Comandantul de pe Costa Concordia a fugit ca un las: "Ati abandonat nava cu sute de oameni la bord?"

×
Codul embed a fost copiat

"Veniti inapoi la bord! Sunt deja cadavre acolo!" Apelurile disperate ale capitaniei portului Giglio, catre comandantul pachebotului Costa Concordia, demonstreaza ca fugise ca un las, in cumplita noapte a naufragiului.

Procurorii italieni l-au trimis azi in judecata. In paralel, scafandrii care scotocesc imensa epava au gasit inca cinci morti.

Singura veste buna pentru noi este ca cei 56 de romani aflati la bord sunt acum in siguranta.

Conversatie comandant - capitania portului

Capitania Giglio: Mergeti la bord! Este acolo elicopterul de prim ajutor. E acolo, in fata. Sunt deja cadavre, Schettino!

Citește și
Costa Concordia
Numarul mortilor de pe "Titanicul din 2012" a ajuns la 6. 15 persoane sunt in continuare disparute

Schettino: Cate cadavre sunt?

Capitania Giglio: Nu stiu, de unul stiu sigur, de unul am auzit, trebuie sa imi spuneti dvs cate sunt, Christoase!

Conversatia halucinanta va cantari enorm in procesul deschis pe numele lui Francesco Schettino. El a sustinut de la inceput ca nu si-a abandonat nava, dar inregistrarile ajunse in presa italiana nu mai lasa loc de indoiala.

Capitania Giglio: Exact, voi trebuie sa mergeti la bord!
Schettino: Dar noi nu putem sa mai urcam acum.
Capitania Giglio: Dar de ce i-ati lasat sa coboare (pe ceilalti oficiali - nr.)?
Schettino: Cum adica i-am facut sa coboare? Am abandonat nava!
Capitania Giglio: Cu sute de persoane la bord, voi ati abandonat nava?

De altfel, supravietuitorii naufragiului sustin cu hotarare ca nu doar capitanul a abdicat de la menirea sa, ci si restul echipajului.

Pe Costa Concordia se aflau si 56 de romani, dintre care 29, turisti. Reprezentantul uneia dintre agentiile de turism care le-a vandut bilete spune ca a vorbit cu cei mai multi dintre ei si ca sunt bine. Ceilalti 27 de romani, membri ai personalului navigant, urmeaza sa ajunga in tara.

Intre timp, scafandrii au trecut astazi la explozii controlate, ca sa poata ajunge si in compartimentele inundate ale navei. Din pacate, au dat doar peste cadavre, dar spera sa mai gaseasca si cativa supravietuitori. In aceste conditii, nici compania care i-a dat pe mana lui Schettino un oras plutitor cu peste 4.000 de suflete la bord nu va scapa prea usor.

Daca ar fi inceput evacuarea, din momentul in care si-au dat seama ca este ceva in neregula, potrivit standardelor din domeniu, in aproximativ 30 de minute, toata lumea ar fi fost in siguranta.

Seria greselilor fatale incepuse cu mult inainte, cand comandantul de pe Costa Concordia a hotarat sa devieze de la traseul normal, apropiindu-se nepermis de mult de tarmul plin de pericole al insulei Giglio.

Impactul pare sa fi sfasiat carena vasului, afectand mai multe compartimente etanse. Probabil ca pachebotul naviga cu 30 de kilometri pe ora, iar impactul a fost enorm. A fost atat de puternic, incat o stanca uriasa a fost smulsa din mare si a ramas incastrata in carena vasului. Acum, autoritatile italiene se tem de un dezastru ecologic, din cauza celor 2.400 tone de carburant ce se pot scurge din pachebot.

Articol recomandat de sport.ro
Kosovarii nu au uitat de România! Cum au reacționat după tragerea la sorți a preliminariilor Cupei Mondiale
Kosovarii nu au uitat de România! Cum au reacționat după tragerea la sorți a preliminariilor Cupei Mondiale
Citește și...
Lupta pentru supravietuire. Scene mai tari decat in Titanic, pe vasul scufundat in Italia. VIDEO
Lupta pentru supravietuire. Scene mai tari decat in Titanic, pe vasul scufundat in Italia. VIDEO

Imagini incredibile, care aduc aminte parca de nufragiul Titanicului din 1912, au fost facute publice astazi. Este vorba despre scene suprinse la scurt timp dupa ce nava Costa Concordia a inceput sa se scufunde.

Numarul mortilor de pe
Numarul mortilor de pe "Titanicul din 2012" a ajuns la 6. 15 persoane sunt in continuare disparute

Echipele de salvare au gasit luni dimineata cadavrul unui barbat pe epava navei Costa Concordia, ridicand la sase morti bilantul naufragiului acestui pachebot de croaziera in apropiere de insula italiana Giglio, a anuntat agentia ANSA, citata de AFP.

Descoperire macabra pe
Descoperire macabra pe "Titanicul din 2012". Dialogul tulburator dintre un tata si fiu. VIDEO

Au fost reluate operatiunile de salvare in Toscana, unde a naufragiat cel mai mare vas italian de croaziera, pe care erau cateva mii de oameni, printre care si romani.

Recomandări
De ce depinde soarta negocierilor pentru formarea noului Guvern. Răspunsul pe care îl așteaptă fiecare partid din coaliție
De ce depinde soarta negocierilor pentru formarea noului Guvern. Răspunsul pe care îl așteaptă fiecare partid din coaliție

Începe o săptămână de foc pentru partidele pro-europene care negociază formarea noului Guvern. Liderii PSD, PNL, USR și UDMR se vor reuni pentru a discuta despre programul comun de guvernare, pe baza datelor din buget.

Horațiu Potra, adus la sediul IGPR pentru percheziții informatice. Fostul membru al Legiunii Străine, neînsoțit de avocat
Horațiu Potra, adus la sediul IGPR pentru percheziții informatice. Fostul membru al Legiunii Străine, neînsoțit de avocat

Horațiu Potra a revenit, luni dimineață, la sediul Inspectoratului General al Poliției. Fostul membru al Legiunii Străine asistă și de această dată la percheziții informatice care îl vizează personal.

Acum 35 de ani, la Timișoara, s-a strigat pentru prima dată „Libertate”. Cum a început Revoluția din decembrie 1989
Acum 35 de ani, la Timișoara, s-a strigat pentru prima dată „Libertate”. Cum a început Revoluția din decembrie 1989

Ziua de 16 decembrie 1989 a rămas în istorie ca reprezentând începutul sfârşitului pentru regimul condus de Nicolae Ceauşescu.