Procurorii au dispus o NOUA expertiza medico-legala in cazul Aurei Ion. De ce e putin probabil sa se ajunga la deshumare
Cauza mortii Aurei Ion, studenta ucisa in accidentul aviatic din Muntii Apuseni, le da batai de cap procurorilor militari. Acestia spun ca autopsia nu a fost bine facuta, si nici avizata de o comisie medico-legala, de la Cluj.
Procurorii de la Parchetul instantei supreme au dispus o noua expertiza medico-legala in cazul Aurei Ion, intrucat concluziile raportului de autopsie din 10 februarie nu ar fi fost avizate de Comisia de avizare si control al actelor medico-legale. Drept urmare, ar trebui facuta o noua expertiza. In mod ciudat insa, cei de la ''Instititul de medicina legala Cluj'', spun ca ei si-au dat acordul.
O comisie trebuie sa reanalizeze autopsia, sa cerceteze fotografiile facute, sa ceara noi analize din probele de tesut ridicate initial. Apoi, sa confirme sau sa infirme rezultatul initial al autopsiei: si anume ca Aura Ion a avut rani grave si ca hipotermia i-a provocat moartea.
Alegeri 2024
15:30
Alegeri prezidențiale 2024. Ce spuneau sondajele de opinie despre candidați în urmă cu 6 luni și ce arată acum
14:08
LIVE TEXT Alegeri prezidențiale 2024 | A început votul în diaspora. Câți români au votat până acum. Harta secțiilor de votare
12:53
Candidații la alegerile prezidențiale 2024. În ce ordine apar pe buletinele de vot de duminică, 24 noiembrie
12:16
Cine intră în turul 2 al alegerilor prezidențiale. Cotele pe care le au candidații la casele de pariuri
Specialisti in medicina legala spun ca o exhumare a trupului tinerei stundente este putin probabil sa aiba loc. Pentru a stabili daca o persoana a murit de frig, este necesar ca analizele sa fie facute in primele 24 de ore de la deces. Acum, la 3 luni de la moarte, nu mai pot fi realizate.
Curios in toata aceasta ancheta este faptul ca IML Cluj infirma ca ar fi respins autopsia de la Alba, si ca, mai mult, a avizat acea necropsie.
Cum functioneaza procedura?
Expertiza va viza tot raportul intocmit in prima faza in cazul mortii studentei Aura Ion. Asta inseamna ca vor fi analizate inclusiv fotografiile realizate de legisti, dar si fragmentele de organe prelevate deja. Varianta ca Aura Ion sa fie deshumata este una putin probabila, insa poate fi ceruta pe parcursul acestei noi expertize.
Ce spun legistii?
Surse din medicina legala au declarat pentru Stirile ProTV ca o asemenea masura de deshumare ar fi inutila. In cazul persoanelor care au decedat din cauza hipotermiei, o analiza dupa atatea luni de la inmormantare nu mai este relevanta, tesuturile fiind intr-o stare avansata de descompunere.
Parchetul cere si noi audieri
Parchetul de pe langa Inalta Curte de Casatie si Justitie (PICCJ) mai informeaza, luni, ca in dosarul accidentului aviatic din Apuseni, in perioada 12-16 mai, au fost audiati, in calitate de martori, opt controlori de trafic sol si controlori de trafic aerian din cadrul ROMATSA SA. in aceeasi perioada au fost audiati si doi angajati ai scolii Superioare de Aviatie Civila si unul al Institutului Medico-Militar.
"Au fost solicitate relatii suplimentare de la ROMATSA si Compania Nationala Aeroporturi Bucuresti-Baneasa", precizeaza PICCJ.
Pilotul Adrian Iovan si studenta Aurelia Ion si-au pierdut viata in accidentul aviatic produs in 20 ianuarie, in Muntii Apuseni, intr-o zona accidentata, la peste 1.400 de metri altitudine, la granita dintre judetele Cluj si Alba. Familia Aurei Ion s-a constituit parte civila in dosar, nestabilind deocamdata suma pe care o va solicita ca daune morale, au declarat, pentru MEDIAFAX, oficiali din Parchetul Inaltei Curti de Casatie si Justitie.
In accident au fost raniti copilotul Razvan Petrescu si medicii Radu Zamfir de la Spitalul Fundeni, Valentin Calu de la Spitalul Elias, Catalin Pivniceru de la Spitalul "Sfanta Maria" si Sorin Ianceu de la Spitalul Municipal din Beius, judetul Bihor.
Echipa medicala din avion mergea de la Bucuresti la Oradea, unde urma sa preleveze ficatul de la un donator de peste 60 de ani care suferise un accident vascular cerebral.
Epava avionului si victimele au fost gasite de trei localnici, dupa cautari care au durat aproximativ cinci ore si la care au participat pompieri salvatori, jandarmi montani, politisti, salvamontisti, angajati ai Parcului National Muntii Apuseni si localnici.
Cercetarile in dosarul accidentului din Apuseni sunt efectuate de procurorii militari din Parchetul Inaltei Curti de Casatie si Justitie, dupa ce Parchetul Curtii de Apel Alba Iulia si-a declinat competenta, in 4 februarie, din cauza ca trebuie audiate persoane din institutii centrale ale statului cu atributii in gestionarea situatiilor de urgenta.
Procurorul general al Parchetului Curtii de Apel Alba Iulia, Augustin Lazar, declara atunci ca in cazul accidentului aviatic din Apuseni exista "suspiciunea unei conduite culpabile din partea unor persoane care au facut parte din celulele de criza, persoane care au calitatea de ministru".
Procurorii din cadrul Parchetului de pe langa Curtea de Apel Alba Iulia au facut cercetarea locului producerii accidentului si au ridicat mijloace materiale de proba. De asemenea, au fost audiate persoanele ranite in accident, medici de urgenta, personalul ISU, al Jandarmeriei, personalul silvic, localnicii, padurarii care au participat la cautari.
In 11 februarie, procurorii Sectiei Parchetelor Militare au dispus, prin ordonanta, inceperea urmaririi penale pentru ucidere din culpa, vatamare corporala din culpa si neglijenta in serviciu.
In 17 februarie a fost inceputa urmarirea penala si pentru infractiunile de neluare si nerespectare a masurilor legale de securitate si sanatate in munca, precum si pentru incalcarea de catre personalul aeronautic civil a indatoririlor de serviciu.
Administratia Romana a Serviciilor de Trafic Aerian (ROMATSA) a trimis, in urma solicitarii venite de la procurorii PICCJ, transcrierile convorbirilor purtate de personalul acestei institutii, in timpul zborului aeronavei care s-a prabusit, la 20 ianuarie, in Muntii Apuseni.
Pe langa transcrierea convorbirilor, procurorii Sectiei Parchetelor Militare din cadrul Parchetului de pe langa Inalta Curte de Casatie si Justitie au mai cerut de la ROMATSA si documente referitoare la briefing-ul meteorologic al zborului, au aratat reprezentantii Ministerului Public, intr-un comunicat de presa transmis luni agentiei MEDIAFAX.
De asemenea, anchetatorii au solicitat Serviciului de Telecomunicatii Speciale fisele de caz referitoare la accidentul aviatic si procedura urmata de operatorii serviciului 112, de la sesizare si pana la inchiderea cazului, potrivit metodologiilor, procedurilor operationale si protocoalelor in vigoare.
Procurorii au trimis o cerere si Ministerului Transporturilor, prin care solicita punerea la dispozitie a raportului preliminar intocmit de inspectorii Centrului de Investigatii si Analiza pentru Siguranta Aviatiei Civile (CIAS).
Conform sursei citate, in dosarul existent la PICCJ, in perioada 10 - 14 martie, au fost audiati mai multi martori, respectiv personal al scolii Superioare de Aviatie Civila, precum si ofiteri de rang superior din cadrul Jandarmeriei Romane si Inspectoratului General al Aviatiei Civile.
intre 20 februarie si 5 martie, alte peste 50 de persoane, intre care angajati ai Ministerului Afacerilor Interne si Ministerului Apararii Nationale, dar si controlori de trafic aerian, au fost audiate in acelasi dosar.
Potrivit reprezentantilor Parchetului instantei supreme, cele 50 de audieri au avut loc, concomitent, atat la Bucuresti, cat si in judetele Alba, Cluj, Mures si Bihor.
In acea perioada, pe langa angajatii MAI si MApN, au fost audiate, de catre procurorii Sectiei parchetelor militare, persoane vatamate si parti civile, controlori de trafic aerian, persoane din cadrul scolii Superioare de Aviatie Civila.
Centrul de Investigatii si Analiza pentru Siguranta Aviatiei Civile (CIAS) arata ca un factor important care a dus la producerea accidentului din muntii Apuseni a fost reprezentat de conditiile meteorologice nefavorabile din timpul zborului.
Sursa: Mediafax
Etichete: adrian iovan, aura ion, accident apuseni,
Dată publicare:
19-05-2014 17:11