Una dintre cele mai populare mașini dispare de pe piață, după 46 de ani. Care este motivul
Ford va renunța la Fiesta, unul dintre cele mai populare modele din Europa ale gigantului auto, după 46 de ani de la lansare, pe măsură ce compania se îndreaptă către un viitor 100% electric, potrivit The Sun.
Compania americană nu intenționează să lanseze o variantă electrică, astfel că Fiesta ar putea fi scos de la vânzare în cel mult un an, mai scrie publicația britanică.
Vânzările modelului Fiesta au scăzut cu 45% în luna august, față de aceeași lună a anului trecut, la 38.911 de unități.
Alegeri 2024
19:35
Cine ar putea deveni noul președinte al României. Aceeași persoană, două sondaje diferite
16:15
Lider PSD, răspuns pentrul Lasconi, în cazul George Simion și interdicția lui la Chișinău
20:15
Candidații la prezidențiale fac coadă la Nicușor Dan. După Kelemen Hunor, primarul se întâlnește și cu Marcel Ciolacu
20:57
Ioan Chirteş a explicat de ce liderul AUR, George Simion, are interzis în Ucraina şi Republica Moldova: "Sunt dovezi clare!"
Ford ar fi putut lansa o ultimă variantă de Fiesta pe benzină înainte de 2030, când va fi interzisă vânzarea mașinilor noi cu motoare pe benzină și diesel. Însă din cauza costurilor, a scăderii vânzărilor și a ceea ce sursele din cadrul companiei numesc o „resetare a ADN-ului portofoliului Ford” înseamnă că nu va apărea o nouă versiune.
În schimb, șefii companiei se concentrează pe un viitor 100% electric și au promis patru autoturisme complet noi,și cinci dube până în 2024. Este vorba despre Mustang mach-e, Puma EV și două crossovere de dimensiuni medii.
Ford Transit are deja o versiune electrică, iar în curând urmează un E-Transit Custom mai mic.
„Aceasta este o decizie strategică pentru a face loc unui „nou” Ford. Fiesta a fost o mașină iubită și un prieten fidel pentru milioane de șoferi, dar gusturile se schimbă. Oamenii își doresc crossovere înalte – iar noi jucăm pentru a câștiga”, a declarat o sursă din cadrul Ford pentru The Sun.
Ford Fiesta a fost lansat în 1976 și a fost fabricat inițial în Essex, Marea Britanie, până în 2002. Ulterior, producția a fost mutată la Koln, în Germania.