HARTA interactiva Autostrada Transilvania. Drumul "de aur" pe care ministerul nu-l arata niciodata

Hatra autostrada transilvania

Autostrada Transilvania este considerata a fi cel mai mare proiect de infrastructura din Europa de Est. In acelasi timp pentru romani este doar o himera si autoritatile fac tot posibilul sa ramana asa.

Cu doar 54 de kilometri finalizati din totalul celor 415 kilometri, cat masoara Autostrada Transilvania de la Brasov, pana la Bors, proiectul a ajuns sa fie considerat unul "de aur".

Pe Autostrada Transilvania am platit pana acum 26 de milioane de euro pe kilometru. Au construit americanii de la Bechtel 50 de kilometri in 7 ani. In doar 2 ani, in Albania, aceiasi americani au taiat muntii in doua, cu o autostrada de 15 milioane de euro pe kilometru.

Tot ce ne prezinta autoritatile despre acest proiect este caracterizarea scrisa: "Autostrada va traversa intreaga Transilvanie de la sud-est la nord-vest, trecand pe langa urmatoarele orase: Brasov, Fagaras, Sighisoara, Targu Mures, Cluj-Napoca, Zalau si Oradea. Aliniamentul va incepe de langa Brasov, oras cu o altitudine de aproape 600 de metri, va parcurge podisul Transilvaniei la o altitudine de 300-400 de metri, dupa care va ocoli pe la nord Carpatii Apuseni, pentru ca in final sa coboare in campia Crisanei la o altitudine de aproximativ 130 de metri."

Citește și
autostrada Bucuresti-Ploiesti
Ungureanu, in inspectie pe autostrada Bucuresti-Ploiesti: "Sper sa ii dam drumul in mai"
Trucul prin care s-a câștigat marele premiu de peste 9 milioane de euro la 6 din 49. Biletul a costat 4.413 lei

Asta in ciuda faptului ca pentru toate celelalte tronsoane aflate in executie in acest moment in Romania, Ministerul Transporturilor cheltuieste bani si resurse sa filmeze din avion stadiul lucrarilor aproape saptamanal, clipuri care sunt disponibile pe site-ul mt.ro, la sectiunea "galerie foto/video".

In plus, site-ul www.autostradatransilvania.ro, administrat de catre cei de la Bechtel, nu mai are actualizari de peste un an de zile (8 ianuarie 2011).

Contine in schimb o harta interactiva cu traseul pe care ar trebui sa circulam neintrerupti de lucrari, in anul 2013.

Cu toate acestea, cele mai realiste scenarii arata ca Autostrada Transilvania va fi finalizata cel mai devreme in 2020, dar ar putea fi terminata si in 2026, dupa 22 ani de la inceperea lucrarilor. 

Investitie a depasit cu mult valoarea preconizata initial.

Proiectul a inceput in 2004, cu semnarea unui contract de 2,2 miliarde euro pentru constructia a 415 kilometri, dar portiunea realizata pana in prezent cu finantarea statului depaseste cu putin 10% din traseul total.

Pentru un tronson de doar 52 kilometri construiti intr-un interval de sapte ani, dar pentru care guvernele isi disputa cu indarjire meritele si dreptul de a taia panglica inaugurala, statul a cheltuit pana in prezent 5,6 miliarde lei, reprezentand mai mult de jumatate din totalul fondurilor care ar fi trebuit alocate pentru intregul proiect.

Din punctul de vedere al duratei de executie, Romania concureaza cu cele mai mari autostrazi din lume, precum Trans-Canada Highway (10.000 kilometri), Autostrada Trans-Siberiana (11.000 kilometri), Australia's Highway 1 (20.000 kilometri), dar si cu Autostrada Karakoram (1.300 kilometri), care leaga China de Pakistan si care a fost construita tot intr-un interval de 20 ani, dar la o altitudine de 4.693 metri, cea mai mare inaltime dintre toate autostrazile din lume.

In proiectul de buget al ministerului, alocarile pentru programul de dezvoltare a infrastructurii de transport rutier (autostrazi, variante ocolire localitati) indica insa sume in scadere pentru urmatorii ani, de la peste 3 miliarde lei executie preliminata in acest an la 2,1 miliarde lei anul viitor, la 1,8 miliarde lei in 2013 si la 1,5 miliarde lei in 2014. In schimb, fondurile rezervate pe anul viitor pentru deplasarile in strainatate ale angajatilor din minister sunt pastrate la un nivel apropiat de cel din acest an.

Cert este ca Autostrada Transilvania este cel mai mare esec din istoria ultimilor ani. Pana acum, pentru 50 de kilometri, statul roman a platit 1,25 de miliarde de euro.

Articol recomandat de sport.ro
FOTO Reacția lui Jake Paul după ce a fost pălmuit de Mike Tyson la cântarul oficial + Ce a zis Iron Mike
FOTO Reacția lui Jake Paul după ce a fost pălmuit de Mike Tyson la cântarul oficial + Ce a zis Iron Mike
Citește și...
Tronsonul de autostrada care va fi gata inainte de termen. Se intampla in Romania
Tronsonul de autostrada care va fi gata inainte de termen. Se intampla in Romania

Pe primul tronson al autostrazii Timisoara - Lugoj se va putea circula din vara acestui an. Cel putin asa l-au asigurat constructorii, marti, pe ministrul transporturilor, Alexandru Nazare.

Ungureanu, in inspectie pe autostrada Bucuresti-Ploiesti:
Ungureanu, in inspectie pe autostrada Bucuresti-Ploiesti: "Sper sa ii dam drumul in mai"

Guvernul spera ca lucrarile la tronsonul de autostrada Bucuresti-Ploiesti sa fie incheiate la jumatatea lunii mai si ii avertizeaza pe constructori ca vor fi penalizati daca acest proiect nu va fi finalizat in urmatoarele saptamani.

Autostrada de 50.000 de km. Cele mai lungi sosele din lume. GALERIE FOTO
Autostrada de 50.000 de km. Cele mai lungi sosele din lume. GALERIE FOTO

Chiar daca in Romania autostrazile se construiesc cu viteza melcului, in alte state soselele par ca nu se mai termina. Au mii de kilometri in lungime si au costat zeci de milioane de dolari.

Recomandări
CE aprobă ajutorul de stat de 790 mil. € acordat de România pentru sprijinirea închiderii minelor de cărbune din Valea Jiului
CE aprobă ajutorul de stat de 790 mil. € acordat de România pentru sprijinirea închiderii minelor de cărbune din Valea Jiului

Comisia Europeană a aprobat o măsură a statului român în valoare de 790 de milioane de euro pentru acoperirea costurilor excepţionale generate de închiderea a patru mine de cărbune necompetitive din Valea Jiului.

Preşedintele regiunii Valencia recunoaşte că au existat erori în gestionarea inundaţiilor și își cere scuze. „Nu voi nega”
Preşedintele regiunii Valencia recunoaşte că au existat erori în gestionarea inundaţiilor și își cere scuze. „Nu voi nega”

Preşedintele regiunii spaniole Valencia, Carlos Mazon, a recunoscut vineri că au existat ”erori” în gestionarea inundaţiilor dramatice de luna trecută, şi a prezentat ”scuzele” sale pentru întârzierile în ajutorarea sinistraţilor, relatează AFP.

CE: Creșterea economiei României nu va fi nici la jumătate din cât se estima, în 2024. Deficitul va ajunge la 8% din PIB
CE: Creșterea economiei României nu va fi nici la jumătate din cât se estima, în 2024. Deficitul va ajunge la 8% din PIB

Estimarea de creștere economică a României a fost recalculată la Comisia Europeană, cu mult sub valoarea stabilită inițial. Pentru 2024, estimarea de creștere economică a României a fost revizuită de la 3,3 la 1,4%.