The Economist: Brandul de tara al Romaniei, "Plagiat Carpatic"

Brand turistic

Atragerea turistilor printr-o campanie care a inceput cu un scandal de plagiat "nu este cea mai ortodoxa" cale, dar in Romania "s-ar putea sa mearga", comenteaza The Economist, referindu-se la logoul lansat la expozitia de la Shanghai.

Scandalul "frunzei nefericite" intervine la mai putin de o luna de la raportul Comisiei Europene, in care UE a criticat dur reformele juridice si masurile anticoruptie din Romania, avertizand Guvernul ca isi incalca angajamentele asumate la aderare, in ianuarie 2007, subliniaza publicatia, relateaza The Economist in editia online.

Acest lucru poate explica reactia ministrului Elena Udrea, care a decis sa inghete platile catre compania responsabila de crearea logoului pana la rezolvarea situatiei (desi imaginea va continua sa fie folosita pentru moment, comenteaza saptamanalul britanic).

"Nimeni nu a sugerat ca forte lugubre au lucrat in scandalul privind turismul", continua The Economist, adaugand ca ministrul a insistat ca licitatia a fost transparenta si legala si ca firma THR-TNS a castigat contractul pentru ca oferta sa a fost cea mai ieftina.

Confruntata cu criticile privind risipirea banilor intr-o perioada de austeritate, in care tara a contractat un imprumut de 20 de miliarde de euro de la FMI, Banca Mondiala si UE, Udrea a declarat ca aceasta campanie nu este numai despre logouri si sloganuri, ci include si cercetari in strainatate pentru a ajuta la dezvoltarea turismului in Romania. In ceea ce priveste scandalul de plagiat, ea a adaugat: "Promoveaza brandul intr-un mod pe care nu ni l-am fi permis".

Citește și
Brand turistic
Problema brandului, nerezolvata:firmele sustin ca frunza lor este originala

Brandurile de tara ale Romaniei – trecut, prezent si niciun viitor

Articol recomandat de sport.ro
GALERIE FOTO Cele trei stadioane pe care poate juca România la Cupa Mondială din 2026
GALERIE FOTO Cele trei stadioane pe care poate juca România la Cupa Mondială din 2026
Citește și...
Frunza turistica a Romaniei este buna. Cel putin trei luni
Frunza turistica a Romaniei este buna. Cel putin trei luni

Daca nu o revendica nimeni, frunza care a starnit atatea controverse in noua imagine de promovare turistica a tarii noastre va ramane la locul ei. Iar compania spaniola isi va primi banii de la ministerul nostru. Verdictul il va da OSIM-ul, in trei luni.

Problema brandului, nerezolvata:firmele sustin ca frunza lor este originala
Problema brandului, nerezolvata:firmele sustin ca frunza lor este originala

UPDATE: Ministerul Turismului a primit raspunsul din partea firmelor asociate care au lucrat la brandul turistic al Romaniei. Acestea sustin ca tot continutul proiectului este original, inclusiv logo-ul care a generat aceasta disputa.

Ce vor sa vada strainii in Romania? Muntii Carpati si peisaje salbatice
Ce vor sa vada strainii in Romania? Muntii Carpati si peisaje salbatice

Stim ca strainii nu se omoara sa ne viziteze tara, dar daca totusi o vor face, ce ar vrea sa vada? 'Muntii Carpati si peisaje cat mai salbatice', au raspuns vesticii, chestionati de compania angajata de stat ca sa ne faca un brand turistic.

Recomandări
Responsabili americani transmit Europei: Fără întărirea apărării până în 2027, SUA pot renunța la unele mecanisme NATO
Responsabili americani transmit Europei: Fără întărirea apărării până în 2027, SUA pot renunța la unele mecanisme NATO

Responsabilii americani i-au avertizat pe omologii europeni că, dacă nu-și consolidează până în 2027 capacitățile defensive, Statele Unite își vor sista participarea la anumite mecanisme de apărare ale NATO.

Căldură gratis în calorifere, trafic rutier ”ca afară” sau case pentru tineri. Ce promit candidații la Primăria Capitalei
Căldură gratis în calorifere, trafic rutier ”ca afară” sau case pentru tineri. Ce promit candidații la Primăria Capitalei

Energie termică gratis, fluidizarea traficului rutier sau locuințe pentru tineri. ȘtirileProTv.ro vă prezintă cele mai importante promisiuni electorale ale candidaților la alegerile pentru Primăria Capitalei, care sunt organizate în 7 decembrie 2025.

Criza apei i-a costat pe locuitorii din Prahova și Dâmbovița 120.000 euro pe zi. Restaurante și afaceri, forțate să caute apă
Criza apei i-a costat pe locuitorii din Prahova și Dâmbovița 120.000 euro pe zi. Restaurante și afaceri, forțate să caute apă

Criza apei din Prahova și Dâmbovița se îndreaptă spre o posibilă soluționare. Premierul Ilie Bolojan a anunțat că vineri seară alimentarea cu apă va fi reluată treptat, dar a avertizat că apa nu va fi deocamdată potabilă.