Povestea romanului care a platit degeaba mii de euro la CASCO. Ce a patit dupa o ploaie torentiala
Dupa ce a platit rate de zeci de mii de euro pentru o masina de lux, un sofer din Capitala s-a trezit ca firma care i-a incheiat asigurarea CASCO are incluse in contract zeci de situatii pentru care nu poate fi despagubit.
Acum trebuie sa achite din contul lui o reparatie de 20.000 de euro la motor, dupa ce l-a prins in trafic o ploaie infernala.
Radu a preluat in urma cu 2 ani contractul de leasing pentru limuzina cu un motor de 4,2 litri. A platit firmei de leasing 31.000 de euro si inca 2200 de euro pe an pentru asigurarea CASCO. Acum o luna se afla in trafic pe o ploaie torentiala.
Alegeri 2024
12:08
Cine intră în turul 2. Sondaj AtlasIntel alegeri prezidențiale 2024. George Simion și Elena Lasconi ar fi umăr la umăr
12:07
Cine intră în turul 2. Ce arată cel mai recent sondaj, publicat cu trei zile înaintea alegerilor
11:57
Ce salariu are președintele României. Unde se situează Klaus Iohannis față de alți șefi de stat din Europa
11:43
Alegeri prezidențiale 2024, programe electorale. Candidații promit „lapte și miere”, deși puterea președintelui este limitată
"Apa pe strada era sa zic un 20 de centimetri. era o coada de masini. Stand acolo in coloana la un moment dat a refulat canalizarea. In maximum 5 minute apa era in masina. Am incercat sa ies totusi din apa, moment in care s-a oprit motorul masinii", povesteste el.
CITESTE SI: ERWIN SCHRODINGER, unul dintre parintii fizicii cuantice, sarbatorit astazi printr-un GOOGLE DOODLE
Masina a mers in service, iar dupa cateva saptamani a venit si devizul: motorul trebuie inlocuit, iar toata operatiunea costa 89.000 de lei, adica peste 20.000 de euro. Cifra a ajuns si la compania de asigurari.
"Am primit instiintare ca nu se despagubeste conform subpunctului 3.2.4. Ei imi despagubesc celelalte daune provocate de patrunderea apei in masina, dar nu imi despagubesc aspiratia apei in motor desi practic sunt rezultatele aceluias eveniment. Firma de leasing stia ca nu sunt asigurat pentru acest risc, dar nici nu mi-a adus la cunostinta", spune Radu.
Omul sustine ca de la firma de leasing a primit doar politia de asigurare nu si o copie a contractului.
"Asta e ceea ce ajunge la utilizator. Degeaba instiintezi compania de leasing, ca nu ala conduce masina. Ce fac? Sun cand incepe sa ploua la companie. "Ce fac cand ploua? Ia citeste-mi conditiile!" Nu, e normal sa stii tu!", mai spune Radu.
Contractul lui Radu este din 2011, iar pe polita de asigurari de atunci nu apar aceste detalii importante. Informatiile apar insa pe o alta polita, de la aceeasi firma de asigurari, dar incheiata in 2013, semn ca intre timp cineva a ajuns la concluzia ca soferii trebuie totusi informati si despre conditiile asigurarii.
"A dat vina pe mine ca nu am oprit masina si nu mi-am luat masuri sa impiedic patrunderea apei", spune Radu.
Ironia este ca fara un motor functional nu pot fi constatate nici defectiunile la instalatia electrica, incluse in polita de asigurare.
Firma de asigurari transmite printr-un comunicat ca isi exprima regretul pentru situatia cu care se confrunta clientul lor, dar nu pot acoperi pagubele produse de aspiratia apei in motor deoarece nu erau incluse in contract.
"Vina este a societatii de leasing. pentru ca in procedurile lor standard ar trebui sa cuprinda si avertismente cu privire la riscurile excluse din politia de asigurare", spune avocatul Gheorghe Piperea.
Firma de leasing sustine ca acest caz ce readuce in discutie situatia delicata a asigurarilor auto in Romania si se rezuma sa constate si ea ca danunele la motor nu sunt acopere de polita CASCO.