Timp de 12 ani, NASA a crezut că a pierdut un satelit. Un astronom amator l-a găsit acum

satelit
iStock

Timp de 12 ani, specialiștii de la NASA au crezut că au pierdut în spațiu satelitul IMAGE, după ce acesta a încetat brusc să mai emită semnale.

Însă la începutul acestui an, un astronom amator care căuta urme ale misiunii secrete Zuma (lansată de SpaceX) a descoperit ceva la care nu se aștepta: semnale de la un satelit.

Astronomul se numește Scott Tilley și este din Canada, potrivit CNN, care și-a dat seama ulterior că semnalul aparține acelui vehicul NASA despre care toată lumea a crezut că este pierdut: IMAGE.

După ce a anunțat pe Twitter și pe blog descoperirea sa, Scott a intrat în legătură și cu persoana care fusese desemnată cu găsirea satelitului.

Marți, NASA a confirmat că acest satelit este într-adevăr IMAGE.

satelit
Cercetatorii rusi cred ca au descoperit tehnica prin care pot demonstra existenta vietii extraterestre. Descoperirea facuta
De ce Rusia va pierde în războiul din Ucraina. Un expert chinez în geopolitică explică care sunt cei patru factori principali

Apoi, cei de la NASA au făcut un anunț neașteptat, precizând că au reușit chiar să obțină niște date de la satelit și că este posibil ca sistemul principal de control să fie funcțional.

Satelitul IAMGE a fost lansat în martie 2000, având misiune principală studierea magnetosferei Pământului - adică acel câmp magnetic ce acoperă Pământul, ca un scut.

Misiunea a fost declarată de succes, ajutând la realizarea unei hărți în detaliu a caâmpului magnetic al Terrei, ceea ce a dus la 37 de descoperiri științifice.

NEWS ALERT Zinedine Zidane revine! S-a înțeles cu noua sa echipă
Ruşii au pierdut un satelit după ce au confundat cosmodromul de unde era lansat

Gafă uriaşă făcută de un angajat al agenţiei aerospaţiale din Rusia.

Cercetatorii rusi isi propun sa depisteze formele de existenta extraterestra in spatiu.

Statele Unite au trimis in spatiu un satelit de spionaj pe orbita Pamantului pentru armata americana

O racheta Falcon 9, care a avut la bord un aparat secret al Oficiului SUA pentru Misiuni de Recunoastere, a fost lansata de la Centrul spatial Kennedy.

NASA: Doi dintre satelitii planetelor Saturn si Jupiter ar putea sa intretina forme de viata extraterestra

NASA a anuntat ca Enceladus, unul dintre satelitii naturali ai planetei Saturn, si Europa, unul dintre satelitii planetei Jupiter, ar putea sa intretina forme de viata extraterestra, a anuntat agentia spatiala americana, joi, intr-o conferinta de presa.

Analiștii militari, despre răspunsul Israelului la atacul cu drone de sâmbătă: „Limitat și strict simbolic”

Limitat și strict simbolic, așa califică experții răspunsul Israelului la atacul iranian de sâmbătă. Acțiunea a vizat o bază militară de lângă Isfahan. în vecinătatea unor instalații nucleare.

Cîrstoiu, întrebat dacă Ciolacu şi Ciucă i-au cerut să se retragă: Nici vorbă. Probabil că va fi o discuţie luni

Candidatul PSD-PNL la Primăria Capitalei, Cătălin Cîrstoiu, a negat informaţiile că liderii coaliţiei, Marcel Ciolacu şi Nicolae Ciucă, i-au cerut să se retragă din cursă, dar a precizat că va avea o discuţie cu aceştia, probabil luni.

Furtuna Renata continuă să facă ravagii în România. În nordul țării a nins viscolit și se circulă în condiții de iarnă

Un nou episod de vreme rea, cu grindină și polei, îi pune în dificultate pe șoferi. Un bărbat și-a pierdut viața într-un accident produs în județul Sibiu.