Metroul din Capitala se transforma in mall. Doua lanturi de hypermarketuri vor sa se extinda in subteran
Metroul din Bucuresti se va transforma intr-un mall in toata regula. Este noul plan al conducerii Metrorex care sustine ca doua lanturi comerciale doresc sa se extinda in subteranul Capitalei si sa deschida mai multe magazine.
Pentru ca planurile sa devina in realitate, spatiile in care acum se vand, de la covrigi si tigari, pana la chiloti si baterii, ar trebui preluate de la sindicalisti. Acestia din urma se impotrivesc si ameninta ca vor ataca decizia in instanta.
Cu peste 6000 de metri patrati de spatiu comercial inchiriabil, metroul este un concurent redutabil pentru mall-urile din Bucuresti in conditiile in care prin subteran in fiecare zi trec peste 600.000 de calatori, potentiali clienti.
Alegeri 2024
11:53
Diana Şoşoacă a făcut o filmare în cabina de vot. Și-a adăugat numele cu pixul pe buletinele de vot și a pus ștampila
11:34
Traian Băsescu: Îi rog pe români să vină la vot şi să opteze pentru ce vor în continuare. În turul I este de fapt finala
11:23
Cristian Diaconescu: Este un moment crucial prin care vom trece ca ţară. Avem nevoie de oameni profesionişti să ne reprezinte
11:22
LIVE TEXT Alegeri prezidențiale 2024 | A treia zi de alegeri în diaspora. Număr semnificativ mai mic de voturi față de 2019
Prin comparatie: toate mallurile din Bucuresti atrag intr-o zi ploioasa cel mult 500 de mii de vizitatori. De altfel, metroul arata in prezent ca o piata libera de orice fel de reguli, spune directorul Metrorex: langa tarabele cu legume, fructe si pateuri se afla cele cu parfumuri sau lenjerie intima.
"Sunt oameni de rand la metrou, barosanii merg cu masinile si cumpara din mall-uri. Preturile sunt ok. Chilotii 5 lei, sutienele 10 lei. Daca te duci intr-un magazin de firma tot aia e" sustine un calator.
"Este inestetic, pateurile merg. Nu se poate asa ceva, ori e metrou, ori e mall", e de parere un alt calator.
Pentru a-si multumi toti viitorii clienti, Metrorex a comandat un studiu amanuntit care trebuie sa identifice tipurile de cumparatori din subteran si banii pe care sunt dispusi sa-i cheltuiasca.
Am comandat un studiu sociologic pentru a afla tipul de cumparator din Metrou si suma pe care este dispus sa o cheltuiasca in magazinele din subteran, a declarat directorul Metrorex.
Deocamdata, doua lanturi mari de hypermarketuri sunt de acord sa se extinda si in metrou. Pana sa puna pe picioare proiectul, sefii Metrorex spun ca trebuie sa rupa contractele care prevad ca sindicatele administreaza spatiile comerciale.
Acestea sunt valabile inca 3 ani, se apara sindicalistii, care au anuntat ca au cerut avocatilor sa se ocupe de aceasta situatie.
"Contracte de inchiriere au termen pana in 2017. Am cerut avocatilor sa se ocupe de acest aspect" a declarat Ion Radoi, sindicalist Metrorex.
Pentru inchirierea spatiilor din subteran, Metrorex incaseaza anual 180.000 de euro iar sindicatele peste o jumatate de milion de euro.