45 de milioane de lei pentru piste noi de biciclete în Bucureşti. Unde vor fi traseele

×
Codul embed a fost copiat

Pentru al patrulea an consecutiv, Guvernul a aprobat aproape 45 de milioane de lei pentru noi piste de biciclete în Bucureşti.

Banii vin de la Ministerul Mediului, dar ca să beneficieze de ei, Primăria Capitalei trebuia să finalizeze întâi proiectul din fonduri proprii, doar că abia anul trecut s-a apucat de treabă.

Pe hârtie sunt 48 de km de piste. Unele vor fi pe trotuare, altele pe carosabil. Problema reală este că autorităţile nu au anunţat până acum ce se va întâmpla cu miile de maşini parcate deocamdată la marginea străzii.

48 de km noi de piste pentru biciclete ar urma să fie gata până la finalul acestui an

Este vorba de patru trasee, care fac legătura cu centrul Capitalei. Banii necesari, 44,5 milioane de lei, au fost aprobaţi în şedinţa de Guvern, însă nu pentru prima dată. Aceeaşi sumă a fost dată anual încă din 2016, dar nu a fost folosită. Abia în 2018 au început lucrările pentru traseul Piaţa Victoriei - Şoseaua Kiseleff.

Noile piste vor fi amenajate atât pe carosabil, cât şi pe trotuare. Dar asta înseamnă că şoferii nu vor mai putea parca la marginea şoselei sau chiar pe trotuar, atunci când nu au parcări în zonă. În legislaţia românească o pistă ar trebui să aibă o lăţime de un metru pe sens.

Citește și
Piste pentru biciclisti
Orașe din România care au 100 km de piste pentru biciclete sau care le închiriază gratuit
„Al treilea război mondial a început”. Valeri Zalujnîi, ambasadorul Ucrainei în Marea Britanie și fostul comandant al armatei, declarații

Federaţia Bicicliştilor susţine însă că normele europene sunt mult diferite.

O pistă de biciclete ar trebui să fie pe stradă, nu pe trotuar şi să aibă o lăţime de cel puţin un metru şi jumătate pe sens, adică ambele benzi să măsoare 3 m, spun experţii europeni. În plus, pista să fie semnalizata atât cu marcaje pe asfalt, cât şi cu indicatoare. Şi pentru siguranţa bicicliştilor este recomandată şi o astfel de bordura care separa zona destinată maşinilor de cea pentru biciclete.

Federația Bicicliștilor: "Au fost încercări pe trotuare, dar acele piste au fost desfiinţate de către Poliţia Rutieră, pentru că încălcau dreptul pietonilor de a circula pe trotuar. Au fost aproape 100 de km de piste marcate pe trotuar, care imediat au fost interzise de către poliţie".

Deocamdată, bicicliştii au la dispoziţie mai puţin de 10 km de piste în tot Bucureştiul. Cei mai mulţi circula pe carosabil. Extrem de riscant, doar anul trecut 6 şi-au pierdut viaţa, iar alţi 38 au fost grav răniţi.

Poliția Rutieră: "Cele mai multe dintre accidente s-au produs din nerespectarea normelor rutiere de către biciclişti, semnificaţiei semaforului, nerespectarea indicatorului de interzis şi neasigurarea la schimbarea direcţiei de mers".

Deşi nu există infrastructura, vânzările de biciclete în România au crescut cu aproximativ 20% în fiecare an. Aşadar avem pe şosele tot mai mulţi biciclişti cu acelaşi număr de kilometri de piste

Abonați-vă gratuit la newsletter-ul Știrile Pro TV de pe WhatsApp. Primiți în fiecare zi cele mai importante știri pe telefon! 

Pe Instagram-ul Știrile ProTV găsiți imaginile momentului din România, dar și din lume!  

CLICK AICI pentru a instala GRATUIT aplicația Știrile ProTV pentru telefoane Android și iPhone!

Articol recomandat de sport.ro
Tragerea la sorți pentru preliminariile CM 2026, simulată! Cu cine a picat România în grupa de 5
Tragerea la sorți pentru preliminariile CM 2026, simulată! Cu cine a picat România în grupa de 5
Citește și...
21 de străzi din Bucureşti vor avea piste de biciclete. Investiție de 44,5 milioane de lei
21 de străzi din Bucureşti vor avea piste de biciclete. Investiție de 44,5 milioane de lei

Statul va investi 44,5 milioane de lei pentru amenajarea de piste de biciclete pe 21 de străzi, cu o lungime de 48 kilometri, informează Ministerul Mediului printr-un comunicat transmis miercuri.

Orașe din România care au 100 km de piste pentru biciclete sau care le închiriază gratuit
Orașe din România care au 100 km de piste pentru biciclete sau care le închiriază gratuit

Timid, oraşele cu tradiţie din ţara noastră s-au adaptat modelului european de turism şi şi-au dezvoltat, în zonele centrale, kilometri de piste pentru biciclete.

Suntem campioni la producţia de biciclete:
Suntem campioni la producţia de biciclete: "Mulți rămân uimiţi când văd stema României pusă"

Piste de biciclete nu avem, dar biciclete ştim să facem. Aproape un milion de bucăţi se produc anual în fabricile din România, iar cele mai multe pleacă la export.

Recomandări
Deși NU președintele decide asupra salariilor, pensiilor, taxelor, candidații fac promisiuni mărețe. Ce spun economiștii
Deși NU președintele decide asupra salariilor, pensiilor, taxelor, candidații fac promisiuni mărețe. Ce spun economiștii

În vreme ce la nivel european se vorbește tot mai des despre mari dificultăți pentru economie, iar recesiunea este o realitate pentru Franța și Germania, candidații la Cotroceni promit venituri mai mari, cel puțin pentru o parte din populație, dar și redu

Sondaj AtlasIntel alegeri prezidențiale 2024. George Simion și Elena Lasconi ar fi umăr la umăr în bătălia pentru locul doi
Sondaj AtlasIntel alegeri prezidențiale 2024. George Simion și Elena Lasconi ar fi umăr la umăr în bătălia pentru locul doi

Mai sunt doar trei zile până la primul tur al alegerilor prezidențiale, iar ultimul sondaj arată noi evoluții în lupta pentru turul al doilea: George Simion și Elena Lasconi ar fi umăr la umăr în bătălia pentru locul doi.

Marcel Ciolacu spune că va arăta actele pentru zborul privat când va dori: „Nimeni nu mi-a plătit nimic”
Marcel Ciolacu spune că va arăta actele pentru zborul privat când va dori: „Nimeni nu mi-a plătit nimic”

Marcel Ciolacu spune că va prezenta actele pentru a dovedi că și-a plătit zborul cu un avion privat la Nisa, însă va face acest lucru atunci când va dori el.