Se modernizează transportul public în Capitală. După decenii de așteptare, bucureștenii au troleibuze noi
Capitala începe să recupereze în privința transportului public. Joi au sosit primele troleibuze noi, după zeci de ani în care pasagerii au călătorit în condiții improprii, fără aer condiționat sau căldură.
Cele 100 de troleibuze vor circula în paralel cu 200 de tramvaie și autobuze, tot noi.
Șapte troleibuze dintr-un lot de 100 sunt deja în București. Vehiculele au costat aproape 300 de milioane de lei, iar banii vin din Fondul de Mediu.
Alegeri 2024
21:26
Nicuşor Dan: Votul meu în primul tur va fi pentru Nicolae Ciucă sau Elena Lasconi
19:26
Au fost tipărite 5,6 milioane de buletine de vot pentru referendumul din București. Care este condiția pentru a fi validat
19:14
Cum votăm la prezidențiale, în țară și în străinătate. Cei care nu sunt în localitatea de reședință pot vota la orice secție
19:05
Sondaj AtlasIntel alegeri prezidențiale 2024. George Simion și Elena Lasconi ar fi umăr la umăr în bătălia pentru locul doi
Sunt primele troleibuze noi sosite după aproape 20 de ani în depoul Bujoreni din Capitală. Sunt dotate cu aparate de aer condiționat, prize pentru încărcarea telefoanelor, dar și cu un sistem pentru numărarea călătorilor.
Printre primii care se bucură de troleibuzele de ultima generație sunt chiar șoferii societății de transport.
Conducător autobuz STB: „Au fost bune la timpul lor, acum sunt depășite, na, au peste 15 ani”.
Reporter: Cum era vara fără aer condiționat pe ele?
Conducător autobuz STB: „Groaznic! Și pentru noi și pentru călători! Cu geamurile deschise..”
Aproximativ 1.500 de vehicule ale Societății de Transport circulă zilnic pe străzile Capitalei. Cele mai vechi sunt tramvaiele Tatra, care au peste 50 de ani.
Totuși, dezvoltarea transportului public atrage de la an la an un număr tot mai mare de călători. Anul trecut au sosit cele 100 de tramvaie construite la Arad, iar autobuzele electrice din China circulă deja pe cele mai importante trasee. Mai avem nevoie, însă, de cel puțin 250 de autobuze.
În 2023, numărul călătoriilor vândute a crescut cu aproape 13 procente. La fel s-a întâmplat și în cazul abonamentelor.
O problemă mare rămâne cea a șinelor de tramvai. Pe unele linii lucrările de modernizare vor începe de luna viitoare. Până atunci, pe acolo nu pot să circule tramvaiele noi.
Călător: „Vă dați seama câte zgâlțâieli luăm”.
Reporter: Tramvaiele care circulă pe aici cum vi se par?
Călător: „Vechi, bătrâne ca mine”.
Călător: „Bună rău, nu vedeți? Cădem din tramvai. Ne sare în sus! E groaznic, mamă!”.
Călător: „Ne zdruncină, pe acolo pe la cimitir. O să ajungem direct în cimitir. Și până la capăt așa e!”.
Nicușor Dan, primarul Capitalei: „Pe 30 de kilometri am semnat contractele, cea mai avansată e linia 5. O să înceapă acum în februarie lucrările. Noi am avut în contractul de finanțare cu Comisia Europeană obligația ca tramvaiele noi să circule pe linii noi”.
Autoritățile ar vrea să cumpere încă 250 de tramvaie, dar pentru asta așteaptă finanțare. Un singur tramvai costă în jur de două milioane de euro.