"Vino sa te facem vanator de extraterestri." Ce proiect a lansat in premiera Universitatea Edinburgh

nasa

Si oamenii obisnuiti vor putea cauta forme de viata extraterestra, datorita unui proiect initiat de Universitatea Edinburgh.

Universitatea ofera un curs online gratuit in acest sens: “Astrobiologia si cautarea vietii extraterestre”, spune news.scotsman.

Cursul exploreaza posibilitatea descoperirii vietii pe planetele similare cu Pamantul si anticipeaza situatia in care va avea loc un contact cu o viata extraterestra.

Tot conceptul de planetele ce au posibilitatea de a gazdui viata s-a popularizat odata cu succesul observatorului Kepler de la NASA din 2009.

Conform site-ului Kepler, 1.790 de stele-gazda cu un total de 2.321 de planete-canditate au fost detectate de telescop.
Pana-n prezent, 74 de planete au fost confirmate ca posibilitatea de a gazdui viata.

„Păpușa de fier a lui Putin” explică propaganda Kremlinului: „Nu contează ce se întâmplă cu adevărat”

Din toamna, Edinburgh University va tine un curs de 5 saptamani ce se va desfasura astfel:

Saptamana 1: Ce este viata si care sunt definitiile vietii? Ce stim despre originea vietii si care sunt teoriile din prezent despre cum isi are originea pe Pamant?

Saptamana 2: Cum era atmosfera la inceputul aparitiei Pamantului si ce stim despre viata de la inceputul Pamantului. Care au fost cele mai importante tranzitii a evolutiei vietii pe Pamant?

Saptamana 3: Perspectiva vietii altundeva in sistemul nostru solar si conditiile necesare pentru o planeta sa fie locuibila.

Saptamana 4: Cum sa cauti planete similare cu Pamantul ce orbiteaza sorii indepartati si cum sa detectezi posibilitatea vietii de acolo.

Saptamana 5: Cum pamantenii pot fi implicati in descoperirea vietii extraterestre.

Acest curs special ET va fi sustinut de Charles Cockell, profesor de astrobiologie si directorul centrului de astrobiologie din Marea Britanie.

“Cursul este o introducere in astrobiologie”, explica Cockell, “exploreaza originea si evolutia vietii pe Pamant si potentiala existenta a vietii in alta parte”.

“Astrobiologia isi pune intrebari de interes larg: Cum a aparut viata pe Pamant? Este acesta un proces inevitabil si viata este un lucru comun in univers?”, adauga astrobiologul.

Edinburgh este prima universitate din Marea Britanie care se alatura Coursera consortium o noua miscare a universitatilor de a oferi cursuri gratuite pentru studentii si adultii din toata lumea.

Miscarea este fondata de savantii de la Universitatea Standford.

Un asteroid cu diametrul de aproape o mila va trece, duminica noapte, pe langa Terra

Un asteroid ce are un diametru de aproape o mila (1,6 kilometri) va trece in noaptea de duminica spre luni, destul de aproape de Terra, informeaza dailymail.co.uk.

În plin an electoral, oficialii PSD-PNL au în plan o nouă majorare a salariilor. Cu cât ar crește, din iulie, salariul minim

Deși presați de cheltuieli prea mari la buget, oficialii au în plan o nouă majorare a salariilor, în an electoral.

Europenii vor să-și întărească armatele, în timp ce Ucraina primește un nou pachet de ajutor

Noul pachet de ajutor american pentru Ucraina va include și rachete ghidate cu o rază de acțiune de 300 de km.

Filmul evenimentelor. Cum s-a rupt coaliția PSD-PNL la Primăria Capitalei, din cauza medicului Cătălin Cîrstoiu

După două luni de căutări și încă una în care au făcut campanie pentru medicul Cătălin Cîrstoiu, liderii PNL și PSD au anulat toate planurile comune pentru Primăria generală a Capitalei.