”Me too”, campania lansată pe Twitter pentru victimele hărţuirii sexuale. ”Măcar știm că nu suntem singure”
O campanie declanşată pe Twitter pentru a uni victimele hărţuirii sexuale a luat amploare în numai câteva zile.
Hashtagul "Me too", adică "şi eu", a apărut după ce numeroase femei celebre au recunoscut în ultimele două săptămâni că au fost hărţuite sexual sau chiar violate. Scandalul depăşeşte însă graniţele Hollywoodului .
Actriţa Alyssa Milano a fost cea care a îndemnat femeile să folosească hashtagul "Me Too" dacă au fost victime ale hărţuirii sexuale, la mai bine de o săptămâna de la izbucnirea scandalului din jurul lui Harvey Weinstein. A primit mii de răspunsuri din primele ore, iar campania s-a răspândit că fulgerul în toată lumea. Milioane de femei îşi spun poveştile.
”Îmi amintesc clar că eram în clasa a şasea şi doi băieţi m-au încolţit şi m-au pipăit cu rândul, distrandu-se pe tema asta”,
”Au fost bărbaţi care au încercat să mă atingă, femei care au încercat să mă atingă. N-am acceptat. M-am adresat şi autorităţilor” - sunt două dintre mărturii.
În Statele Unite, experţii spun că o femeie din trei este hărţuită sexual la serviciu şi cele mai multe incidentele rămân neraportate. În majoritatea cazurilor, motivul e teamă de a rămâne fără loc de muncă.
Hillary Roberts, cântăreaţa: ”Hărţuirea te face să-ţi fie ruşine, iar asta mi-a închis gura pentru mult timp. Le încurajez pe femei să iasă în faţă şi să vorbească. Chiar dacă nu iese nimic din asta, măcar alte femei vor vedea că nu sunt singure.”
Doar pe Twitter, peste un milion de utilizatori, majoritatea femei, au folosit hashtagul Me Too, iar aproape cinci milioane au postat acelaşi mesaj pe Facebook. Campania Me too le da victimelor o voce, dar se ştie că nimic nu durează prea mult pe reţelele de socializare, aşa că e nevoie de schimbări reale de mentalitate.
Mă gândesc adesea noaptea ce pot să fac că să mă asigur că fiul meu nu va fi un Harvey Weinstein, ce pot să fac să mă asigur că fiica mea nu va fi o victima.