Campania pentru etichetarea corecta a carnii de pasare a ajuns in Romania. Reactia romanilor cand au vazut gaina uriasa
Aparitie inedita in centrul Capitalei. O gaina uriasa s-a plimbat printre oameni ca sa le ceara sa militeze si ei pentru etichetarea corecta a carnii de pasare.
Campania, care face turul Europei, vrea sa determine Uniunea Europeana sa schimbe legislatia. Si anume, producatorii sa fie obligati sa scrie pe etichete raspunsul la intrebarea: "In ce conditii au fost crescut puii?"
Gaina se va plimba prin toate tarile europene timp de 39 de zile, cat dureaza ca un pui sa fie crescut in fermele de productie in masa.
Gaina Roza, pe numele ei Tamsin French, este fiica unor englezi care detin o ferma de crestere libera a pasarilor. Pana acum a vizitat deja 14 tari europene in cadrul campaniei "Labelling Matters", initiata de mai multe ONG-uri internationale.
Se fotografiaza cu oamenii si le cere sa semneze online petitia pentru schimbarea legislatiei europene care priveste etichetarea carnii de pasare. Adica etichetele sa informeze exact cumparatorii in ce conditii au fost crescuti puii. Romanii si turistii straini din Centrul Vechi au inteles, insa, ce au putut.
Reprezentantii campaniei insista ca oamenii trebuie sa stie cu ajutorul etichetei daca pasarile au crescut natural, in aer liber, sau in ferme cu sistem intensiv.
Comisia Europeana ia deja in calcul cererea ONG-urilor si a detinatorilor de ferme in aer liber, care asteapta ca de la anul legea sa fie schimbata in favoarea lor.
In prezent, legislatia prevede ca eticheta de pe carnea de pasare sa contina denumirea produsului, cantitatea neta declarata, data minima de consum, precum si coordonatele producatorului. Asadar, niste informatii simple care nu ne spun cum si in cat timp a fost crescut puiul.
Deocamdata, etichetele detaliate sunt doar un mod de promovare pentru cei care sustin ca puii lor sunt crescuti natural. De altfel, o eventuala schimbare a legislatiei ar fi propice detinatorilor de ferme in care cresc asa zisele "Gaini fericite", care costa mai mult, dar oamenii stiu pe ce dau banii.