Descoperire impresionantă pe Marte. Anunțul făcut de experți

Marte

Apele sărate situate sub suprafaţa planetei Marte ar putea conţine suficient oxigen molecular pentru a susţine viaţa microbilor şi a bureţilor, potrivit unui studiu publicat luni de revista Nature.

Studiul, condus de NASA şi de Institutul de Tehnologie din Pasadena, California, aminteşte că pe Marte oxigenul este rar, spre deosebire de Terra, unde viaţa aerobă a evoluat în paralel cu fotosinteza pentru a ridica astfel nivelul oxigenului.

Pe Marte, spun autorii, oxigenul apare doar în mici cantităţi care sunt produse de descompunerea dioxidului de carbon care produce lumină. Studiile anterioare semnalau că oxigenul molecular prezent pe această planetă nu ar fi capabil să susţină viaţa, chiar şi cea mai simplă precum a organismelor aerobe.

Potrivit principalului expert al studiului, Vlada Stamenkovic (NASA), şi colegilor săi de la Institutul din Pasadena, cantitatea de oxigen molecular s-ar putea găsi în dizolvarea apelor sărate supuse unor mari presiuni şi temperaturi din diferite zone de pe suprafaţa planetei Marte.

În opinia lor, concentraţiile de oxigen molecular sunt deosebit de mari în regiunile polare ale Planetei Roşii, dar şi unele "saramuri" localizate sub suprafaţa marţiană ar putea conţine suficient O2 pentru a susţine viaţa aerobă.

Mai concret, experţii au calculat că circa 6,5 % din întreaga planetă, chiar sub suprafaţa lui Marte, ar putea conţine niveluri de oxigen similare celor care permit viaţa pe Terra. Salinitatea acestor sisteme, face ca apa să rămână în stare lichidă, inclusiv când temperatura scade sub zero grade.

Cum va arăta nava SpaceX care va transporta oameni pe Marte

Elon Musk, fondatorul companiei SpaceX, a oferit o serie de imagini care arată naveta care va călători către Marte în anul 2024, relatează Bussines Insider.

Guvernatorul BNR, Mugur Isărescu, prezintă raportul asupra inflaţiei:
Guvernatorul BNR, Mugur Isărescu, prezintă raportul asupra inflaţiei: "Băncile au cam sărit calul cu ROBOR-ul". VIDEO

Guvernatorul BNR Mugur Isărescu prezintă, marţi, Raportul trimestrial asupra inflaţiei. "Băncile au cam sărit calul cu ROBOR-ul", a transmis Isărescu în timpul prezentării raportului.

FOTO Șase români implicați într-un accident, în Bulgaria. Doi dintre ei sunt în stare gravă

Doi cetăţeni români au fost răniţi într-un accident rutier produs în Bulgaria, fiind implicate trei autoturisme, din care două înmatriculate în România, iar altul în Ucraina.

Caniculă și ploi torențiale în mai multe județe. Meteorologii au emis Cod portocaliu de vijelii pentru zonele de munte

Administraţia Naţională de Meteorologie (ANM) a actualizat atenţionarea Cod galben privind val de căldură şi disconfort termic ridicat, pentru ziua de marţi.