Serviciul care va scapa de reclamele difuzate in timpul programelor de la televizor. Planul Apple TV
Telespectatorii care se plang deseori ca sunt asaltati de reclame si nu pot urmari in voie un program la televizor primesc o veste buna. Apple va dezvolta o tehnologie speciala, care va permite utilizatorilor sa “sara” peste reclame.
Reprezentantii Apple au vorbit deja cu proprietarii a doua companii de cablu si retele tv si cu reprezentantii celei mai mari televiziuni pe abonament din Statele Unite, scrie Bloomberg, citand surse anonime.
Discutiile sunt deocamdata confidentiale, insa o solutie propusa de Apple este oferirea unei “despagubiri” companiilor de televiziune, care vor pierde bani in urma renuntarii la reclame.
Alegeri 2024
19:35
Cine ar putea deveni noul președinte al României. Aceeași persoană, două sondaje diferite
16:15
Lider PSD, răspuns pentrul Lasconi, în cazul George Simion și interdicția lui la Chișinău
20:15
Candidații la prezidențiale fac coadă la Nicușor Dan. După Kelemen Hunor, primarul se întâlnește și cu Marcel Ciolacu
20:57
Ioan Chirteş a explicat de ce liderul AUR, George Simion, are interzis în Ucraina şi Republica Moldova: "Sunt dovezi clare!"
Potrivit presei din Statele Unite, utilizatorii Apple TV vor putea "sari" peste spoturile publicitare printr-o simpla apasare a unui buton de pe telecomanda, scrie Daily Mail.
Deocamdata, de noul serviciu vor beneficia cei 13 milioane de utilizatori ai receiverului Apple TV, insa Tim Cook, seful executiv al Apple, anunta ca firma va oferi in curand si alte produse.
In prezent, Apple TV este destinat in special telespectatorilor care au anumite hobby-uri, nu unui public general.
Compania vrea sa schimbe insa modul in care sunt vizionate programele tv, mod care nu a evoluat in ultimii 10-20 de ani, precizeaza Cook.
Cu toate acestea, cel putin in privinta aparaturii, televiziunea s-a transformat radical. Iata spre exemplu cum arata televizorul transparent, proiectat de Michael Friebe, produs prezentat pe platforma Smart Nation.
Jessica Lessin, jurnalist specializat pe tehnologie, a scris pe 15 iulie ca Apple lucreaza la un sistem de “elimininare” a reclamelor din programele tv.
Pana acum, companiile de televiziune prin cablu sau prin satelit au refuzat asemenea tehnologii, pentru ca reclamele le asigura venituri substantiale.
Dish Network Corp. (DISH) a introdus un sistem similar pentru receiverul Hooper TV, in martie 2012. Compania a fost data insa in judecata de CBS, NBCUniversal si de 21st Century Fox, care au declarat ca acest serviciu la duce la disparitia televiziunii gratuite.
Potrivit unui studiu realizat de Google, trei sferturi dintre telespectatori folosesc un DVD recorder, tocmai pentru a scapa de reclamele nedorite.
Ca sa atraga cat mai multi clienti, Apple a facut o intelegere cu Time Warner si Disney, astfel incat telespectatorii Apple TV sa poata urmari cat mai multe posturi. Colaborarea va fi anuntata oficial peste cateva luni, scrie Bloomberg, citand aceleasi surse anonime.
Apple TV, serviciu introdus in 2007, a dus la o crestere a accesarii continutului de pe Internet pe TV. In prezent, aproximativ 44% dintre americani au televizorul conectat la Internet printr-o consola video, player Blu-ray sau alte dispozitive, precum Apple TV si Roku Inc.
Receiverul Apple TV costa echivalentul a 100 de lire sterline si este un mic dispozitiv care se cableaza la un televizor HD. Acest aparat le ofera utilizatorilor posibilitatea de a urmari filme, muzica si emisiuni de pe iTunes.
De asemenea, permite conectarea unui iPhone, iPad sau iPod la televizor si vizionarea fisierelor pe ecranul acestuia.
Compania a realizat si o aplicatie pentru iPhone si iPad, astfel incat utilizatorii sa poata controla acest receiver de la distanta.
Apple va avea insa o competitie serioasa pe piata televiziunii. Intel va lansa pana la sfarsitul acestui an un receiver TV bazat pe internet, serviciu care va fi disponibil prin abonament.
De asemenea, Google negociaza cu diferite companii media despre obtinerea unei licente pentru un serviciu Internet TV.
Sursa: Daily Mail, Bloomberg
Etichete: televiziune, reclame, Apple TV, smart nation,
Dată publicare:
17-07-2013 11:19