FOTO. Trăsura cu care Regele Charles va merge la încoronare are aer condiționat, geamuri electrice și suspensii moderne
Regele și regina consort ai Marii Britanii se vor deplasa la ceremonia de încoronare de la Westminster Abbey într-o trăsură mai confortabilă, relativ modernă, trasă de cai.
Ei vor călători în trăsura de stat a Jubileului de Diamant, folosită pentru prima dată în 2014, înainte de a se întoarce în trăsura de stat aurită folosită la fiecare încoronare începând cu anii 1830.
Potrivit BBC, traseul procesiunii de întoarcere va fi mult mai scurt decât cel al procesiunii reginei Elisabeta a II-a din 1953.
Procesiunea de trăsuri va fi una dintre atracțiile spectaculoase ale încoronării din 6 mai.
Cuplul regal și alți membri ai Familiei Regale vor ieși pe porțile Palatului Buckingham și se vor deplasa spre Westminster Abbey, unde va începe slujba de încoronare.
Călătoria de 2,1 km îi va purta prin Admiralty Arch, de-a lungul Whitehall și până la Parliament Square, înainte de a ajunge la Abație.
În urmă cu aproximativ 70 de ani, regina a călătorit, de asemenea, de-a lungul Victoria Embankment, pe malul râului Tamisa, călătoria de plecare fiind puțin mai lungă de 2,6 km (1,6 mile).
Etapa de întoarcere, care a fost numită ”Procesiunea Încoronării”, va urma același traseu - dar va fi mult mai mare ca amploare și va cuprinde militari din întregul Commonwealth, precum și din toate serviciile forțelor armate britanice.
Drumul de întoarcere al reginei a fost de aproximativ patru ori mai lung, acoperind 8 km. A durat două ore și a văzut-o salutând mulțimile de-a lungul Piccadilly, Oxford Street și Regent Street.
Pe drumul spre Westminster Abbey, regele și regina consort se vor afla în cea mai nouă dintre trăsurile regale, ”Diamond Jubilee State Coach”, construită în Australia, în loc de tradiționala - dar cunoscuta și incomodă - Gold State Coach.
Trăsura de stat Diamond Jubilee State Coach pare tradițională, dar este de fapt modernă, cu aer condiționat, geamuri electrice și suspensii moderne.
"Este fabricată din aluminiu, ceea ce este destul de neobișnuit, pentru că majoritatea sunt din lemn, și are, de asemenea, suspensie hidraulică, ceea ce înseamnă că deplasarea este incredibil de confortabilă", spune Sally Goodsir, curator la Royal Collection Trust.
Trăsura încorporează bucăți de lemn de pe nave și clădiri istorice, inclusiv HMS Victory, Mary Rose, Castelul Balmoral, Catedrala Canterbury și Westminster Abbey.
Văzute de aproape, la Royal Mews, trăsurile sunt o explozie de aur, sticlă și luciu. Practic ... sunt coroane pe roți.
Astfel, cuplul regal va fi scutit de o plimbare pe un drum accidenta în drumul spre Abație. Amintindu-și de încoronarea sa din 1953, regina Elisabeta a descris călătoria în trăsura de stat din aur din secolul al XVIII-lea ca fiind "oribilă" și "nu foarte confortabilă".
Unul dintre predecesorii ei, William al IV-lea, încoronat în 1831, a descris călătoria în trăsură de parcă ar fi fost pe o navă "pe o mare agitată".
Palatul Buckingham nu a comentat motivul acestei schimbări.
Dar, chiar dacă trăsura de stat din aur are dezavantajele sale, este o piesă remarcabilă de măiestrie, cu sculpturi elaborate sub un strat subțire de aur și panouri acoperite cu picturi. Poate că este incomodă, dar este o operă de artă rulantă, notează BBC News.
În cadrul ceremoniei de încoronare vor fi folosite însemnele tradiționale, cum ar fi inelele și săbiile simbolice, precum și coroanele, inclusiv coroana Sfântului Eduard, care va fi așezată pe capul regelui.
Printre sceptrele care vor fi folosite se va afla și unul din secolul al XVII-lea, realizat din fildeș, după ce s-a speculat că ar putea fi retras din cauza preocupărilor legate de conservarea animalelor.
Sursa: BBC
Etichete: Marea Britanie, trasura, incoronare, Regele Charles al III-lea al Marii Britanii,
Dată publicare:
10-04-2023 15:14