Scandal mondial din cauza unor tricouri Versace, Coach și Givenchy. Textul jignitor afișat
Casa de modă Versace şi directorul său artistic Donatella Versace precum și brandurile Coach și Givenchy şi-au cerut scuze din cauza criticilor atrase pe reţelele sociale chineze de o serie de tricouri.
Mai multe imagini cu tricourile ofensatoare, găsiți în galeria foto a acestui articol!
Tricourile Versace, ale căror imagini au fost postate pe reţelele de socializare chineze, aveau inscripţionate o listă cu perechi de ”oraşe-ţări”, între care “New York-USA” şi “Beijing-China”. Au descris însă Hong Kong şi Macau drept “Hong Kong-Hong Kong, Macau-Macau.” Mulți chinezi au văzut acest mesaj drept o încălcare a integrității teritoriale a Chinei.
Alegeri 2024
07:25
Campania electorală s-a terminat. Cele mai marcante momente, de la zboruri private la ferme de troli și acuzații de spionaj
07:08
LIVE TEXT Alegeri prezidențiale 2024 | A doua zi de alegeri în diaspora. 46.000 de alegători au votat până sâmbătă ora 10:00
21:23
Ciolacu reafirmă că, dacă este ales preşedinte, l-ar desemna premier pe Bolojan şi că îşi doreşte o coaliţie cu PNL
20:58
Marcel Ciolacu este favorit clar pentru câștigarea alegerilor pe platforma pe care s-a pariat masiv în favoarea lui Trump
Versace, cumpărată în septembrie de compania Capri Holdings, a lui Michael Kors, a anunţat pe contul său de pe reţeaua Weibo, asemănătoare Twitter, că a făcut o greşeală şi că de pe 24 iulie a retras de la vânzare şi a distrus tricourile.
Alte două branduri de lux, Coach și Givenchy, și-au cerut scuze în ultimele ore clienților din China după ce online au început să circule tricouri cu logo-ul acestora și cu același mesaj considerat ofensator de chinezi.
Mai multe apeluri pe rețelele de socializare îndemnau la boicotul acestor branduri, chinezii fiind supărați că Hong Kong-ul nu este recunoscut ca făcând parte din China, la fel și Taiwan-ul.
Casa de Modă din Milano a devenit cel mai recent caz al unei companii implicate în probleme politice legate de China, care începând de anul trecut a intensificat controalele privind modul în care firmele străine tratează Hong Kong şi Macao, foste colonii europene care fac acum parte din China, dat au un grad ridicat de autonomie.
“Versace reiterează că iubeşte profund China şi respectă cu tărie teritoriul Chinei şi suveranitatea ei naţională”, potrivit unui comunicat al companiei.
Donatella Versace, sora fondatorului casei de modă Versace, Gianni, a publicat un comunicat similar pe contul ei oficial de pe Instagram.
”Nu am dorit niciodată să arăt o lipsă de respect faţă de suveranitatea naţională a Chinei şi din acest motiv am dorit să îmi cer scuze personal pentru această lipsă de acurateţe şi pentru orice suferinţă pe care aş fi putut să o provoc”, a afirmat Donatella Versace.
Biroul ambasadorului brandului Versace din China, Yang Mi, una dintre cele mai cunoscute actriţe din ţară, a anunţat pe contul de pe Weibo că aceasta îşi încetează contractul cu Versace din acest motiv.
“Integritatea teritorială şi suveranitatea Chinei sunt sacre şi inviolabile”, a anunţat Jiaxing Media într-un comunicat.
Întreruperea relaţiei dintre Yang şi Versace a fost duminică unul dintre cele vizualizate subiecte de pe Weibo, atrăgând peste 640 de milioane de vizualizări.
Sursa: CNN
Etichete: China, hong kong, moda, tricou, Versace, macao, donatella versace, michael kors,
Dată publicare:
12-08-2019 10:38