si teleshoppingul pentru produsele sau tratamentele pentru slabit ori pentru mentinerea greutatii corporale trebuie sa respecte urmatoarele conditii: sa nu se adreseze in mod direct persoanelor obeze si sa nu includa exemple in care vorbesc sau apar persoane care ar fi fost obeze inainte de a utiliza produsele ori serviciul carora li se face publicitate".